الماس های ملی در بازار داخل
الماس های ملی به سه روش از جمله بارخانه مخلوط، چفت بر و چفت چین در بازار داخلی معامله می شوند.
امیر کشانی(سردبیر)
1400/11/23 | 00:11
فرشاد کیوانی مسئول آزمایشگاه گوهرشناسی کیپا (دانشگاه خوارزمی تهران) به گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز؛ در مورد خرید و فروش الماس های ملی گفت: به الماس های ریز در محدوده وزنی Ct01/0 (یک پوینت) تا Ct 2/0 (بیست پوینت) ملی (Melee) می گویند که در بسته های کاغذی کوچک نگهداری می شوند، به این بسته های کوچک پارسل یا بار خانه (parcel) می گویند.
این سه روش عبارت اند از:
بارخانه مخلوط (عمده)، چفت بر و چفت چین
روش فروش بارخانه ای درواقع فروش یک جای یک بارخانه 100 قیراطی مخلوط در چهار محدوده وزنی و رنگ های مختلف مخلوط درون یک بارخانه است که با یک قیمت واحد برای هر قیراط به فروش می روند.
در روش چفت بر، سازنده به دلیل نداشتن مبلغ کافی یا مصرف پایین الماس ها با تراش برلیان، صرفا به نیمی از بارخانه نیاز دارد که به طور رندوم نیمی از بارخانه را جدا کرده و خریداری می شود. در این روش ممکن است تا 30 درصد قیمت بالاتری از کل بارخانه به فروش برود که به نوعی خرید خرده و نه عمده محسوب می شود.
در روش چفت چین، ممکن است جواهر ساز برای ساخت یک سفارش خاص نیاز به 10 قطعه الماس ملی با رنگ، پاکی و سایز یکسان داشته باشد، در این صورت باید به صورت تکی از داخل بارخانه جدا و انتخاب کند. در این حالت به دلیل اینکه بی نقص ترین نمونه ها جدا می شوند، تا 50 درصد از کل مبلغ بارخانه گرانتر به فروش می روند.
انتهای پیام/
الماس
ترند
پیشنهاد ویژه
فرشاد کیوانی
الماس های ملی
بارخانه مخلوط
چفت بر
چفت چین
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده