تحریم­های سنگین و اثر آن بر تولید طلای کشور مالی

تحریم­های سنگین و اثر آن بر تولید طلای کشور مالی

هامینگبرد ریسورسز که مالک معدن طلای یانفولیلا (Yanfolila ) است، گفت که در حال ارزیابی خطرات ناشی از تحریم های اقتصادی برای زنجیره تامین خود است.

حسین راشدی(مترجم)

1400/10/22 | 00:10

نظری ثبت نشده

تحریم­های سنگین و اثر آن  بر تولید طلای کشور مالی

به گزارش گلدنیوز به نقل از وبگاه ماینینگ، این نهاد که 15 کشور عضوش هستند تحریمهای اقتصادی سختی بر مالی اعمال کرده و گفته همچنین در پاسخ به تاخیر این کشور در برگزاری انتخابات پس از کودتای نظامی سال 2020، اقدام به بستن مرزها و محدودسازی روابط دیپلماتیک خواهد کرد.  

باریک گلد گفت که معادن آن دارای ذخایر کافی برای ادامه فعالیت عادی هستند، اما افزود که وضعیت «بسیار متغیر» است و از نزدیک آن را زیر نظر دارد.

مالی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طلا در آفریقا است و استخراج از معادن حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) آن را تشکیل می دهد.

شرکت هایی مانند باریک گلد، بیتوگلد و رزولوت ماینینگ معادن بزرگی را در این کشور اداره می کنند و بسیاری از شرکت های کوچکتر در حال اکتشاف طلا در آنجا هستند.

هامینگبرد ریسورسز که مالک معدن طلای یانفولیلا (Yanfolila ) است، گفت که در حال ارزیابی خطرات ناشی از تحریم های اقتصادی برای زنجیره تامین خود است.

هامینگبرد در بیانیه ای گفت: «در حالی که همه برنامه ها برای به حداقل رساندن تأثیر بالقوه تحریم انجام خواهد شد، هنوز خیلی زود است که بگوییم این تحریم ها چگونه می تواند بر تجارت ما تأثیر بگذارد.» سهام این شرکت در لندن 5 درصد کاهش یافت.

سخنگوی کورا گلد (Cora Gold)که قصد دارد در سال جاری ساخت معدن طلای ساناکورو (Sanankoro) خود را در مالی آغاز کند، گفت که هیئت مدیره وضعیت را زیر نظر دارد و عملیات در مالی به طور عادی ادامه دارد.

بیتوگلد: معادن ما در مالی در مقابل تحریم تاب می آورند

کلایو جانسون، مدیرعامل شرکت معدنی کانادایی بیتوگلد (B2Gold) سه شنبه به رویترز گفت معدن فکولا (Fekola) این شرکت در مالی به رغم اعمال تحریم های سنگین به فعالیت خود ادامه می دهد و از این موضوع تاثیر منفی نگرفته است.

او در پاسخ کتبی به سوالات رویترز گفت که بیتوگلد انتظار دارد فکولا به اهداف تولید خود در سال 2022 دست یابد و به نظر می رسد این معدن در موقعیت مناسبی برای مقاومت در برابر هرگونه اختلال در عرضه ناشی از بسته شدن مرزها توسط جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) باشد.

جانسون گفت: «با این حال، ما همچنین به دنبال مسیرهای جایگزین هستیم تا در صورت لزوم، برخی از منابع حیاتی را وارد کنیم.»

ایرفرانس پروازهای خود را به باماکو پایتخت مالی روز دوشنبه به دلیل خطرات امنیتی لغو کرد. شرکت هواپیمایی ملی ساحل عاج نیز پروازهای خود را متوقف کرد و پروازهای سنگال نیز مختل شد.

جانسون گفت که انتظار می رود منابع سوخت از طریق مرز مالی با سنگال ادامه یابد، زیرا تحریم ها اجازه عبور سوخت از مرزهای منطقه را می دهد.

او گفت که انتظار می رود فروش طلا از فکولا به روال عادی خود ادامه دهد. بیتوگلد انتظار داشت که فکولا در سال 2021 بین یک میلیون و 15 هزار تا یک میلیون و 55 هزار اونس طلا تولید کند.

شرکت استخراج طلای استرالیایی Resolute Mining هم در این باره گفت که عملیات در معدن سیاما نیز به طور عادی ادامه دارد و تحریم هیچ تاثیر فوری بر تولید، عرضه یا ایمنی و امنیت کارکنان و پیمانکاران نداشته است.

کشور مالی پس از این تحریم ها سفرای خود در دیگر کشورها را فراخوانده است. سرهنگ عبدالله مایگا، سخنگوی دولت مالی در بیانیه ای که روز دوشنبه در تلویزیون ملی خوانده شد، گفت که دولت «تمام اقدامات لازم» را برای پاسخ به تحریم ها انجام خواهد داد. این سازمان از نیروهای امنیتی کشور خواسته است که به دلیل استقرار احتمالی نیروهای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در حالت آماده باش بمانند.

این بلوک روز یکشنبه دارایی های مالی این کشور در بانک مرکزی منطقه و وام دهندگان تجاری در کشورهای عضو را مسدود کرد، تراکنش های مالی غیر ضروری را به حالت تعلیق درآورد و دستور داد مرزهای زمینی بسته شوند. این اعلامیه یک هفته پس از آن اعلام شد که دولت تحت تسلط ارتش، برخلاف فشارهای بین المللی برای آماده سازی بازگشت به حکومت غیرنظامی در ماه آینده، یک دوره انتقالی پنج ساله را پیشنهاد کرد. مالی سومین تولیدکننده بزرگ طلا در آفریقا است.

منبع: mining.com

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

تولید طلا

بزرگترین تولیدکنندگان طلا در آفریقا

تحریم­های سنگین

شرکت مالی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت