فضای مجازی برای کارآفرینان/ فرصت ها را شکارکنیم، تهدید ها را فراری دهیم!
صاحبان صنف طلا و جواهر برای معاملات خود در فضای مجازی چه الزاماتی را باید بدانند؟
دبیر خبر(دبیر خبر)
1400/07/10 | 00:07
فضای مجازی برای کارآفرینان گاهی فقط راه ارتباطی، برای آشنایی مشتری با شما است،زیرا ممکن است در گام بعدی مخاطب تمایل به خرید حضوری از شما را داشته باشد.پس اگر فروشگاه و محل عرضه محصولات شما به دور از مرکز و در دسترس عموم نباشد،این نوعی تهدید برای شما محسوب میشود.
یک کارشناس حوزه دیجیتال به بررسی نقاط قوت و ضعف،تهدیدها و فرصتهای حوزه فروش دیجیتال دربازار طلا و جواهر پرداخت و گفت:
در حوزه تخصصی طلا و جواهر، بنا به نوع فعالیت افراد (تولید،فروش،عرضه و...) تهدید ها و فرصتهایی وجود دارد.
برای مثال فروش اینترنتی طلا وسکه در حال حاضر در کشور ما از نظر حقوقی نیاز به مجوزهای خاصی دارد که مشکلاتی را برای فروشنده گان ایجاد کرده است.
عادل طالبی به گلدنیوز گفت:
پیشنهاد میشود اتحادیه سایتی را راه اندازی کرده و با عضو گیری اعضای معتبر فضای امنی برای فروش ایجاد کند. فضایی که تحت نظارت اتحادیه باشد. اطمینان لازم حاصل شده باشد که اعضا طلای تقلبی به دست مشتری نمیرسانند. این فضا فرصتی طلایی خواهد بود که هم مشکل اعتمادسازی را در فضای مجازی حل میکند و هم نظارت را ساده میکند.
وی افزود: درحال حاضر بحث اعتمادسازی در فضای مجازی، از مهمترین معضلات فروش اینترنتی است. یک اتحادیه در فضای حقیقی امکان نظارت صد در صدی بر فروشندگان خود و محصولات آنها را ندارد. در فضای مجازی تنها با یک گزارش امکان پیگیری و بازرسی وجود دارد. میزان کلاهبرداری کاهش پیدا میکند و مردم با اطمینان بیشتری دست به خرید خواهند زد.
طالبی گفت:پس در کنار تهدیدها، فرصتهای زیادی نیز دراین حوزه وجود دارد که با توجه به آنها امکان پیشرفت و افزایش درآمد وجود دارد.
خریدار زمانی که تصمیم دارد مبلغ بالایی را برای خرید پرداخت کند،پروسه جلب اعتماد وی سخت تر خواهد بود.پس اگر به آن توجه نشود نوعی تهدید محسوب میشود.فیشینگ یا محدودیتهای دیگری که در حوزه واریز اینترنتی وجود دارد نیز از تهدید ها محسوب میشوند.
دیگر تهدید ،تمایل مشتری به لمس طلا و جواهر است که باید برای آن تدابیری اتخاذ کرد.
برند قوی ما در فضای مجازی،تنوع محصولاتمان،پایداری وسابقه کسب وکارمان،انبار قدرتمند ما میتواند نقاط قوت ما محسوب شود.
یکی دیگر از تهدیدهای فضای مجازی برای کارآفرینان،دور بودن فروشگاه شما از دسترس عموم است.
شما با استفاده از فضای مجازی میتوانید اجناس خود را به صورت غیرحضوری، به راحتی بفروشید.اما فضای مجازی گاهی فقط راه ارتباطی شما برای اشنایی مشتری با شما است،زیرا ممکن است در گام بعدی مخاطب تمایل به خرید حضوری از شما را داشته باشد.پس اگر فروشگاه و محل عرضه ی محصولات شما به دور از مرکز و در دسترس عموم نباشد،این نوعی تهدید برای شما محسوب میشود.
وی در پایان گفت: تمام این تهدیدها و فرصته ها را یادداشت کنید و با توجه به منابع از نقاط قوت خود استفاده کنید. نقاط ضعف خود را بپوشانید.درصورت امکان آنها را از بین ببرید و با توجه به تهدیدها از تمام فرصتها بهره ببریم.
انتهای پیام/
ترند
گلدکالج
عادل طالبی
فروش اینترنتی طلا
خریدوفروش مجازی
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده