رای مثبت به استیضاح فاطمی امین

رای مثبت به استیضاح فاطمی امین

نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز؛ یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جلسه ۳۰۴ این مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار قرار دادند.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/02/10 | 00:02

نظری ثبت نشده

رای مثبت به استیضاح فاطمی امین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت موافقت کردند و به این ترتیب فاطمی‌امین از وزارت صمت خداحافظی کرد.

به گزارش گلدنیوز ، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه- ۱۰ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت پس از اظهارات مخالفان و موافقان به رای مجلس گذاشته شد. وکلای ملت با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس با این استیضاح موافقت کردند. طبق آیین نامه داخلی مجلس، رای گیری برای استیضاح به صورت مخفی و با ورقه انجام شد؛ رای عدم اعتماد به هر وزیر نیازمند رای اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه علنی است.

به گزارش گلدنیوز به نقل از ایسنا، در آئین‌نامه داخلی پنج ساعت زمان پیش‌بینی شده است؛ یک ساعت برای دفاعیات رئیس جمهور، دو ساعت برای نمایندگان متقاضی استیضاح و دو ساعت برای وزیر. بر این اساس طبق آئین نامه داخلی مجلس از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت دعوت شده بود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه مجلس حضور یافتند. رئیس جمهور بعد از گذشت ساعتی به صحن مجلس وارد شدند و در دفاع از فاطمی امین در جلسه استیضاح صحبت کردند. پس از پایان سخنرانی دفاعیه رییس‌جمهور  در ساعت ۱۱ و ۳۰  مجلس تا ساعت ۱۳ وارد تنفس شد و بعد از آن رای گیری برای استیضاح وزیر صمت انجام خواهد شد.

موافقان و مخالفان استیضاح چه گفتند:

رسولی‌نژاد: «فاطمی‌امین» استاد وعده‌هاست موسوی‌لارگانی: به جای «فاطمی‌امین» از مردم عذرخواهی می‌کنم دهقانی: «فاطمی‌امین» در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است نه صنعت بدری: «فاطمی‌امین» فرصت‌ها را از دست داد چنارانی: باور داریم که «فاطمی‌امین» نمی‌تواند وزارت صمت را مدیریت کند حضرت‌پور: «فاطمی‌امین» خرید خودرو و ازدواج را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کرده نظری: امروز مجلس بین دفن خود و ماندن «فاطمی‌امین» یکی را انتخاب می‌کند فلاحی: استیضاح، کمک به دولت برای پاکسازی گلوگاه‌های حساس از افراد ناکارآمد است آزادی‌خواه: توان مدیریتی «فاطمی‌امین» ضعیف است میرتاج‌الدینی: مخالفان و موافقان در پاک‌دستی «فاطمی‌امین» تردیدی ندارند میرمحمدی: پیام استیضاح همدلی و حل مشکلات نیست  
برچسب:

ترند

فاطمی امین

استیضاح وزیر صمت

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت