جزئیات مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه / سقف معافیت طلا از مالیات چقدر است؟

جزئیات مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه - سقف معافیت طلا از مالیات چقدر است؟

خانواده چهار نفری می‌تواند چهار خودرو داشته باشد و مالیات سوداگری پرداخت نکند. طلا نیز تا سقف 150 گرم معاف از مالیات است.

طیبه شهبازی(نویسنده)

1402/02/11 | 00:02

نظری ثبت نشده

جزئیات مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه - سقف معافیت طلا از مالیات چقدر است؟
به گزارش گلدنیوز ،به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جو سازی رسانه‌ای علیه طرح مالیات بر عایدی سرمایه و بیان این موضوع که با تصویب این طرح خیلی از مردم دیگر قادر به خرید طلا، ارز و مسکن نخواهند بود، بیان کرد: هدف طرح مالیات بر سوادگری اساسا معطوف به فعالیت افرادی است که دست به سوداگری و سفته بازی و دلالی کاذب می‌زنند.
مالیاتی که بر سرمایه است!
چگونه به مالیات تعیین شده اعتراض کنیم؟
زنگ خطر مالیاتی برای سواگران پور ابراهیمی افزود: اخذ مالیات در قالب طرح فوق به بیش از ۹۹ درصد مردم اصابت نمی‌کند. برخی با ایجاد فضای روانی در قبال این طرح می‌کوشند مانع از ایجاد یک جریان شفاف در اقتصاد کشور شوند. خانواده چهار نفری می‌تواند چهار خودرو داشته باشد و مالیات سوداگری پرداخت نکند این نماینده مجلس همچنین گفت: ما در قالب این طرح گفته ایم هر فردی و یا هر خانواده‌ای به تعداد اعضای خانواده خود می‌تواند خودرو داشته باشد؛ یعنی یک خانواده چهار نفری می‌تواند چهار خودرو داشته باشد. پور ابراهیمی تصریح کرد: همچنین یک خانواده چهار نفری می‌تواند به تعداد اعضای خانواده خود مسکن داشته باشد؛ یعنی یک خانواده ۴ نفری می‌تواند ۴ واحد مسکونی مجزا داشته باشد و این مسئله معافیت قطعی دارد و اصلا شامل طرح فوق نمی‌شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: همچنین در خصوص موضوع خرید ارز در این طرح گفته ایم که تا مدت سه سال هیچ مبنایی نداشه باشد؛ ضمن اینکه در ارتباط با ارز گفته ایم که اگر فردی سپرده ارزی داشته باشد، معافیت دارد و حتی سود سپرده ارزی به وی داده شود. این نماینده مجلس افزود: همچنین در زمینه اندوخته طلا ما تا میزان ۱۵۰ گرم را به طور کل مستثنی و جدا کرده ایم؛ بنابراین معافیت‌ها در این بخش تعریف شده است. به واقع موضوع این طرح به هیچ وجه به عام مردم اصابت نخواهد کرد. به واقع این سوداگران هستند که با ایجاد جنگ روانی در این بخش می‌کوشند دل مردم را خالی کنند. بیشتر بخوانید:
طلای مصرفی معاف از مالیات است
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه
انتهای پیام/
برچسب:

برتر

مالیات

سوداگری

مالیات بر عائدی سرمایه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت