ده رای مثبت برای استیضاح وزیر صمت / دلایل استیضاح چیست؟

ده رای مثبت برای استیضاح وزیر صمت - دلایل استیضاح چیست؟

با رای اعضاء کمیسیون صنایع و معادن مجلس استیضاح وزیر صمت جدی تر از گذشته مطرح شد.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/01/27 | 00:01

نظری ثبت نشده

ده رای مثبت برای استیضاح وزیر صمت - دلایل استیضاح چیست؟

به گزارش گلدنیوز ، امروز بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس، استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با رای بالای 10 استیضاح‌کننده در کمیسیون تصویب شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی از تصویب استیضاح فاطمی امین در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: جلسه بررسی استیضاح وزیر صمت تا ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: اگر گزارش امشب یا فردا به صحن ارسال شود طی دو روز جلسه علنی بعدی مجلس اعلام وصول می‌شود و ظرف مدت ده روز باید جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

همچنین علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: محور سوالاتی که استیضاح‌کنندگان داشتند در 17 بخش از جمله بازار خودرو، فولاد، سیمان، اسقاط خودرو، تنظیم بازار و … تقسیم می‌شد.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عزم مجلس برای استیضاح وزیر صمت جدی است

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از اجماع نمایندگان موافق استیضاح فاطمی امین خبر داد و گفت: بعید به نظر می‌رسد که تعداد نمایندگان موافق استیضاح به کمتر از 10 نفر برسد. از همین رو استیضاح ایشان به احتمال زیاد در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد که از صداهای مخالفی که بلند می‌شود، به نظر می‌رسد عزم مجلس برای استیضاح وزیر صمت جدی‌تر از مرتبه قبلی است.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که زمزمه برکناری وزیر صمت از سوی دولت مطرح می‌شود ، آیا شما تصور می‌کنید که مجلس قبل از استیضاح برای برکناری وی پیش‌دستی کند؟ تشریح کرد: دولت این رویه را پیش‌تر در مورد وزرای دیگر نیز انجام داده است؛ از این رو اگر دولت حس کند بحث استیضاح جدی است خودش دست پیش را برای برکناری وی بگیرد.

رحیمی این احتمال را مطرح کرد زمان مشخص شدن تعداد درخواست‌کنندگان استیضاح به بعد از تعطیلات مجلس موکول شود

برچسب:

ترند

مجلس

فاطمی امین

استیضاح وزیر

وزیر صمت

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت