سرانجام افزایش حقوق در سال 1402

سرانجام افزایش حقوق در سال 1402

با توجه به افزایش حدود 20درصدی حقوق کارمندان در سال آینده و نظر وزیر کار بر عدم تفاوت افزایش حقوق بین گروه های کارگری و کارمندی ؛ آیا رقم حداقل حقوق کارگران در سال 1402 حدود 7میلیون تومان خواهد بود؟

امیر کشانی(سردبیر)

1401/12/24 | 00:12

نظری ثبت نشده

سرانجام افزایش حقوق در سال 1402

به گزارش گلدنیوز ، افزایش حقوق کارمندان در سال آینده به صورت پلکانی پیش‌بینی و متوسط آن ۲۰ درصد اعلام شد، اما در مجلس تنها با میزان این افزایش موافقت شد و سخنگوی دولت امیدوار است که تغییراتی در راستای افزایش پلکانی حقوق‌ها در شورای نگهبان روی لایحه بودجه اعمال شود.

به هر روی افزایش حقوق کارمندان در سال 1402 در حدود 20 درصد خواهد بود. اما گره کور حداقل حقوق کارگران برای سال آینده همچنان پابرجاست . اگر مبنای افزایش حقوق کارگران هم در سال آینده همین 20 درصد باشد، که دور از ذهن نیست، حداقل حقوق کارگران برای سال آینده 7 میلیون تومان خواهد بود.

اختلاف نطر در تعیین هزینه سبد معیشت خانوار

از طریف دیگر اما تعیین هزینه سبد معیشت خانوار هم با اختلاف نظرهایی همراه بوده است. دوشنبه این هفته جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد. در این جلسه کمیته دستمزد هم بالاخره گزارش هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را ارائه و رقم آن را ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به گفته مقامات کارگری این عدد حاصل محاسبه گروه دولت و کارفرمایان بوده و رقمی که گروه کارگری در خصوص هزینه‌های سبد معیشت کارگران به دست آورده‌اند بیش از این مبلغ و ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان بوده و اختلاف ۵ میلیون تومانی با گزارش کمیته دستمزد دارد.

مقامات کارگری معتقدند در جلسه دو روز گذشته شورای عالی کار در خصوص هزینه سبد معیشت و درصد افزایش دستمزد نتیجه ای حاصل نشده و در خصوص رقم سبد معیشت خانوارهای کارگری همچنان اختلاف نظر بسیاری وجود دارد.

به هر روی دولت و شخص وزیر کار بر این نظر تاکید دارند که افزایش حقوق کارگران و کارمندان به هم نزدیک باشد. همین امروز هم وزیر کار در در حاشیه جلسه هیات دولت گفت : تاکید ما این است که تبعیض قائل نشویم و تفاوتی میان کارکنان دولت و کارگران به وجود نیاید.

تعیین افزایش حقوق کارگران در اوایل هفته آینده

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که تعیین دستمزد کارگران تا اوایل هفته آینده صورت خواهد گرفت و تا پایان هفته اقدامات لازم از سوی کارگروه های تخصصی دنبال خواهد شد.

به گفته وی درباره تعیین حداقل حقوق دستمزد کارگری هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرده و هم شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داده است.

وزیر کار گفت: مشترکات طرفین بالا است و چند مبحث مجددا به کارگروه‌های تخصصی واگذار شده و تا پایان هفته اقدامات لازم انجام خواهد گرفت. تاکید ما این است که تبعیض قائل نشویم و تفاوتی میان کارکنان دولت و کارگران به وجود نیاید.

در همین رابطه بخوانید: میزان افزایش حقوق کارگران شدر سال ۱۴۰۲

برچسب:

ترند

افزایش حقوق 1402

حداقل حقوق 1402

شورای عالی کار

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت