سیگنال سفر رئیس جمهور /خبر بد بورل به بازار دلار

سیگنال سفر رئیس جمهور -خبر بد بورل به بازار دلار

به عقیده بسیاری از کارشناسان ارزی، کاهش حجم هیجانات مذاکراتی منفی در کنار مطرح شدن برخی زمزمه‌ها مبنی بر احتمال ایجاد گفت‌وگو میان طرفین برجام در نشست سازمان ملل متحد سرعت‌گیر‌های جدید نرخ شاخص ارزی است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/06/29 | 00:06

نظری ثبت نشده

سیگنال سفر رئیس جمهور -خبر بد بورل به بازار دلار

به گزارش گلدنیوز،به عقیده بسیاری از کارشناسان ارزی، کاهش حجم هیجانات مذاکراتی منفی در کنار مطرح شدن برخی زمزمه‌ها مبنی بر احتمال ایجاد گفت‌وگو میان طرفین برجام در نشست سازمان ملل متحد سرعت‌گیر‌های جدید نرخ شاخص ارزی است.در این میان سفر رئیس جمهور هم نوساناتی را در بازار به همراه داشت.

سفری که دلار را به عقب راند/رئیس جمهور به نیویورک رفت


سفر رئیس جمهور کشور ابراهیم رئیسی با همراهی سرپرست تیم مذاکره کننده ایران به نیویورک همزمان با برخورد دلار به مقاومت سرسخت محدوده ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان شد و دلار به عقب برگشت. سفر رئیس جمهور قیمت دلار تهران پس از نوسان در بالای محدوده حمایتی ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان در پایان روز دوشنبه در محدوده ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان آرام گرفت.

حباب درهم هم مطابق پیش بینی روز قبل با کاهش درهم وارد کانال ۳۰۰ تومانی شد. رییس سازمان انرژی اتمی روز قبل از پاسخ آژانس مبنی بر بستن پرونده هسته ای خبر داد اتفاقی که اگر به وقوع بپیوندد اختلافات جدی میان ایران و آژانس حل میشود و راه برای حصول توافق باز خواهد شد.

ولی بازار فعلا زمان حصول توافق را پایان انتخابات نمایندگان آمریکا می داند به همین دلیل بازار ارز واکنش کاهشی به سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی نداشت.


سیگنال سفر رئیس جمهور/خبر بد بورل به بازار دلار
اولین، کمترین،بالاترین و آخرین قیمت هفته منتهی به آن روز

بررسی ها نشان می دهد که نمودار دوشنبه، برخلاف روزهای قبل است نمودار روزهای قبل نشان دهنده روند مطلق صعودی و بالا بودن هیجانات افزایشی در بازار بود ولی نمودار مورد بررسی روز دوشنبه نشان می دهد که  هیجانات افزایشی  نسبت به روز قبل کاهش  پیدا کرده است، دلار تهران در این هفته یک مقاومت در محدوده ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان داشته است و پس از برخورد با آن در روز یکشنبه به عقب برگشته است. کاهش بیشتر نرخ دلاری درهم نسبت به نرخ دلار آزاد نیز تاییدکننده کاهش هیجانات افزایشی در بازار ارز است.

خبر بد بورل به بازار دلار


نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته در محدوده 31 هزار و700 تومان معامله شد. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپادر تازه ترین اظهارات خود درباره برجام گفت: مذاکرات هسته ای ایران در بن بست است و من انتظار هیچ چیز جدیدی را در این هفته ندارم. پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته ای بهترین راه حل است.

دیپلمات ارشد اروپا مدعی شد هیچ پیشرفتی را در مسیر موفقیت در توافق هسته‌ای پیش‌بینی نمی‌کند و فکر نمی‌کند دیدار با رئیس‌جمهور ایران مشکل را حل کند.

از نظر عده ای از تحلیلگران سیگنال منفی بورل ممکن است بر روند قیمت دلار در بازار امروز تاثیر بگذارد با این حال کاهشی ها امیدوارند که خبر مثبتی از سفر رییس جمهور به نیویورک به بازار درز کند یا بازارساز با قدرت بیشتری رو به روی افزایشی ها قرار بگیرد.

اقتصادنیوز

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

بازار ارز

رئیسی

بازار دلار

تیم مذاکره کننده

بورل

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت