قوانین مرخصی کارگر و کارفرما

قوانین مرخصی کارگر و کارفرما

تمام اسناد مرخصی کارگران و کارمندان خود را به صورت کاغذی نزد خود نگاه دارید.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/09/02 | 00:09

نظری ثبت نشده

قوانین مرخصی کارگر و کارفرما
آرمین خوشوقتی مشاور منابع انسانی و کسب و کار

درقانون کار، مرخصی توافقی است!

یک مشاور منابع انسانی به گلد نیوز گفت: در قانون کار کشور ما، مرخصی با توافق بین کارگر و کارفرما تعریف شده است.بنابراین اگر شما به عنوان صاحب یک کسب وکار بخواهید مرخصی های استحقاقی کارگر خود را اثبات کنید، باید با ارائه سند معتبر از سمت کارگر اینکار را انجام دهید.در واقع باید بتوانید اثبات کنید که کارگر شما با خواست خود در محل کار حاضر نشده است.

از درخواست هر مرخصی سند معتبر داشته باشید!

خوشوقتی افزود: اگر بخواهید این امر را اثبات کنید نیاز به ارائه مستنداتی دارید تا صحت این موضوع ثابت شود.پس برای اینکه در بلند مدت در کسب وکارتان به مشکل حقوقی برنخورید آن را جدی بگیرید.

اسناد را دور نریزید!

این کارشناس در ادامه به گلد نیوز گفت: دراغلب موارد کارفرمایان در این حوزه ضعیف و با دقت کمتری عمل میکنند.یا بدون هیچ سندی به کارگر مرخصی میدهند و این اسناد را از وی دریافت نمیکنند، یا مستندات استفاده از مرخصی را تهیه کرده اند، اما نزد خود نگه نمیدارند و آن را دور می اندازند.یا دریافت و نگهداری هم میکنند اما شیوه مستند سازی مرخصی ها صحیح نیست.

شکایت کارگر از کارفرما

خوشوقتی در پایان اضافه کرد: مستندات باید به صورت کاغذ دریافت شود و به صورت همین کاغذ نگه داری شود.در صورتیکه کارگر شما مدعی شد از استحقاقی خود استفاده نکرده است میتوانید با ارائه این اسناد کاغذی ادعای وی را رد کنید.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

قوانین مرخصی کارگر و کارفرما

مرخصی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت