طلای عربی نماد ثروت در جهان عرب

هرآنچه باید در زمینه جواهرات و طلای عربی بدانید

طلای عربی به مجموعه جواهراتی اطلاق میشود که در جهان عرب معمول است . عربستان ، امارات ، لبنان ، الجزایر و... از جمله کشورهایی هستند که استفاده از جواهرات و طلای عربی در آنها رواج دارد.طلای عربی در ایران بیشتر در استان های جنوبی کشور خرید و فروش می شود.

امیر کشانی(سردبیر)

1403/01/19 | 16:01

نظری ثبت نشده

هرآنچه باید در زمینه جواهرات و طلای عربی بدانید

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، طلای عربی در ایران بیشتر در استان های جنوبی کشور خرید و فروش می شود زیرا ساکنین این شهرها برعکس سایر استان های کشور تمایل دارند از طلایی استفاده نمایند که رنگ زردتر و براق تریی داشته باشد.

طلا عربی چیست ؟

 طلای عربی به مجموعه جواهراتی اطلاق میشود که بانوان در جهان عرب از آنها استفاده میکنند و به نوعی نماد فرهنگ و تاریخ جهان عرب است . طلایی که در کشور عربستان عرضه می شود عیار 21 (و در مواقعی نیز عیار 22 ) دارد و به طلای عربی مشهور است و طرفداران زیادی نیز دارد. قیمت طلا عربی در ایران به نسبت طلای معمولی گران تر است. این نوع از طلاها 87.5 درصد طلای خالص با سایر فلزات آلیاژ شده است. در برخی موارد طلای 21 عیار را تحت عنوان طلای 875 نیز معرفی می نمایند.

طلای عربی نماد ثروت در جهان عرب

در جهان عرب، جواهرات به عنوان یک مقام ثروت در نظر گرفته می شود. دو ایده اصلی در پشت جایگاه نمادین جواهرات وجود دارد. اول، جواهرات عرب در تاریخ اولیه موقعیت اجتماعی اقتصادی را برجسته می کرد. به عنوان نماد زیبایی و قدرت در نظر گرفته شده است. افرادی که از رده های بالاتر جامعه آمده بودند آن را از طریق گوهرهای خود نشان دادند. این گروه عمدتاً از خانواده های سلطنتی و قدرت بودند.

یکی دیگر از شناسایی ثروت از طریق جواهرات در استفاده از مبادله پولی بود. زنان در جهان عرب، در جوامع سنتی، به عنوان مراقب فرزندان خود محسوب می شوند. شوهران آنها پول درآورند. اگر شوهرانشان فوت کردند، زنان می توانند از جواهرات خود برای تأمین زندگی فرزندانشان استفاده کنند.

طلای عربی

مقدمه ای بر تجارت طلا در عربستان سعودی

تجارت طلا در عربستان سعودی برای قرن ها یک روش سنتی بوده است. بازار طلا در عربستان سعودی در میان مردم محلی و کسانی که از شبه جزیره عربستان دیدن می کنند، محبوب است. قیمت طلا عربی یا قیمت طلا در عربستان سعودی معمولاً بر حسب SAR (ریال عربستان سعودی) اندازه گیری می شود و نرخ آن بسته به شرایط بازار جهانی می تواند در نوسان باشد.

قیمت طلا در عربستان سعودی توسط عوامل مختلفی از جمله قیمت طلا در بازار جهانی، پوند طلا بر حسب عیار و نرخ فعلی ریال تعیین می شود. معامله گران برای تصمیم گیری در مورد خرید یا فروش باید این عوامل را زیر نظر داشته باشند.

مروری تاریخی بر قیمت طلا عربی

رئوس مطالب ثبت شده از قیمت طلا در عربستان سعودی سفری جذاب است. نرخ‌های زنده طلا که اغلب با نام XAU نشان داده می‌شوند، فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده‌اند. قیمت هر گرم طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله اقتصاد جهانی، تقاضای محلی برای جواهرات و منابع معدنی غنی کشور قرار گرفته است.

از لحاظ تاریخی، شرکت معدنی عربستان سعودی، معادن، نقش مهمی در صنعت طلا داشته است. مشارکت فعال آنها در استخراج معادن و سایر فعالیت های مرتبط با طلا به طور مستقیم بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.

در عصر دیجیتال، پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب به منبعی محبوب برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌اند تا نرخ‌های طلا عربی را به صورت زنده دنبال کنند و در مورد روند آینده قیمت طلا اطلاعاتی کسب کنند. این پلتفرم‌ها اطلاعات زیادی از داده‌های تاریخی گرفته تا پیش‌بینی‌های تخصصی ارائه می‌دهند و به افراد کمک می‌کنند تا تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد سرمایه‌گذاری طلای خود بگیرند.

تاریخچه قیمت طلا در عربستان سعودی فقط اعداد و نرخ نیست. این نشان دهنده رشد اقتصادی کشور، نفوذ بازار جهانی و عشق پایدار مردم به این فلز گرانبها است. همانطور که به آینده می نگریم، روند تاریخی قیمت طلا همچنان یک مرجع حیاتی برای سرمایه گذاران و معامله گران بالقوه است.

 تاریخ طلا عربی

قیمت طلا عربی در ایران و عربستان

قیمت طلا عربی در ایران به صورت روزانه در حال تغییر است و باید براساس نرخ  روز محاسبه گردد. در هنگام خرید و فروش، قیمت طلا عربی در ایران به دلیل عیار بالاتری که دارد، بیشتر از طلای معمولی محاسبه می شود. علاوه به این طلاهای عربی به دلیل طراحی خاصی که دارند عموما دارای وزن بالا بوده و این موضوع نیز باعث می شود که قیمت طلا عربی در ایران بالاتر برود.

طلا عربی گرمی چند است؟

قیمت طلا عربی در عربستان سعودی منعکس کننده بازار جهانی طلا، شرایط اقتصادی محلی و تاریخ غنی این کشور با این فلز گرانبها است. نرخ طلا در عربستان معمولا برای سه عیار : طلای 24 عیار ، طلای 22 عیار و طلای 21 عیار اعلام میشود.

به عنوان نمونه هر گرم طلای 24k در واحد SAR (ریال عربستان سعودی) تعیین میشود.

جواهرات عربی

چرا طلای عربی در ایران پرطرفدار است؟

اگر چه قیمت طلا عربی در ایران بیشتر از سایر طلاهای رایج یا همان 18 عیار است. اما همچنان این جنس از طلا، طرفداران زیادی نیز دارد. استقبال زیاد از این سبک از طلا به دلایل مختلفی می تواند باشد. یکی از این موارد ارزش بالاتر طلای عربی به دلیل عیار بیشتر است. این مورد می تواند نوعی سرمایه گذاری برای خریدار به شمار رود.

نکته بعدی افزایش حس شکوه، جلوه و زیبایی شناسی خریداران است و این طلاها به دلیل شکل ظاهری خاص و رنگ زرد خود، جلوه زیادی به صاحب خود می دهند و نمود ظاهری زیادی را ایجاد می کنند.

طبقه خاصی از جامعه به دلیل سنت و فرهنگ خاصی که از گذشته تا به کنون برای آنان باقی مانده است. استفاده از طلاهای عربی را نشان دهنده قدرت، زیبایی و جذابیت بیشتر می دانند و استفاده از آن را به عنوان عاملی برای نمایش سطح طبقه اقتصادی بالای خود می دانند. این مسئله برای افراد بومی جنوب کشور بسیار پررنگ تر است و خیلی از از افراد دوست دارند از طلای عربی به عنوان زیورآلات استفاده نمایند.

ریشه این علاقه در مردم جنوب کشور ما نیز به زمان های قدیم و سنت های دیرینه اعراب باز می گردد. از این رو می توان گفت قیمت طلای عربی اگرچه به نسبت سایر طلاها قیمت بالاتری دارد اما می تواند از خیلی جهات برای خریدار خود پرفایده باشد. طلاهای عربی به صورت تکی یا ست کامل یعنی، گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره به فروش می رسند. از این رو می توانید به راحتی با توجه به بودجه، سلیقه و نیازی که دارید، طلای عربی مورد پسند خود را خریداری نمایید.

برچسب:

طلای عربی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت