مشتری تنبل و مزیت رقابتی
براي دستيابي به بازاري خوب در سال 1401 راهكاری فوق العاده وجود دارد و آن انجام اقداماتي در جهت تغذيه مشتريان تنبل است.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1400/11/24 | 00:11
علي اكبري نويسنده و محقق و مدرس به گلدنيوز گفت: براي دستيابي به بازاري خوب در سال 1401 راهكاری فوق العاده وجود دارد و آن انجام اقداماتي در جهت تغذيه مشتري تنبل است.
اكبري براي روشن تر شدن موضوع مثالی را بیان کرد :
در محل زندگي ما دو ميوه فروش با سابقه ي متفاوت مشغول فعالیت هستند. يكي از این دو میوه فروش داراي ٢٠سال سابقه و ديگري ٥سال سابقه در اين شغل هستند.
ميوه فروشي كه داراي ٥سال سابقه است هميشه خريد مشتريها را توسط شاگرد خود تا ماشين مشتري انتقال ميدهد و آنها را داخل صندوق ميگذارد. توقع هيچ انعامي هم ندارد و اينكار را جزو وظايف خود ميداند.
اما ديگري با ٢٠ سابقه فروش با بهانه هايي از اين كار امتناع ميكند. نتيجه اينكه حدود ٣٠ تا ٤٠ درصد از مشتريانش به ميوه فروشي با سابقه ي كمتر ميروند.
چون به آنها كمك ميكند راحت تر باشند يا به عبارتي تنبل تر باشند.
علي اكبري افزود: اين روش در هر شغلي اعم از طلا فروشی، بازرگاني، خدمات بيمه، خدمات اينترنتي و …موثر خواهد بود.
اكبري براي درك بهتر موضوع مثال ديگري ميزند:
هايپر ماركتي كه خودشان تمام خريد مشتري را داخل نايلون ميگذارند و البته روش اصولي چينش را هم ميدانند.
این فروشگاه كارمندي دارد که خريدها را داخل ماشين ميگذارد و جاي پارك كافي هم براي تعداد قابل توجهي خودرو در آنجا وجود دارد.
اين هايپر ماركت قطعا فروش بالاتري نسبت به ديگراني كه اين خدمات را نمي دهند خواهد داشت و خريد كردن از اين هايپر ماركت براي مشتري بسيار خوشايندتر خواهد بود.
علي اكبري پيشنهاد داد: در هر شغل و كسب و كاري كه هستيد چند مورد از اين خدمات را براي مشتریان تنبل خود طراحي كرده و از آنها سود ببريد. مطمئن باشید در سال ١٤٠١ تغييرات خوبي را مشاهده میكنيد.
انتهای پیام/
ترند
بازاریابی و فروش
مشتری تنبل
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده