بررسی سلیقه عمانی ها در انتخاب طلا و جواهرات

جواهرات سنتی عمان در قالب های مدرن

گلدنیوز: بسیاری از زنان عمانی از جواهرات سنتی عمان به دلایل مختلف از جمله اندازه و وزن غیرمعمول آنها استقبال نمیکنند ؛ با این حال طراحی زیورآلات سنتی عمان در قالبهای مدرن و اندازه های کوچک مورد توجه طراحان طلاوجواهر این کشور قرار گرفته است.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/11/28 | 13:11

نظری ثبت نشده

جواهرات سنتی عمان در قالب های مدرن

به گزارش گلدنیوز به نقل از سایت عروس عرب از آنجایی که عروس های عرب به تجمل و شیک بودن معروف هستند، همیشه به دنبال زیباترین و منحصر به فرد ترین جواهرات برای تکمیل ظاهر خود هستند.

وقتی صحبت از جواهرات فروشی در عمان می شود، عروس ها با گزینه های زیادی روبرو هستند، برخی از فروشگاه ها برندهای محلی شگفت انگیزی هستند در حالی که برخی دیگر نام های بین المللی معروفی هستند که همه ما نام آنها را شنیده ایم.

با ورود زنان عمانی به بازار کار، پوشیدن جواهرات سنتی عمانی در طول روز بسیار کم شده است. به تدریج، با ورود مدرنیته به سبک زندگی زنان عمان استفاده از جواهرات عمانی بیشتر به رویدادهای مهم اجتماعی مانند عروسی ها، جشن های عید، و رویدادهای دیگر محدود شده داست.

با گذشت زمان ، بسیاری از زنان عمانی از جواهرات سنتی عمان به دلایل مختلف از جمله اندازه و وزن غیرمعمول آنها استقبال نمیکنند؛ در نتیجه تقاضا برای این نوع جواهرات در سالهای اخیر کاهش یافته است. با این حال طراحی زیورآلات سنتی عمان که نشانه های فرهنگ سنتی عمان را دارند در قالبهای مدرن و اندازه های کوچک مورد توجه طراحان طلاوجواهر این کشور قرار گرفته است.

به عنوان نمونه صاحب برند دیما (Deema Oman) که از برندهای نام آشنا طراحی جواهرات در عمان است در خصوص موفقیت خود میگوید: الهام من از همه چیز اطرافم می آید. من از پیوندهای سنتی عمانی با فرهنگ، تاریخ دریایی، محیط زیست و گیاهان و جانوران استفاده کرده ام. برای مثال یکی از آویزهای Deema Oman به شکل قطب نما است و ما را به تاریخ دریایی عمان بازمی گرداند. در سپتامبر 2011، ما خط "Nature" را راه اندازی کردیم که در آن از طرح نخل خرما در جواهرات مختلف مانند گردنبند، النگو، سنجاق و حلقه استفاده کردیم.

برند دیما عمان به عنوان خانه طراحی جواهرات لوکس عمان در سال 2008 تاسیس و ثبت شد و اولین برند جواهرات لوکس در این کشور است.

دیما عمان

در این گزارش شما را با 8 جواهر فروشی برتر کشور عمان آشنا میکنیم. اطلاع از نحوه فروش و انواع و اقسام طلافروشی ها در این کشور شما را با سلیقه عمانی ها در انتخاب طلا و جواهرات بیشتر آشنا میکند.

1-طلا و الماس کوچین

داستان طلا و الماس کوچین ( Cochin Gold & Diamonds ) از سه دهه پیش آغاز می شود. طلا و الماس کوچین یک شرکت جواهرسازی با سابقه است که از یک ابتکار کوچک به تاسیس یک برند خرده فروشی طلا و جواهرات الماس در عمان رشد کرده است.

این جواهرفروشی متعهد است که هر مشتری از خدمات شخصی و طرح های بدیع خود احساس رضایت کند. آنها طرح های منحصر به فردی را ارائه می دهند و کارهای سفارشی خاصی می فروشند.

جواهرفروشی کوچین در عمان

2-جواهرات داماس

داستان House of Jewellery Design از سال 1907 یعنی بیش از 100 سال پیش آغاز شد. آنها از آن زمان به پیشروترین و شناخته شده ترین جواهرسازان خاورمیانه تبدیل شده اند.

نام آنها با زیبایی شناسی بی نظیر و مجلل عربی مترادف است . اختراع ، صنعتگری و یکپارچگی طراحی در قلب کاری که این برند انجام می دهد باقی می ماند.

جواهرات داماس عمان

3- جواهرات دوجی نامی شناخته شده در خلیج فارس

Devji از سال 1950; به دلیل ارائه بهترین جواهرات به مشتریان وفادار خود در شورای همکاری خلیج فارس شهرت بسیار خوبی به دست آورده است. نام دوجی مخفف طلا است و شهرت آن بیش از نیم قرن را در بر می گیرد.

هر محصول دوجی با چهار برچسب نامرئی خلوص ، کیفیت ، مهارت و ارزش همراه است. از سال 1950 هنر جواهرات به عنوان یک هنر نادر در Devji مورد احترام است.

جواهرات دوجی

4-جواهرات الجوهاره

الجوهاره متعلق به خانواده عبدالله است که کسب و کار جواهرات را در سال 1907 آغاز کردند، زمانی که صنعتگری، فرهنگ و نوآوری به یک سنت تبدیل شد. اشتیاق به ایجاد طرح های جواهرات مدرن و سنتی برای چهار نسل از افتخارات برند الجوهاره میباشد.

طرح‌های آنها از بهترین اتحادهای بین‌المللی واقع در ایتالیا ، ترکیه ، هنگ کنگ ، چین ، تایلند ، هند ، بحرین و لبنان تهیه و تولید می‌شوند.

جواهرات الجوهاره

5-جواهرات جویالوکاس ، جواهرساز مورد علاقه جهان

جویالوکاس Joyalukkas یکی از بزرگترین زنجیره‌های خرده‌فروشی جواهر در جهان است که انتخابی شگفت‌انگیز از بیش از یک میلیون جواهرات با طراحی نفیس از طلا ، الماس ، سنگ‌های قیمتی ، پلاتین ، پولکی و مروارید را ارائه می‌دهد.

هر قطعه جواهر که توسط صنعتگران چیره دست و تحت بهترین استانداردهای کیفیت طراحی شده است برای برآورده کردن رویاها و خواسته های همه دوستداران جواهرات در سراسر جهان ساخته شده است.

برند Joyalukkas امروزه با اطمینان از گسترده ترین انتخاب ، بهترین قیمت ، خدمات عالی و تضمین 100%، برچسب "جواهرساز مورد علاقه جهان" را به خود اختصاص داده است.

جواهرات جویالوکاس

6- جواهرات لیالی در امارات و عمان

با مجموعه جواهرات برجسته لیالی میتوانید شاهد انتخاب استثنایی از طرح های بی بدیل و معاصر باشید. یک قطعه لیالی منحصر به فرد برای سلیقه همه وجود دارد. مجموعه‌ای از حلقه‌ها ، دستبندها ، گوشواره‌ها که با مروارید ، طلا و الماس ساخته شده اند.

جواهرات لیالی در ژوئن 1999 توسط Raed Ahmad Baker و Anuraag Sinha شروع شد، امروز لیالی دارای 11 شعبه در اکثر مکان های دیدنی امارات و عمان است. این شرکت در زمینه الماس گواهی شده ، مروارید ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، طلای 18 عیار و جواهرات دست ساز سفارشی تخصص دارد. لیالی به ارائه مفاهیم نوآورانه در جواهرات افتخار می کند و به طور مداوم تلاش می کند تا با آخرین روندها در سراسر جهان همراه باشد.

جواهرات لیالی امارات

7-طلا و الماس ملابار

گروه مالابار در سال 1993 توسط تیمی از کارآفرینان مبتکر، به رهبری نابغه رویایی آقای M P Ahammed، هنگامی که او فراتر از حلقه نزدیک خود در صنعت کشاورزی برای تأسیس یک شرکت تجارت جواهرات در شهری تاریخی به نام Kozhikode کاوش کرد، تأسیس شد.

Malabar Gold & Diamonds یکی از بزرگترین خرده فروشان طلا و جواهرات الماس در سراسر جهان با بیش از 280 فروشگاه در 10 کشور جهان است و یکی از شعبه های پرفروش ملابار در کشور عمان قرار دارد.

طلا و الماس ملابار

8- جواهرات مجلیه

Majliya داستان یک نماد عمانی خارق‌العاده با آرزوهای بزرگ است: الهام بخشیدن به مشتریان خود برای صادق بودن به خود و کشف یک برند منحصر به فرد لوکس خاورمیانه با گستردگی جهانی.

در زمانی که سازندگان مشهور جواهرات عمان به آرامی در حال ناپدید شدن بودند، مجلیه با حفظ میراث و فرهنگ گذشته عمان در قالب خلق جواهرات و هدایای لوکس معاصر توانست در عین اینکه جوهر سنت‌های سلطنت را تسخیر می‌کند ، بیانگر فردیت ناب باشد.

جواهرات مجلیه

در همین رابطه بخوانید:

چشم انداز بازار طلا و جواهرات عمان تا سال 2026

برچسب:

بازار طلای عمان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت