سقف قیمت دلار تا پایان سال شکسته می‌شود؟

قیمت دلار ۵ اسفند ۱۴۰۲

قیمت دلار ر روزهای پایانی بهمن و هفته نخست اسفند با وجود تلاش سیاست‌گذار برای فریز قیمت، با بازدهی مثبت و افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی بسته شد. کارشناسان اقتصادی برای پیش‌بینی قیمت دلار، رشد پلکانی را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند این اسکناس تا پایان سال سقف قیمتی قبلی را می‌شکند.

دکتر سارا علیاری(کارشناس)

1402/12/05 | 10:12

نظری ثبت نشده

قیمت دلار ۵ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، در هفته گذشته قیمت دلار با توجه به اخبار منفی جدید به حرکت صعودی خود ادامه داد.

در حالی که به نظر می رسید تاثیر اخبار جنگ غزه بر بازار کاهش یافته ، اخبار جدیدی از ناحیه آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر شد و رد درخواست سفر رییس آن به تهران نیز بر این اخبار صحه گذاشت .

گفتنی است پنجشنبه سوم اسفند درهم با افزایش ۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۵۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۷ هزار و ۳۵۰ تومانی قرار گرفت. روز پنجشنبه پوند انگلیس رشد ۵۰۰ تومانی داشت و با رقم ۷۲ هزار و ۳۸۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو رشد ۵۳۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۲ هزار و ۳۰ تومان رسید.

نمودار روزانه دلار

بررسی نمودار روزانه قیمت دلار نشان می دهد که این حرکت صعودی در داخل فاز استراحتی ست که از سقف 59000 شروع شده و شیب ملایم حرکت صعودی آن نشان می دهد که کلا این حرکت صعودی پر قدرت نیست و باید نسبت به توقف آن و کاهش دوباره قیمت به زیر سطوح فعلی خوشبین بود.

اندیکاتورهای قیمت در پایین نمودار هم این نظر را تایید می کنند و آمادگی قیمت برای کاهش را نشان می دهند . مگر اینکه اختلاف ها بین ایران و آژانس تشدید یابد و این نظم را به هم بریزد.

پیش بینی قیمت دلار را از سایت بازار طلا (گلدنیوز)، دنبال کنید.

اکنون بر روی نمودار روزانه  نخستین مقاومت قیمت دلار در سطح 58000  و نخستین حمایت هم در 56300 قرار دارند.

امروز قیمت دلار مبادله ای مانند ۲ روز پیش، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، بطوری که دلار مبادله ای که ۲ روز پیش تا ۴۲,۹۲۰ (چهل و دو هزار و نهصد و بیست ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ - به ۴۲,۹۲۰ (چهل و دو هزار و نهصد و بیست ) تومان رسید.

انتهای پیام/

برچسب:

سکه

شمش طلا

دلار

بازار طلا و ارز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت