پنج طرح آماده بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱ است

پنج طرح آماده بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱ است

طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و یک هزار و 500 نفر غیر مستقیم به بهره‌برداری خواهند رسید.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/01/08 | 00:01

نظری ثبت نشده

پنج طرح آماده بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱ است

 به گزارش گلدنیوز به نقل از معدن نیوز ،معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو گفت: پنج طرح در مجتمع‌های نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، سرب نخلک، طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم در سال جدید افتتاح خواهد شد.

پنج طرح آماده بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱ است


طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار


خدایار کریم‌نژاد معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۹ هزار متر حفاری در حوزه‌های پلی‌متال و آهن انجام شد و گواهی کشف به میزان یک میلیارد تن ذخیره طلا و مس در استان سیستان و بلوچستان صادر گردید.


وی افزود: در سال گذشته ۸۰۰ کیلومترمربع نقشه زمین‌شناسی در مناطق امیدبخش پهنه‌ها و بیش از یک هزار کیلومتر مربع نقشه زمین‌شناسی در حوزه‌های پلی‌متال، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ تهیه شده است.


معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو با اشاره به تعداد پروانه‌های اکتشافی اخذ شده در سال گذشته، عنوان کرد: تعداد ۱۶ فقره پروانه اکتشاف در حوزه‌های آهن، پلی‌متال و غیر فلزی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی و همچنین لرستان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دریافت شده است.


کریم‌نژاد با اشاره به طرح‌هایی که در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهند رسید، بیان کرد: پنج طرح در مجتمع‌های نفلین سینیت کلیبر، فسفات اسفوردی، سرب نخلک، طلای هیرد و فروکروم جغتای با میزان اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و یک هزار و 500 نفر غیر مستقیم به بهره‌برداری خواهند رسید.

ارتقای شاخص‌های پایداری محیط زیست


وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های آماده بهره‌برداری مذکور را بیش از ۶ هزار میلیارد ریال دانست و مطرح کرد: احداث واحد ۴۰ هزار تنی نفلین سینیت به روش فرآوری تر، احداث خط تولید دی‌اکسید فسفات به ظرفیت ۶ هزار تن و کود سوپر فسفات تریپل به ظرفیت ۲۰ هزار تن، احداث کارخانه فروسیلیکون به ظرفیت یک هزار و 500 تن و احداث راه دسترسی به معدن سرب نخلک به طول ۱۲ کیلومتر از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱ است.


معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو در ادامه با اشاره به عملکرد واحد HSEE شرکت در سال ۱۴۰۰، اذعان کرد: رشد عملکرد این واحد بر اساس برنامه ۵ درصد بود و این درحالی است که عملکرد ۲۲ درصد را در پایان سال شاهد بودیم.


کریم‌نژاد احداث تصفیه‌خانه چاه‌گز، احداث چهار پایگاه امداد و نجات در طبس و ارتقای شاخص‌های پایداری محیط زیست به منظور اخذ گواهینامه معدن سبز را ازجمله برنامه‌های سال جدید در بخش HSEE عنوان کرد.


وی در پایان یادآور شد: احداث واحد فرآوری تولید ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان و ادامه ساخت کارخانه 20 هزار تنی فرآوری کنسانتره سرب نخلک از دیگر برنامه‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام/

برچسب:

برتر

معدن

معدن طلا

طلای هیرود

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت