نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز ؛

طلا هفته بعد هم در مدار صعودی

قیمت طلا در بیشتر ایام هفته گذشته صعودی بود و تا چهارشنبه بین 2300 تا 2360 دلار معامله شد و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) داغتر از حد انتظار را متزلزل کرد و فعالان بازار را به احساس کاذب ثبات واداشت. با این حال، اواخر پنجشنبه، نوسانات شدید شروع به بازگشت کرد و طلای نقدی به بالاترین سطح تاریخ یعنی بالای 2400 دلار در هر اونس رسید، زیرا چندین رسانه گزارش دادند که حمله ایران به اهداف اسرائیل قریب‌الوقوع است.

حسین راشدی(مترجم)

1403/01/25 | 11:01

نظری ثبت نشده

طلا هفته بعد هم در مدار صعودی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(سایت طلا گلدنیوزبه نقل از وبسایت مرجع کیتکو، این حرکت در معاملات روز جمعه با یکی از شدیدترین حرکت‌های قیمتی تا به امروز انجام شد، زیرا قیمت طلای نقدی از 2393 دلار در بازار ایالات متحده تا ساعت 11 صبح به وقت شرق این کشور به بالاترین حد خود یعنی 2431.59 دلار رسید، اما پس از آن همه این دستاورد قیمتی از بین رفت.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان داد که کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران خرد درباره چشم انداز طلا کاملا با هم موافق هستند، زیرا انتظار می رود ریسک های ژئوپلیتیکی همچنان قیمت ها را به سمت سرزمین های ناشناخته سوق دهد.

طلا

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت ثروت  SIA، گفت: «این هفته با قدرت تمام شد. من برای هفته آینده روی قیمت طلا خوش بین هستم.»

فرانک مک گی، فروشنده فلزات گرانبها در Alliance Financial، گفت که او در جریان رالی اخیر طلا یکی از شکاکان بوده است، اما اکنون به رشد قیمت طلا ایمان دارد زیرا بازار در نهایت به رویدادهای ژئوپلیتیک توجه می کند.

در پیش بینی قیمت طلا ،این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند، و چه به رغم افزایش های بیش از حد طلا و چه به دلیل آنها، نسبتا حتی بیشتر از هفته گذشته صعودی بودند. 9 کارشناس یا 83 درصد انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده حتی بالاتر رود، در حالی که دو تحلیلگر باقی مانده که 17 درصد هستند، کاهش قیمت را پیش بینی کردند. هیچ‌کدام انتظار نداشتند که قیمت‌ در جایی که در حال حاضر است باقی بماند.

در همین حال، 168 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به دست آمد که 82 درصد از سرمایه گذاران خرد (Main Street) پیش بینی سود بیشتر یا معاملات جانبی را داشتند. 111 تاجر خرده‌فروشی که 66 درصد را نمایندگی می‌کنند به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 30 نفر یا 18 درصد دیگر پیش‌بینی کردند که قیمت طلا کمتر خواهد بود، در حالی که 27 پاسخ‌دهنده یا 16 درصد فکر می‌کردند که این فلز گرانبها روندی به هر دو سو خواهد داشت.

منبع:

https://www.kitco.com/news/article/2024-04-12/wall-street-and-main-street-still-see-gains-gold-next-week-amid-extreme

انتهای پیام/

برچسب:

شمش طلا

قیمت جهانی طلا

اونس طلا

بازار طلا و ارز

نظرسنجی هفتگی کیتکو

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت