مقدمه طراحی اهداف در کسب و کار / خودمدیریتی و خود کنترلی

مقدمه طراحی اهداف در کسب و کار - خودمدیریتی و خود کنترلی

هر چقدر توسعه یافتگی در 4 شاخص مهم افزایش پیدا کند،خود مدیریتی و خود کنترلی بیشتر خواهد شد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/06/29 | 00:06

نظری ثبت نشده

مقدمه طراحی اهداف در کسب و کار - خودمدیریتی و خود کنترلی
دکترمسلم خانی مشاورکسب وکار

یک کارشناس کسب و کار در خصوص خودمدیریتی و خود کنترلی در کارآفرینی به گلدنیوز گفت: برای درک چنین مفهومی از معانی ساده تری باید شروع کرد چرا که این امر مقدمه طراحی اهداف کسب و کار شما است.

مسلم خانی گفت :در مرحله اول باید بدانیم که رابطه معناداری بین توسعه یافتگی افراد،توسعه یافتگی کسب وکارها ، توسعه یافتگی سازمان ها و توسعه یافتگی جوامع و میزان خودکنترلی و خودمدیریتی وجود دارد،

به این معنا که هر چقدر توسعه یافتگی در 4 شاخص ذکر شده افزایش پیدا میکند،خود مدیریتی و خود کنترلی بیشتر خواهد شد ،ودر راستای این افزایش شاهد کاهش دیگران کنترلی و دیگران مدیریتی یا به زبان ساده تر کاهش تسلط و تصمیم گیری های دیگران برای خود خواهیم بود..

به این نکته مهم توجه کنید که در افراد توسعه یافته بخش بزرگ و قابل توجهی از توسعه یافتگی ها توسط خود افراد میسر میشود و خود فرد است که نقش مهمی در این راستا دارد.

لزوم خودکنترلی برای کارآفرینان

دکتر مسلم خانی در ادامه به مرحله دیگری در این راستا اشاره کرد و از آن به عنوان مرحله دوم یا گزاره دوم یادکرد و گفت :

افرادی که صاحبان مشاغل آزاد هستند حتما نیازمند خودکنترلی ویژه هستند چرا که کسی  مدیر و و به اصطلاح بالادست آنها و به شخصه باید تمام امور را از صفرتا صد طراحی،پیاده سازی،پایش و کنترل کنند، و در حفظ این زنجیره ممارست داشته باشند.

گام های خود کنترلی و خود مدیریتی در کارآفرینی

این کارشناس کسب و کار بعد از بیان دو مرحله ابتدایی در خودکنترلی و خود مدیریتی از گام های این فرایند گفت و از خودشناسی 360 درجه ایی به عنوان مقدمه ایی برای رسیدن به اهداف ذکر کرد، و در سه گام به توضیح آن پرداخت .

گام اول خودشناسی توسط خود فرد

برای این منظور بر روی یک کاغذ هر آنچه از استعداد، قابلیت ها ،مهارت ها ،تخصص ها ، علایق و سایر ظرفیت های خود میدانید را روی یک کاغذ بنویسید. به این روش تصویر واضح تری از خود خواهید داشت.

گام دوم خودشناسی توسط مشاور

خودشناسی از زاویه  دید مشاور و متخصص کسب وکار که با استناد به آزمون ها ،مصاحبه ها و تستهایی که از شما گرفته میشود میتواند تصویری ازشما ارایه دهند و نوعی خودشناسی از دید یک فرد حرفه ای صورت می پذیرد.

گام سوم خودشناسی توسط دوستان، آشنایان

گام سوم نگاه دوستان ،آشنایان ونزدیکان وحتی مشتریان و همکاران شما است،کسانیکه با شمادرارتباط نزدیک هستند و میتوانند ویژگی های مارا برشمرند.

در پایان این زاویه دید وشناخت 360 درجه ای مقدمه ای  برای طراحی اهداف شما در کسب وکارتان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

گلدکالج

خود کنترلی

خودمدیریتی

دکتر مسلم خانی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت