7 راه برای سرمایه گذاری در طلا

7 راه برای سرمایه گذاری در طلا

سرمایه گذاری در طلا مزایای زیادی دارد، از جمله پوشش ریسکی که در مقابل سرمایه گذاری های دیگر ایجاد می کند و تنوعی که می تواند برای سبد سهام شما ایجاد کند

حسین راشدی(مترجم)

1400/06/28 | 00:06

نظری ثبت نشده

7 راه برای سرمایه گذاری در طلا

گروه بین الملل گلدنیوز: طلا از دیرباز برای سرمایه گذاران جذابیت داشته است، خواه جستجوی تکه های آن در قرن نوزدهم یا یک میلِ مالی امروزی که برای آن باید در کامپیوتر به دنبال فرصت ها گشت. امروزه شما می توانید طلا را به اشکال مختلف، از سکه و شمش گرفته تا صندوق های قابل مبادله در بورس (ETF) و مشتقات آن، خریداری کنید.

اما آیا طلا سرمایه گذاری خوبی است؟

برای بسیاری از سرمایه گذاران، پاسخ مثبت است - اما ابتدا باید نحوه سرمایه گذاری در طلا را بیاموزید. به خواندن ادامه دهید تا با هفت روش سرمایه گذاری در بازار طلا که سایت یاهو فایننس منتشر کرده آشنا شوید.

آیا باید روی طلا سرمایه گذاری کرد؟

از آنجا که قیمت طلا از نوسانات کمتری نسبت به سهام برخوردار است، طلا به عنوان یک سرمایه گذاری نسبتاً امن در نظر گرفته می شود. مردم از طلا و سایر فلزات گرانبها برای تنوع سبد سهام خود استفاده می کنند و در صورت کاهش ارزش سایر سرمایه گذاری ها به عنوان یک پوشش ریسک عمل می کند.

روشهای زیادی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد. برخی از گزینه ها نقدتر از دیگر راه ها هستند، که می تواند آنها را برای اهداف سرمایه گذاری بهتر کند، بنابراین بررسی مزایا و معایب هر یک مفید است.

7 روش برای سرمایه گذاری در طلا

وقتی صحبت از سرمایه گذاری روی طلا می شود، شما انتخاب های زیادی دارید. انتخاب شما به عواملی مانند بودجه، ریسک پذیری و تجربه بستگی دارد.

1. شمش طلا

شمش طلا احتمالاً محبوب ترین روش برای سرمایه گذاری در طلا است. شمش در قالب هایی عرضه می شود که ممکن است از چند گرم تا 400 اونس یا بیشتر متغیر باشند، اما متداول ترین اندازه، قالب های یک و 10 اونسی هستند. با توجه به اینکه قیمت طلا در اواخر آگوست حدود 1816 دلار در هر اونس بود، می تواند پایتان گران تمام شود و برخلاف سهام، نمی توانید کسری از این قالب های طلا را بخرید.

از آنجا که شمش طلا بسیار گران است، مطمئن شوید که از نمایندگی معتبر خرید می کنید. همچنین باید از قیمت طلا اطلاع داشته باشید تا بتوانید زمان مناسب را برای خرید انتخاب کنید. اکثر فروشندگان قیمت های خود را بر اساس قیمت های لحظه ای به روز می کنند.

2. بانک های شمش

بانک شمش یک فروشنده فلزات گرانبها است که به صورت آنلاین یا در موسسات محلی فعالیت می کند. معمولاً بانک های شمش با مقادیر زیادی طلا سر و کار دارند، بنابراین مشتریان آنها بیشتر از آنکه سرمایه گذاران فردی باشند، سرمایه گذاران نهادی و بانک های مرکزی هستند.

بانک های شمش معمولاً به سرمایه گذاران حساب های طلا اختصاص داده شده یا تخصیص نیافته پیشنهاد خرید می دهند. با یک حساب اختصاص داده شده طلا، سرمایه گذار مالک قطعات خاصی از طلا است که بانک نمی تواند از آن برای اهداف دیگر استفاده کند. صاحبان حسابهای تخصیص نیافته در اصل طلبکاران ناامن بانک هستند (چراکه بانک می تواند از آن طلا برای موراد دیگر استفاده کند).

3. جواهرات طلا

جواهرات طلا ممکن است آشنا ترین شکل برای خریداران معمولی باشد. جواهرا ت مزایای خاصی نسبت به شمش طلا دارد، از جمله موارد زیر:

  • بازار فروش مجدد بزرگی برای علاقه مندان به جواهرات وجود دارد.
  • می تواند به عزیزان هدیه شود.
  • تحت اکثر بیمه نامه های صاحبخانه قرار می گیرد.

گفته می شود خرید جواهر طلا به عنوان سرمایه گذاری همیشه به دلیل تفاوت بین ارزش آبشده و قیمت خرده فروشی بهترین گزینه نیست. به عنوان مثال، ممکن است 500 دلار برای یک دستبند طلای 14 عیار بپردازید، اما ارزش آبشده آن کسری از این قیمت باشد.

4. سکه طلا

وزن اکثر سکه های طلا یک یا دو اونس است، اگرچه می توانید سکه های نیم اونس و یک چهارم اونس را نیز پیدا کنید. بیشترین سکه های طلا کلکسیونی هستند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که قیمت سکه طلا لزوماً با محتوای طلای آنها مطابقت ندارد. سکه های کلکسیونی معمولا با یک پریمیوم معامله می شوند و ممکن است بتوانید معاملات بهتری از مجموعه داران محلی یا مغازه های امانت فروشی پیدا کنید. با این وجود، خرید از نمایندگی های معتبر و دارای مجوز همچنان ایمن تر است.

 قیمت سکه های دارای گواهی تحت تأثیر محتویات طلا و ظرافت آنها قرار می گیرد، اما نادر بودن نیز یک عامل است. مطمئن شوید که فقط سکه های دارای گواهی را خریداری می کنید که توسط شخص دیگری تأیید شده باشد.

5.  مشتقات طلا

مشتقات طلا می توانند به عنوان قراردادهای اختیار معامله با پشتیبانی طلای فیزیکی خرید و فروش شوند. این قرارداد های اختیار معامله دردسرهای داشتن طلای فیزیکی را که ممکن است شامل نگهداری، هزینه تراکنش و بیمه باشد، از بین ببرد. از آنجا که مشتقات و قرارداد های اختیار معامله نیاز به دانش عمیق بازار دارند، بهتر است آنها را به سرمایه گذاران باتجربه واگذار کنید.

مشتقات می توانند سود قابل توجهی را به دنبال داشته باشند، اما ریسک زیان قابل توجهی را نیز به همراه دارند. قیمت ها می توانند سریعتر از قیمت خود طلا افزایش یابند یا سقوط کنند.

6. ETFهای طلا و صندوق های سرمایه گذاری مشترک

اگر تخصص مدیران صندوق های حرفه ای را می خواهید، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله طلا گزینه خوبی هستند، اگرچه برخی از آنها صندوق های هستند که به طور غیرفعالی مدیریت می شوند. به این ترتیب که که روند صنعت یا قیمت شمش را با استفاده از قراردادهای آتی یا اختیار معامله دنبال می کنند.

صندوق ها تقریباً یک سوم کل سرمایه گذاری های طلا را شامل می شوند، اگرچه این گزینه نسبتاً جدیدی برای سرمایه گذاران است. ETF ها با طلای فیزیکی پشتیبانی می شوند و نشان دهنده قیمت فعلی طلا در بازار هستند.

یکی از مزایای سرمایه گذاری در ETF های طلا و صندوق های متقابل (mutual funds) این است که آنها شما را در معرض ثبات بلند مدت تر طلا قرار می دهند و در عین حال نقدینگی بیشتری نسبت به طلای فیزیکی و تنوع بیشتری نسبت به سهام جداگانه طلا ارائه می دهند.

7.  سهام معدنی طلا

خرید سهام شرکت های استخراج طلا یکی دیگر از راه های جالب توجه بازار بدون خرید مستقیم طلا است. مزیت اصلی این سرمایه گذاری این است که بازدهی آن بیش از قیمت فعلی طلا است. در اینجا مواردی است که باید در نظر داشته باشید:

  • برخی از سهام سود پرداخت می کنند.
  • سهام شرکت های معدنی طلا به اندازه قیمت طلا نوسان نمی کند. زیرا نشان دهنده سرمایه گذاری در یک شرکت است.
  • سهام توسط طلای فیزیکی پشتیبانی نمی شود، بنابراین در صورت افت عملکرد شرکت ممکن است سرمایه گذاری خود را از دست بدهید.

سخن آخر

سرمایه گذاری در طلا مزایای زیادی دارد، از جمله پوشش ریسکی که در مقابل سرمایه گذاری های دیگر ایجاد می کند و تنوعی که می تواند برای سبد سهام شما ایجاد کند. اما طلا معایب خاصی نیز دارد. یکی از بزرگترین آنها این است که ارزش آن مستقیماً با قیمت آن گره خورده است.

طلا جریان ثابت درآمدی مانند برخی از سهام که سود پرداخت می کنند یا سایر دارایی ها با پرداخت سود مرتب، ارائه نمی دهد و اگر صاحب طلای فیزیکی هستید، مانند سکه و شمش، به مکانی امن برای ذخیره آن نیاز دارید، چه در گاوصندوق خانه و چه در انبار یا صندوق امانات. این امر هزینه اضافی را ایجاد می کند که در انواع دیگر سرمایه گذاری ها وجود ندارد.

منبع: finance.yahoo.com

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

سرمایه گذاری طلا

بانک شمش طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت