امکان سنجی ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد/طلا و جواهر از اولویت‌های برنامه سال جاری

امکان سنجی ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد-طلا و جواهر از اولویت‌های برنامه سال جاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: امکان‌سنجی ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید مانند شهرک تجهیزات پزشکی، غذاو دارو، طلا و جواهر از اولویت‌های برنامه سال جاری است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/06/05 | 00:06

نظری ثبت نشده

امکان سنجی ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد-طلا و جواهر از اولویت‌های برنامه سال جاری

به گزارش گلدنیوز، محمد دهقان با اشاره به برنامه‌های متمایز و شاخص شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد برای سال جاری گفت: امکان‌سنجی ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید مانند شهرک تخصصی تجهیزات پزشکی، غذاو دارو، طلا و جواهر، ایجاد و تکمیل پست برق در ۷ شهرک صنعتی بزرگ استان با افزایش توان ۳۵۰ مگاواتی، تدوین شیوه‌نامه واگذاری و آغاز بهره‌برداری شهرک الکترونیک و فناوری استان و برگزاری رویداد‌های فناورانه مانند رویداد صنعت هوشمند و رویداد‌های شناسایی و رفع نیاز‌های فناورانه در صنایع مختلف از برنامه‌های شاخص شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در سال ۱۴۰۱ است.

آماده‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها

وی درباره برنامه‌های شاخص این شرکت در حوزه دانش بنیان تصریح کرد: با توجه به فرمان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص حمایت از تولید دانش بنیان، ایجاد زون دانش‌بنیان در منطقه ویژه اقتصادی یزد و کمک به دانش بنیان شدن واحد‌های صنعتی و همچنین استقرار واحد‌های دانش‌بنیان جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده ایم.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به آماده‌سازی و توسعه زیرساخت‌های ۵۵۰ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد در سال ۱۴۰۰ گفت: خوشبختانه شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد توانسته با استفاده از اعتبارات داخلی، رتبه برتر کشور را در آماده‌سازی اراضی قابل واگذاری داشته باشد.

امکان سنجی ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد/طلا و جواهر از اولویت‌های برنامه سال جاری

استان یزد رتبه برتر کشور


دهقان افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد رتبه برتر کشور را در تملک اراضی به منظور ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارد که این امر می‌تواند گام رو به جلویی برای تحقق برنامه‌های توسعه صنعتی استان تلقی شود، چراکه تملک اراضی به منظور آماده‌سازی آن‌ها برای استقرار صنایع در آینده است که در نهایت رشد و توسعه صنعت، اشتغال و اقتصاد استان را رقم خواهد زد.


وی با اشاره به اینکه بیشترین واگذاری حق انتفاع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به منظور استقرار واحد‌های صنعتی مربوط به سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است، ادامه داد: در سال گذشته ۸۶ درصد از منابع داخلی شرکت برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصیص و هزینه شده که در سه سال اخیر استان یزد در این زمینه نیز رتبه برتر کشور را از آن خود کرده است.


وی خاطرنشان ساخت: از لحاظ تعداد قرارداد‌های واگذاری حق انتفاع بهره‌برداری منعقد شده از ابتدای سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قرارداد بین شرکت شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران منعقد شده که هزار و ۷۰۰ مورد از این قرارداد‌ها برای دو سال اخیر یعنی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است.

منبع :ایسنا

انتهای پیام/

برچسب:

طلا و جواهر

شهرک تخصصی طلا و جواهر

استان یزد

شهرک‌های تخصصی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت