قیمت دلار امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۳/ سیر صعودی دلار ادامه دارد

دلار در حال اصلاح قیمت

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز ۴۹ هزار و ۸۳۳ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۷ هزار و ۱۴۶ تومان اعلام شد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1403/07/24 | 12:07

نظری ثبت نشده

 دلار در حال اصلاح قیمت

به گزارش سایت طلا گلدنیوز،معامله‌گران می‌گویند بازار ارز در شرایط رکودی قرار دارد و بازار انتظاری است. آنها ارزپاشی سیاست‌گذار و آرامش خبری را دلیل نوسانات محدود قیمت دلار می‌دانند.

بنک طلا

قیمت دلار نیمایی در یک ماه اخیر با وجود تثبیت نسبی قیمت دلار در بازار آزاد، با سرعت بیشتری در حال افزایش است. قیمت دلار نیمایی از ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر ۱۴۰۳ با بازدهی ۴.۷۸ درصدی و رشد قیمت دو هزار و ۱۹۴ هزار تومانی همراه بوده است. رشد دلار حواله در مدت یادشده بیشترین پرش قیمت را نسبت به سایر ماه‌های سال جاری داشته است.

قیمت دلار،نیمایی از ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر رشد ارزش دو هزار و ۱۹۴ تومانی و بازدهی ۴.۷۸ درصدی داشته است. قیمت دلار نیمایی در فروردین سال جاری روی رقم ۴۰ هزار و ۶۴۷ تومانی عرضه شد. بررسی قیمت این اسکناس در مرکز مبادله از ابتدای امسال تا ۲۳ مهر حاکی از رشد ۱۸.۲۱ درصدی و افزایش قیمت هفت هزار و ۴۰۰ تومانی است. شایان ذکر است قیمت این اسکناس در ما‌های گذشته حداکثر رشد هزار تومانی داشته است.

دلار سهمیه‌ای امسال ۶ هزار تومان گران شد

گفتنی است قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله افزایش کمتری نسبت به دلار نیمایی داشت. این اسکناس از ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر بازدهی ۱.۳۸ درصدی و افزایش قیمت ۶۸۱ تومانی پیدا کرد. دلار سهمیه‌ای در مرکز مبادله از ابتدای سال بازدهی بالغ بر ۱۴.۹۱ درصدی و رشد قیمت ۶ هزار و ۴۹۸ هزار تومانی داشت.

قیمت دلار نیمایی و سهمیه‌ای با سیاست‌ بانک مرکزی به منظور تک‌نرخی کردن ارز افزایشی‌ است، اما قیمت دلار،در بازار آزاد با وجود شوک‌های خبری که از ابتدای سال به بازارهای مالی وارد شده، از ثبات نسبی برخوردار است.

قیمت دلار

فاصله دلار نیمایی و آزاد توجیهی ندارد

از طرف دیگر، دیدگاه عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، تاکید بر تک‌نرخی کردن ارز است و همین موضوع، تاثیرگذارترین دلیل برای نزدیک شدن نرخ‌های آزاد و نیما محسوب می‌شود. همتی پیش‌تر در خصوص اختلاف قیمت ارز نیمایی و آزاد گفته بود: «فاصله قیمت ارز نیمایی و آزاد باید به حداقل برسد، یعنی در حدی که توجیه داشته باشد؛ در حال حاضر این اختلاف توجیه ندارد و بسیار زیاد است.»

قیمت دلار،امروز با کاهش ۵۰۰ تومانی در کانال معاملاتی روز شنبه بازگشایی شد. قیمت این اسکناس در هفته‌های گذشته در روند الاکلنگی قرار گرفته و با نوسانات محدود در کانال دو و سه کریدور ششم در گردش است.

در پیش بینی قیمت دلار،کارشناسان اقتصادی در کوتاه‌مدت قیمت اسکناس آمریکایی را با ثبات نسبی پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند تا زمانی که اتفاق خاصی مورد توجه بازار ارز قرار نگیرد، قیمت در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت.

دلار حواله همچنان افزایشی است

قیمت درهم امروز با رقم ۱۷ هزار و ۲۸۰ تومانی بازگشایی شد و کاهش ۶۰ تومانی داشت. قیمت تتر در سطح ۶۳ هزار و ۱۵۰ تومانی قرار گرفت. این ارز دیجیتال امروز ۱۵۰ تومان از قیمت دلار گران‌تر معامله شد.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۳۶۰ تومانی معامله شد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۸ هزار و ۷۸۰ تومانی ایستاد و رشد ۶۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۵۰ هزار و ۶۵ تومانی عرضه شد و رشد ۴۵ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۸ هزار و ۴۷ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۳۷ تومانی داشت.

گلدنیوز

انتهای پیام/

برچسب:

دلار

یورو

بازار طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت