افزایش قیمت طلا و نقره با اعلام حفظ سیاست‌ های پولی فدرال رزرو / از سر گیری روند صعودی فلزات گرانبها

افزایش قیمت طلا و نقره با اعلام حفظ سیاست‌ های پولی فدرال رزرو - از سر گیری روند صعودی فلزات گرانبها

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت تا جایی که فلز زرد به بالاترین سطح سه هفته گذشته خود دست یافت.

امیر کشانی(سردبیر)

1400/04/24 | 00:04

نظری ثبت نشده

افزایش قیمت طلا و نقره با اعلام حفظ سیاست‌ های پولی فدرال رزرو - از سر گیری روند صعودی فلزات گرانبها

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت تا جایی که فلز زرد به بالاترین سطح سه هفته گذشته خود دست یافت.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ بازارهای مالی ایالات متحده در اواسط هفته بر روی شهادت جروم پاول رییس فدرال رزرو درباره سیاست‌های پولی فدرال رزرو و اقتصاد ایالات متحده در مجلس نمایندگان متمرکز شده است. پاول با بیان اینکه فدرال رزرو هنوز هم بر کاهش برنامه خرید اوراق قرضه (تسهیل کمی) مصر است، تاکید کرد: سیاست‌های پولی کنونی ایالات متحده حفظ خواهد شد و افزایش فشارهای تورمی کنونی موقتی خواهد بود. اظهارات پاول در کنگره در ابتدای صبح باعث ایجاد تحرک مثبت در بازار فلزات گرانبها شد و همزمان تاثیر منفی بر روی شاخص دلار آمریکا بر جای گذاشت. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۱۲.۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۲۲.۷۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۹ دلار افزایش به قیمت ۲۶.۲۳ دلار در هر اونس معامله شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روز گذشته، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن ۱ درصد نسبت به ماه می افزایش یافت در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش ۰.۶ درصدی این شاخص در مدت یک ماهه بود. با این وجود انتشار شاخص قیمت تولید کننده PPI بر نگاه سرمایه‌گذاران تاثیر چندانی نداشت و تغییر قابل توجهی در بازارها ایجاد نکرد. همچنین گفتنی است که روز سه‌شنبه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده منتشر شد که بر اساس گزارش منتشر شده افزایش ۵.۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت و بالاترین جهش تورمی در طول ۱۳ سال گذشته بود. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که فدرال رزرو پشت انتظارات تورمی کنونی وجود دارد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هم دو شاخص از سه شاخص اصلی روند صعودی در پیش گرفتند، به نظر می‌رسد بازارهای جهانی سهام در شرایط کنونی بر روی مساله شیوع نوع دلتای کرونا بر روی تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان متمرکز شده‌اند. این ویروس که در ایالات متحده هم روند افزایشی ابتلا در پیش گرفته، نوعی تهدید برای اقتصاد جهانی محسوب می‌شود.

برچسب:

طلا

انس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت