حساس شدن بازار ارز به آزادسازی ارزهای بلوکه شده

حساس شدن بازار ارز به آزادسازی ارزهای بلوکه شده

قیمت دلار امروز به سمت لبه کانال 27 هزار تومان عقب نشینی کرد اما قیمت سکه به فرمان اونس جهانی طلا پیشروی کرد.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/11/27 | 00:11

نظری ثبت نشده

حساس شدن بازار ارز به آزادسازی ارزهای بلوکه شده


به گزارش گلدنیوز به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران بعد از یک روز تعطیلی، امروز چهارشنبه 27 بهمن 1400 شاهد عقب نشینی قیمت دلار بود. نرخ دلار در بازار امروز در مقایسه  با روز دوشنبه  با 220 تومان کاهش به لبه پرتگاه 27 هزار تومان نزدیک شد. نرخ دلار  در معاملات نقدی امروز 27 هزار و 50 تومان بود و در نیمه روز به 27 هزار و 30 تومان رسید.

ردپای خبر ارزهای بلوکه شده در بازار ارز تهران 

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران امروز بحث آزادسازی ارزهای بلوکه شده برجسته بود. روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از وزارت خارجه انگلیس مدعی شد لندن در حال بررسی گزینه‌های خود برای پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به جمهوری اسلامی ایران است.‌

هچنین وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد نمایندگان این کشور و ایران برای بحث درباره شیوه‌های رفع اختلافات درباره دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی، رایزنی‌های کاری برگزار کردند. بدهی سئول به تهران در ازای خرید میعانات گازی به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌ های آمریکا پرداخت نشده است.

اما بازار ارز تهران بیشتر به دنبال اخبار منتشر شده از مقر مذاکرات وین است. امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفت: نسبت به مذاکرات وین خوشبین هستم اما تا زمانی که به یک توافق خوب نرسیم مذاکرات برجام باید ادامه داشته باشد.

وزیر خارجه ایران  گفت: اساسا در افکار عمومی ملت ایران به دلیل خروج آمریکایی‌ها از برجام و بدقولی طرف‌های غربی سخن رئیس یک کشور آن هم ایالات متحده آمریکا به عنوان تضمین، پذیرفتنی نیست. 

قیمت سکه و طلا  پیشروی کرد

بازار جهانی طلا امروز  شاهد افزایش قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بها امروز تقریبا 6 دلار بالا رفت و بر روی 1857 دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18عیار  و قیمت سکه امامی  برخلاف مسیر قیمت دلار پیشروی کرد. به نظر می رسد بازار سکه  بیشتر به نوسات قیمت اونس طلا توجه کرده بود.

قیمت طلا 18 عیار امروز با 1 میلیون و 213 هزار 200 تومان راهی بازار شد که نسبت به دو روز پیش تقریبا 4 هزار و 800 گران تر بود. در بازار سکه هم امروز قیمت سکه توانست 30 هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و با نرخ 12 میلیون و 120 هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت 27 هزار و 30 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 817  هزار تومان به دست آمد و  حباب آن 2.56 درصد به دست می‌آمد. 

انتهای پیام/

برچسب:

برتر

قیمت سکه

قیمت طلا

تحلیل بازار

قیمت دلار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت