قیمت دلار امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۳

دلار یک پله بالا رفت

دلار در روز شنبه نوسانات افزایشی را نیز با وجود برخی تنش‌های منطقه‌ای تجربه کرد؛ اما کارشناسان اقتصادی محدوده فعلی را منطقه تعادلی قیمت دلار می‌دانند و معتقدند در مقطع حساس فعلی تلاش بازارساز قیمت را پایین‌ نگه داشته است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1403/07/29 | 12:07

نظری ثبت نشده

دلار یک پله بالا رفت

به گزارش سایت طلا گلدنیوز،معامله‌گران روند عرضه و تقاضا را متعادل عنوان می‌کنند و معتقدند سایه بازارساز بر سر دلار باعث شده قیمت این اسکناس در محدود فعلی محصور شود. معامله‌گران ارز می‌گویند فعلا بازار راکد است و فعالان ارز نقش سیاست‌گذار را در این رکود، اساسی می‌دانند.

بنک طلا

کارشناسان اقتصادی معتقدند ثبات قیمت دلار،در صورتی که این اسکناس در روند طبیعی خود حرکت کند خوب است، اما زمانی که به واسطه عملکرد سیاست‌گذار قیمت‌ها به صورت دستوری کنترل شود و از ارزش واقعی با توجه به تورم عقب بماند معلوم نیست در قدم بعدی این اسکناس چه مسیری در پیش خواهد گرفت. آنها تا نیمه‌های آبان و برگزاری انتخابات آمریکا تثبیت قیمت دلار را محتمل می‌دانند.

قیمت دلار، در شروع معاملات امروز با افزایش پلکانی بازگشایی شد و این رشد با گذشت کمتر از یک ساعت از شروع به کار بازارها اسکناس دلار را یک کانال بالاتر نشاند. در لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار، با رشد ۶۰۰ تومانی در میانه کانال چهارم از کریدور ششم در حال معامله است.

برخی اخبار منتشر شده در خصوص نقش ایران در حمله پهپادی به خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در روز شنبه احتمال وقوع درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی را بالا برده است.

گفتنی است اخبار مربوط به تنش‌های منطقه‌ای همواره مورد توجه معامله‌گران است و رشد تقاضا در بازار ارز را به همراه دارد.

قیمت دلار

قیمت درهم امروز با رقم ۱۷ هزار و ۶۷۰ تومانی بازگشایی شد و رشد ۲۱۰ تومانی داشت. قیمت تتر در سطح ۶۴ هزار و ۳۰۰ تومانی قرار گرفت و رشد ۵۰۰ تومانی داشت.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۳ هزار و ۷۶۰ تومانی معامله شد و رشد ۷۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۷۰ هزار و ۸۰ تومانی ایستاد و رشد هزار تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۵۰ هزار و ۲۵۵ تومانی عرضه شد و رشد ۱۳ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۸ هزار و ۶۴۹ تومانی عرضه شد و افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی داشت.

با این همه در پیش بینی قیمت دلار،، معامله‌گران معتقدند که تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا در بازار برقرار است و نقش بازارساز در کنترل قیمت دلار باعث شده این ارز در محدوده فعلی ثابت بماند. به عقیده این گروه وضعیت کنونی بازار ارز نسبتاً ساکن است و در صورت بروز شوک‌های جدید اقتصادی یا سیاسی، احتمال تغییر نوسان دلار قوت خواهد گرفت.

گلدنیوز

انتهای پیام/

برچسب:

دلار

یورو

بازار طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت