یک شاهکار ماجراجویانه درباره تب استخراج طلا

یک شاهکار ماجراجویانه درباره تب استخراج طلا

درباره فیلم به سوی غرب، معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما باموضوع طلا

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1400/04/21 | 00:04

نظری ثبت نشده

یک شاهکار ماجراجویانه درباره تب استخراج طلا

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، فیلم به سوی غرب یک کمدی - وسترنِ درخشان و نشاط آور است که به تاریخ ۱۵۰ سال گذشته ایالات متحده(ماجرای تب استخراج طلا در کالیفرنیا که جویندگان طلا را طی سالهای ۱۸۴۸ تا ۱۸۸۵ از اورگن، هاوایی، مکزیک، شیلی و پرو به معادن طلای سیرانوادا و شمال کالیفرنیا کشاند) اشاره دارد. در این کمدی جذاب، گروه دونفره لورل و هاردی( که همکاریشان به عنوان گروه دو نفره از ۱۹۲۱ با فیلم «شلوار پوشاندن به فیلیپ» شروع و تا ۱۹۵۱ با بازی در ۱۰۶ فیلم ادامه داشت) دوباره در کنار هم قرار گرفتند تا یک ساعت و نیم تحرک و سرگرمی تولید کنند. 

داستان این کمدی یکدست، مستحکم و تحسین برانگیز با شوخی سازی های بکر و غنی که ساحله های اثری به شدت ماجراجویانه بدون هیچگونه اُفتِ روایی و کهنه شدن را در خود نمایان کرده از این قرار است که لورل و هاردی(با همان تصویر آشنای چاق و لاغر ولگردِ قهرمان) در پی یافتن دختری به نام «مری رابرتز» به سمت غرب می روند تا خبر فوت پدرش و همچنین وصیتنامه پدرش مبنی بر در اختیار گرفتن معدن طلا و ارثیه هنگفت او را به دخترش مری برسانند. آنها مری را در کافه‌ای در غرب میابند جایی که صاحب کافه(میکی فین) و همسر طماعش(لولا مارسل) با جا زدن خود به جای مریِ از همه جا بی خبر که مستخدم و رختشوی کافه است، در پی تصاحب ارثیه او هستند.

این فیلم شاخص درباره طلا از بهترین فیلم های لورل هاردی و موفق ترین، جذاب ترین و پر پیچ و خم ترین متن ها با کلی موقعیت، فراز و فرود و تعلیق های جذاب و نفس گیر است که درباره طلا نوشته و ساخته شده است.‌ یک کمدی خانوادگی و سرگرم کننده، سرشار از زد و خورد، دردسر، بزن بزن، تعقیب و گریز که انگار شرکت متروگلدوین مایر با هدف نشان دادن حمایت دو آدم آس و پاس از دارایی طلای خانوادگی یک دختر (در ابتدا بی خبر و در ادامه فریب خورده) تولید شده تا با پیامدهای آشکار اخلاقی از خوشبختی و نیک سرشتی گرفته تا درست کرداری و وارستگی تصویری سوداگرایانه از غرب برای یافتن طلا نشان دهد. اثری با خط کشی میان آدم های بی چیزِ بی نوایِ آسیب پذیر اما ساده دل، نجیب، پاک، شریف و با وجدان که لایق خوشبختی با دارایی طلایی اند که با زحمت و مشقت و عرق کارگری بدست آمده و در مقابل انسان‌های بد ذات، حریص، حقه باز، فریبکار، مال اندوز، طمع کار، ستمگر و زشت کرداری که در پی بهره کشی، زورگویی به صاحبان اصلی طلای استخراج شده از معادن اند.

این کمدی بزن بکوب دلچسب پُر از شوخی های آشنای برگرفته از شخصیت لورل و هاردی که یکی از زیباترین رقص های دو نفره استن و اُلیور را در خود دارد، به گفته دخترِ استن لورل «فیلم محبوب پدرش در میان انبوهی از فیلمهای عمرش» هم هست. 

با همه این بگیر و ببندها، بی دست و پایی ها و دسته گل به آب دادن های لورل و‌هاردی، اینبار هم این دو شخصیت ساده دل و البته ساده لوح سرِبزنگاه سر از کار شیادانی که می خواهند طلای خانوادگی دختری تنها و مظلوم را به چنگ آورند، در آخرین لحظات با هر بدبختی که هست برای جلوگیری از خرابکاری و کلاه نرفتن بر سرشان، با سماجت و پشتکار تمام و با نقشه پشتِ نقشه کشیدن های خنده آورشان به سوی موفقیت پیش می روند.

انتهای پیام

برچسب:

استخراج طلا

سینمای طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت