بهبود هیجانات کوتاه مدت برای طلای جهانی/ نظرسنجی هفتگی کیتکو

بهبود هیجانات کوتاه مدت برای طلای جهانی- نظرسنجی هفتگی کیتکو

گروه بین الملل گلد نیوز: هیجانات در بازار طلا با وجود اینکه قیمت در محدوده خنثی نوسان می کند و نمی تواند مسیری پایدار پس از انتشار آمار ناامیدکننده ماهانه بیکاری پیدا کند، به بهبود خود ادامه می دهد

حسین راشدی(مترجم)

1400/07/18 | 00:07

نظری ثبت نشده

بهبود هیجانات کوتاه مدت برای طلای جهانی- نظرسنجی هفتگی کیتکو

به گزارش گلدنیوز به نقل از کیتکو، تازه ترین نظرسنجی هفتگی این وبسایت نشان می دهد که هم تحلیلگران وال استریت و هم سرمایه گذاران خرد که در نظرسنجی آنلاین شرکت می کنند، بر این باور هستند که آینده طلا در کوتاه مدت کاملا صعودی است.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالایی ساکسو بانک در این مورد گفت که این فلز گرانبها همچنان به مسیر خوبی ادامه می دهد حتی با وجود اینکه انتظار می رود فدرال رزرو تا قبل از پایان سال سیاست های پولی خود را تغییر دهد و خرید ماهانه اوراق قرضه را کاهش دهد.

او افزود: «آمار دستمزد غیرکشاورزی سپتامبر به حدی ضعیف بود که از طلا حمایت کند اما (در عین حال) قدرت کافی برای حمایت از کاهش خرید اوراق قرضه را هم داشت.»

تحلیل وال استریت

در این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان آنها، 8 نفر یا 57 درصد پیش بینی کردند طلا افزایش خواهد یافت. همزمان 5 نفر یا 26 درصد دیدگاه کاهشی برای هفته بعد و یک نفر یا 7 درصد دیدگاهی خنثی نسبت به این فلز داشتند.

در همین حال، در مجموع 841 سرمایه گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند که از آنها 442 پاسخ دهنده یا 53 درصد بر این باور بودند که طلا طی هفته پیش رو بالا خواهد رفت. 265 نفر دیگر یا 32 درصد گفتند قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد و 134 نفر یا 16 درصد دیدگاهی خنثی داشتند.

قیمت طلا

پس از آنکه هیجانات بازار طلا میان سرمایه گذاران خرد در ماه گذشته (سپتامبر) به کف چند ماهه رسید، این احساسات پیوسته بهبود یافته است. با این وجود، هیجانات بهبود یافته در زمانی دیده می شود که قیمت طلا از بهای 1750 دلار در هر اونس حمایت می کند.

ارقام ناامیدکننده اشتغال در ماه سپتامبر به قیمت های طلا کمک کرد به اوج دو هفته ای برسد؛ با این حال، بازار نتوانست مقاومت اولیه در 1780 دلار بر اونس را بشکند.

طلای آتی برای تحویل در ماه دسامبر در آخرین معاملات  1759.2 دلار در هر اونس به فروش رسید که حدودا از هفته گذشته بی تغییر ماند.

برخی تحلیلگران می گویند که در حالی که کاهش خرید اوراق از سوی فدرال رزرو غیر قابل اجتناب است، آمار ضعیف بازار کار می تواند نیرویی برای طلا در کوتاه مدت فراهم کند چراکه سرمایه گذاران به واسطه آن زمان احتمالی کاهش خرید اوراق ماهانه فدرال رزرو را دیرتر پیش بینی می کنند.

بهبود هیجانات کوتاه مدت برای طلای جهانی/ نظرسنجی هفتگی کیتکو

نقش اوراق قرضه

آدرین دی، رئیس مدیریت دارایی آدرین دی می گوید: «وقتی فدرال رزرو واقعا شروع به کاهش خرید اوراق قرضه بکند، بازار خواهد دید که بسیار کوچک و بسیار دیر بوده است و –همانطور که هر وقت فدرال رزرو آغاز به اعمال سیاست های انقباضی می کند، اتفاق می افتد- طلا به کف می رسد و سپس روندی معکوس به خود خواهد گرفت. بازار این کار را در سال های 2005، 2013 و 2015 انجام داد.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در مدیریت ثروت SIA می گوید می تواند افزایش قیمت طلا را در کوتاه مدت پیش بینی کند چراکه دلار آمریکا بخشی از نیروی خود را پیش از جلسه سیاست گذاری ماه بعد فدرال رزرو از دست می دهد مخصوصا اینکه عدم قطعیت درباره کاهش خرید اوراق آغاز به افزایش می کند.

با این حال، همه تحلیلگران متقاعد نشده اند که طلا آماده پاره کردن زنجیرها در حال حاضر است. مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resourses Letter گفت که واکنش فعلی قیمت را به عنوان یک ریکاوری موقتی کوتاه مدت از رکود طولانی می بیند.

نقش آمار اشتغال

مارک چندلر، مدیر عامل بانکبرن گلوبال فارکس، گفت که قیمت های طلا مقاومت بین 1780 تا 1800 دلار در هر اونس در کوتاه مدت را حفظ خواهد کرد.

او ادامه داد: «من فکر نمی کنم آمار اشتغال ناامیدکننده مهم باشد به این معنا که من پیش بینی می کنم فدرال رزرو همچنان در ماه آینده خرید اوراق را کاهش دهد. این ناامیدی واقعاً باعث کاهش بازدهی ائوراق بلندمدت ایالات متحده شد، از جمله در بازار آتی صندوق های فدرال رزرو.»

ادام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت که او منتظر یک فروش کلی دیگر طلا پیش اینکه به دنبال معامله خرید باشد، است. باتن افزود که انتظار ندارد تا قبل از نوامبر طلا خرید کند یعنی زمانی که بازار در حال هضم عوامل فصلی قوی خواهد بود.

او اظهار کرد: «در حال حاضر، اگر می خواهید طلا بخرید، باید صبور باشید. من می خواهم وقتی که فروش وحشت زده اتفاق می افتد، طلا بخرم.»

منبع Kitco.com

برچسب:

ترند

برتر

کیتکو

تحلیل قیمت طلا

تحلیل کیتکو

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت