شنبه تعطیل است؟ / دلیل اصلی تعطیلی ها

شنبه تعطیل است؟ - دلیل اصلی تعطیلی ها

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که تعطیلی به دلیل گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا برای سلامتی مردم مخاطره ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/05/11 | 00:05

نظری ثبت نشده

شنبه تعطیل است؟ - دلیل اصلی تعطیلی ها
به گزارش گلدنیوز ، پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته با پیشنهاد وزارت بهداشت و موافقت هیئت دولت صورت گرفت، اظهار کرد: در صورتی که دمای هوا به حدی بالا برود که وزارت بهداشت تشخیص بدهد برای سلامتی مردم مخاطره‌ای ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد. وی افزود: تعطیلی برای گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه احتمال تعطیلی روز شنبه به دلیل گرمای هوا وجود دارد؟ تصریح کرد: در صورت بالا رفتن دمای هوا، پیشنهاد تعطیلی در روزهای آتی نیز از سوی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد اما پیشنهاد جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای تعطیلی روز شنبه ارائه نشده است.

دلیل اصلی تعطیلی ها

هفته گذشته بود که برخی رسانه‌ها با انتشار خبر پیش‌بینی سامانه‌های جهانی هواشناسی از رسیدن شاخص اشعه ایکس در ایران به حد بسیار زیاد خبر دادند. مطابق پیش‌بینی‌ها دمای هوا برای هفته جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده و در برخی از استان‌ها به بیشترین میزان تاریخی خود رسیده است.
با توجه به افزایش 3 برابر مراجعه مردم به مراکز درمانی ناشی از گرمازدگی، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از جمله نماینده اهواز، تهران، زاهدان در کنار اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواستار ورود دولت و تعطیلی به دلیل گرمای هوا شدند.
مطالبه شکل گرفته در این حوزه و همچنین روند افزایشی گرمازدگی مردم در کشور باعث شد که سخنگوی دولت از موافقت هیئت دولت با درخواست وزارت بهداشت برای تعطیلی خبر داد و چهارشنبه و 5شنبه در کل کشور تعطیل اعلام شد.

فاجعه برای زمین؛ جوشش جهانی آغاز شده است

پس از اینکه دانشمندان اعلام کردند احتمالا ژوئیه ۲۰۲۳ گرم‌ترین ماه در تاریخ زمین باشد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت این تازه اول دوران به جوش آمدن جهان است.

 آقای گوترش به یورونیوز گفت: این داده‌ها را فاجعه‌ای برای کل سیاره زمین خواند و گفت: «نیازی نیست برای دانستن این موضوع تا پایان ماه منتظر بمانیم. ژوئیه ۲۰۲۳ رکورد را در جهان خواهد شکست.» به گفته او این تازه آغاز کار است، دوران «گرمایش جهانی» به پایان رسیده و «جوشش جهانی» آغاز شده است. دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد هنوز هم می‌توان جلوی گرم‌تر شدن زمین را گرفت و برای این کار به «کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای» نیاز داریم. سازمان جهانی هواشناسی «دبلیو.ام‌.او» و سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا چند روز پیش در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «به احتمال زیاد» در ژوئیه ۲۰۲۳، ماه جاری میلادی، رکورد گرما شکسته خواهد شد.
برچسب:

ترند

تعطیلات

تعطیلی شنبه

شنبه تعطیل شد؟

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت