گرما در سال 2023 تا کجا پیش خواهد رفت؟

گرما در سال 2023 تا کجا پیش خواهد رفت؟

به گفته دانشمندان ماه جولای گرم ترین ماه ثبت شده زمین است.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/05/11 | 00:05

نظری ثبت نشده

گرما در سال 2023 تا کجا پیش خواهد رفت؟
به گزارش گلدنیوز ، تجزیه و تحلیل دانشگاه لایپزیگ آلمان نشان داد که جولای 2023 رکوردهای گرما را از بین خواهد برد و میانگین دمای جهانی در این ماه تقریباً 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 فارنهایت) بالاتر از میانگین  پیش بینی ها می شود. به طور معمول، میانگین دمای جهانی برای ماه جولای حدود 16 درجه سانتیگراد (61 فارنهایت)، شامل زمستان نیمکره جنوبی است. اما در جولای امسال به نزدیک 17 درجه سانتیگراد (63 فارنهایت) افزایش یافته است. بر اساس داده های اتحادیه اروپا، این دما حداقل 0.2 درجه سانتیگراد (0.4 فارنهایت) گرمتر از جولای 2019 خواهد بود که پیشتاز در رکورد رصدی 174 ساله بوده است. مایکل مان، دانشمند آب و هوا در دانشگاه پنسیلوانیا، گفت تا اواسط ژوئیه مشخص بود که این ماه یک ماه گرم بی سابقه خواهد بود و "نشانگر سیاره ای است که تا زمانی که سوخت فسیل را بسوزانیم به گرم شدن ادامه خواهد داد."

دره مرگ ، گرمترین شب ثبت شده در جهان

گرمای شدید بر بخش‌های قابل توجهی از سیاره تأثیر گذاشته است. در حالی که شب‌ها معمولاً در صحرا خنک‌تر است، دره مرگ در ایالت کالیفرنیا آمریکا گرم‌ترین شب ثبت‌شده در جهان را در این ماه شاهد بود. دمای هوا در یکی از شهرستان‌های شمال غربی چین تا 52.2 درجه سانتیگراد (126 درجه فارنهایت) افزایش یافت و رکورد ملی را شکست. اقیانوس نیز در آب گرم است. موج گرمای دریایی در امتداد خطوط ساحلی از فلوریدا تا استرالیا رخ داده است و نگرانی‌ها را در مورد مرگ صخره‌های مرجانی افزایش داده است. حتی یکی از سردترین مکان های روی زمین - قطب جنوب - گرما را احساس می کند. یخ دریا در حال حاضر در زمستان نیمکره جنوبی به پایین ترین سطح خود رسیده است - زمانی که یخ  به حداکثر میزان خود می رسد. در همین حال، بارندگی و سیل بی سابقه کره جنوبی، ژاپن، هند و پاکستان را زیر آب برده است. پدیده ال نینو و افزایش گرما در جهان

پدیده ال نینو و افزایش گرما در جهان

فریدریک اتو، دانشمند مؤسسه تغییرات آب و هوایی گرانتهام در لندن، می گوید: «دمای متوسط جهانی (به خودی خود) کسی را نمی کشد. اما «گرم‌ترین جولای تاریخ» در رویدادهای شدید آب و هوایی در سراسر جهان ظاهر می‌شود.» این سیاره در مراحل اولیه رویداد ال نینو است که از آب های گرم غیرعادی در شرق اقیانوس آرام ناشی می شود. ال نینو معمولاً دماهای گرم تری را در سراسر جهان ارائه می دهد و گرمایش ناشی از تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان را دو برابر می کند. هاستاین گفت، در حالی که انتظار می رود تاثیرات ال نینو اواخر امسال و تا سال 2024 به اوج خود برسد، " اما از قبل شروع به کمک به افزایش دما کرده است." دانشمندان انتظار دارند که سال 2023 یا 2024 به عنوان گرم ترین سال در کتاب رکوردها پایان یابد و از سال 2016 پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

شنبه تعطیل است؟ / دلیل اصلی تعطیلی ها

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

گرمای هوا

پدیده ال نینو

گرم ترین نقطه جهان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت