بازار طلا چگونه پیش بینی میشود

بازار طلا چگونه پیش بینی میشود

احتمال حمله روسیه به اوکراین روز گذشته انس جهانی طلا را افزایش داد. این اتفاق بر بازارهای داخلی ایران هم تاثیرگذار بود. حالا باید اخبار اقتصادی و سیاسی نرخ طلا در مسیر صعودی نگه ممی‌دارد یا اینطور نیست.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/11/25 | 00:11

نظری ثبت نشده

بازار طلا چگونه پیش بینی میشود

به گزارش گلدنیوز به نقل از تجارت نیوز ، نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد بازار طلا گفت: از هفته پیش اونس طلای جهانی افزایش داشته است. ولی دربازارهای داخلی باتوجه به خبرهای اقتصادی و سیاسی به ویژه موضوع برجام و کاهش نرخ ارز، شاهد روندی کاهشی بودیم.

وی افزود: با این حال ابتدای این هفته افزایش حدود ۳۰ دلاری انس جهانی که تحت تاثیر خبر حمله روسیه به اوکراین بود باعث شد در اولین روز هفته، بازار طلاو سکه داخلی هم صعودی باشد.

سناریوهای برجامی برای بازار طلا و سکه

بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و سکه کشور درصورت نتیجه مثبت مذاکرات گفت: درصورت احیای برجام احتمال اینکه بازار روند کاهشی داشته باشد وجود دارد و کاهش قیمت و ثبات ادامه‌دار خواهد بود.

وی درمورد وضعیت فعلی بازار توضیح داد: بازار درحال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد و به نظر من، مردم می‌توانند مبادلات خود را انجام دهند. من معتقدم در یک ماه گذشته بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است. نهایتا تحت تاثیر افزایش یا کاهش نرخ جهانی و خبرهای سیاسی و اقتصادی بازار می‌تواند روندی کاهشی یا افزایشی، بین دو تا پنج درصد داشته باشد.

درخشش طلا در هرج‌ومرج

اونس طلا در آخرین روز معاملاتی خود به دلیل افزایش تنش‌ها میان اوکراین و روسیه و همچنین گزارش قوی از مشاغل ایالات متحده و آمار تورم بالای این کشور با جهش بیش از ۳۰ دلاری به مرز ۱۸۶۰ دلاری رسید و هفته را با افزایش ۸۵/ ۲‌درصدی و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به پایان رساند.

از آنجا که بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا روند کاهشی را دنبال کرده و ریسک‌گریزی بر بازارها طی معاملات هفته اخیر بیشتر شد، طلا در میان این هرج و مرجها درخشید. به گفته برخی از کارشناسان این بازار، طلا از سطوح مقاومت چندگانه خود یکی پس از دیگری با قدرت بالا عبورکرده و انتظار می‌رود که این کالا در هفته جاری نیز بر مدار صعودی باقی بماند و به سمت ۱۸۷۰ دلار و حتی ۱۸۸۰ دلار نیز حرکت کند.

انتهای پیام/

برچسب:

طلا

برتر

قیمت طلا

بازار طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت