قوانین و مقررات مربوط به ادعای اشتغال بیمه شدگان
نکاتی جامع از مفادقانونی بیمه که هر صاحب کسب و کاری باید بداند.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1400/10/28 | 00:10
رضا قادریان رییس اداره نام نویسی سازمان تامین اجتماعی به گلدنیوز گفت: طبق قانون 148 قانون کار تمام کارفرمایان مکلف به بیمه نمودن کارگران خود شده اند.همچنین طبق ماده 36 قانون تامین اجتماعی کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه سهم خود وکارگر به تامین اجتماعی میباشد. درصورتیکه به هر دلیلی تاخیری در پرداخت حق بیمه اتفاق بیفتد مسئولیت دیرکرد و کل خسارتهای آن با کارفرما خواهد بود.
وی افزود: مطابق ماده 39 کارفرما باید حق بیمه هرماه را حداکثر تا اخرین روز ماه بعد واریز نماید.طبق ماده 40 قانون تامین اجتماعی در صورت عدم پرداخت حق بیمه،سازمان میتواند این مبلغ را از کارفرما دریافت نماید.
رییس اداره نام نویسی سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: ماده 97 قانون صراحت دارد هرکس به استناد اسناد و گواهی های خلاف واقع، موجبات استفاده از مزایای قانونی سازمان به نفع خود یا دیگران را فراهم نماید به پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به سازمان محکوم میگردد.در صورت تکرار مطابق قانون به 6 ماه حبس محکوم میگردد.
قادریان در ادامه افزود: به منظور احقاق حق بیمه شدگان و جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان، در مرحله اول بیمه شدگان میتوانند با در دست داشتن اصل و کپی مدارک و مستندات اشتغال در دوره مورد ادعا به واحد نام نویسی شعبه بیمه پردازی خود مراجعه کرده و نسبت به اصل بودن مدارک خود اقدام کنند.
رضا قادریان رییس اداره نام نویسی سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: مدارک مذکور درکمیته رسیدگی به ادعای اشتغال در مرکز مورد بررسی قرار میگیرد. در صورت اعتراض، مجددا در کمیته در چرخه بررسی دوباره خواهد گرفت.همچنین در صورت تایید نهایی ادعا در کمیته شعبه استان، فرایند وصول و احتساب سابقه در شعبه در دست اجرا قرار میگیرد.
انتهای پیام/
ترند
بیمه مشاغل
تامین اجتماعی
رضا قادریان
قوانین بیمه
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده