بخشی از یک سرقت طولانی مدت؛

موزه بریتانیا گنجینه های دزدیده شده را به نمایش می گذارد

در تلاشی برای گذر از جنجال‌های اخیر، موزه بریتانیا ده مورد بازیابی شده - از جمله سنگ‌های قیمتی - را به نمایش می‌گذارد که به عنوان بخشی از یک سرقت طولانی مدت به سرقت رفته‌ بودند.

حسین راشدی(مترجم)

1402/12/15 | 11:12

نظری ثبت نشده

موزه بریتانیا گنجینه های دزدیده شده را به نمایش می گذارد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،در ماه آگوست، موزه بریتانیا اعلام کرد که در یکی از تکان‌دهنده‌ترین داستان‌های سال، حدود 2000 شیء از انبارهایش دزدیده، آسیب دیده یا مفقود شده است.

حدود 350 مورد از آنها تا به امروز بازیابی شده است و در نمایشگاه جدیدی که به فرهنگ روم باستان و یونان اختصاص دارد، 10 مورد از این موارد به نمایش گذاشته خواهد شد.

در نمایشگاه جدید 500 شیء دیگر که در این سرقت دخیل نبوده اند به نمایش گذاشته می شود و اقلام دزدیده شده قبلی در ویترین خود قرار می گیرند و برچسب گذاری می شوند.

جورج آزبورن، رئیس هیئت امنای موزه، به بی‌بی‌سی گفت که این نمایشگاه نمونه‌ای از «تغییر فرهنگی» در این موسسه است.

آزبورن همچنین اظهار کرد: «ما قول دادیم که جواهراتی را که به سرقت رفته و بعد بازیابی شده اند به دنیا نشان دهیم - نه اینکه آنها را پنهان کنیم.»

اعتقاد بر این است که دزدی ها در طی 20 سال رخ داده است و در مورد فروش ادعایی اقلام مسروقه به موزه در سال 2021 هشدار داده شده بود، اما اقدامی انجام نداده است.

«ایتای گرادل» فروشنده و مجموعه دار بارها به موزه در مورد سرقت هشدار داده بود. گرادل گفت که از تلاش‌های اخیر برای بازیابی اشیاء مسروقه پس از این مناقشه خرسند است.

او گفت: «بسیار خوشحالم که به نظر می‌رسد کل فرهنگ این مؤسسه در حال تغییر به فرهنگ بازتر و تمایل به رویارویی با مشکلات، بسیار بیشتر از آنچه در سال 2021 با آن مواجه شدم، است.»

به دنبال این جنجال، مدیر آن «هارتویگ فیشر» استعفا داد و مدیر سابق موزه ویکتوریا و آلبرت، «سر مارک جونز»، به طور موقت منصوب شد.

تحقیقات پلیس برای کشف این سرقت ها ادامه دارد. موزه بریتانیا که در لندن واقع شده است، بیش از 260 سال قدمت دارد.

منبع:

https://www.jewellermagazine.com/Article/12875/Culture-shift-British-Museum-displays-stolen-treasures

انتهای پیام/

برچسب:

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت