10 راه برای مشتری مدار کردن طلافروشی ها (بخش نخست)

10 راه برای مشتری مدار کردن طلافروشی ها (بخش نخست)

مشتریان می‌ خواهند احساس امنیت، استقبال، راحتی و هیجانزدگی کنند، بنابراین جواهرفروشان باید راهی برای «لوکس بودن» بدون رسمی بودن پیدا کنند.

حسین راشدی(مترجم)

1400/12/01 | 00:12

نظری ثبت نشده

10 راه برای مشتری مدار کردن طلافروشی ها (بخش نخست)

به گزارش گلدنیوز به نقل از اینستورمگ، بلیتی می گوید: «اگر کافی شاپ همسایه فضای جذاب تری ارائه دهد، ممکن است مشتریان حتی متوجه طلافروشی ها نشوند. من معتقدم که جواهرفروشان موفق‌تر برای درک انتظارات مشتری و ایجاد فضاهایی که با تعاریف مدرن آنها از تجمل مطابقت دارد یا آن را به چالش می‌ کشد، وقت صرف می‌ کنند.»

آندریا هیل از گروه مدیریت هیل می ‌گوید که مشتریان می‌ خواهند احساس امنیت، استقبال، راحتی و هیجانزدگی کنند، بنابراین جواهرفروشان باید راهی برای «لوکس بودن» بدون رسمی بودن پیدا کنند. محفظه های سنگین، رنگ های تیره و مسیرهای ایستا همگی نشانه رسمی بودن و محافظت در برابر شکست هستند. او می‌گوید: «کانالیزه کردن انواع قدیمی‌تر تجمل باعث می‌شود که یک برند قدیمی‌تر، کمتر مدروز و غیرقابل دسترسی دیده شود.»

در بخش اول این گزارش به 5 راه از 10 روش تغییر ساختار و عملکرد طلا و جواهر فروشی ها جهت افزایش دسترسی و مشتری مداری آنها اشاره می کنیم. در روزهای آینده بخش دوم این گزارش منتشر خواهد شد که به 5 راه دیگر می پردازد.

از فروش پهلو به پهلو استفاده کنید

پیکربندی‌های مادولار (شامل بخش های کوچک) جدید این امکان را به همکاران می‌دهد که در کنار خریداران بایستند و این امر روند را دوستانه‌تر و معمولی‌تر می‌کند

. طرح‌بندی‌ها نیز می‌توانند راحت تر شده و کمتر شبکه‌ای شوند و جریان آزادتری داشته باشند یا به بخش های متمایز مبتنی بر عملکرد تقسیم شوند.

کیت پترسون از «پرفورمنس کانسپت» می‌گوید که مالک فروشگاه در هنگام تغییر به روش فروش پهلو به پهلو، باید نه تنها در مورد نگرانی‌های امنیتی آماده باشد بلکه تیم فروش را به طور کامل بازآموزی کند. او می‌گوید: «این یک تعامل کاملا متفاوت با مشتری است که مستلزم توسعه رویکرد فروش مشارکتی‌تر است.»

حریم خصوصی دیگر فقط متعلق به VIP نیست

در تحولی که به دلیل ملاحظات همه گیری کرونا شتاب گرفته است، جواهرفروشان با مشتریان خود در فضاهای خصوصی ملاقات می کنند، چه برای بحث در مورد حلقه های نامزدی یا برای فکر کردن به خریدهای مهم دیگر. اواخر سال گذشته در نیواورلئان، MS Rau یک فروشگاه جواهرات 790 متر مربعی را که توسط معمار آن جاناتان تیت و شرکت «تروت برند دیزاین» طراحی شده بود، رونمایی کرد.

بخش مرکزی این فروشگاه بزرگ یک اتاق مشاوره با دیوارهای شیشه‌ای دارد که به نام قصر کریستالی شناخته می‌شود و برای مشتریانی مناسب است که می خواهند الماس‌های رنگی کمیاب و یافته‌های قدیمی افراد مشهور درگذشته مانند جواهرات صحنه شاهزاده و سنجاق سینه والاس سیمپسون را بررسی کنند. فضای VIP مجهز به فناوری تغییر نور است، در حالی که ویترین های آن مجهز به شیشه ای است که با لمس یک کارت به داخل بدنه محفظه فرو می رود.

فروش طرح های سفارشی دور میز

جواهرسازان در طلافروشی ها اغلب از نرم افزار CounterSketch استفاده می کنند که مشتریان را قادر می سازد تماشا کنند و پیشنهاداتی ارائه دهند؛ به این ترتیب آنها را وارد فرآیند می کنند. لزلی مک‌گوایر، طراح داخلی، «تِک بار» (Tech Bar) را در طرح‌های فروشگاه‌ها ادغام کرده است و از مشتریان دعوت می‌کند تا جواهرات را در کامپیوتر ببینند.

اما حتی اگر جواهرفروش با مداد و کاغذ کار می‌کند، نمونه کارها را نشان می‌دهد یا محصولات را چیدمان می‌کند، این فعالیت‌ها می توانند روی میزهای طراحی بزرگ که به نقاط کانونی فروشگاه تبدیل می‌شوند، انجام شود. روث ملرگارد از GRID/3 International می‌گوید: «این واقعاً شگفت‌انگیز است که چگونه این نوع طراحی محبوب شده است. فکر می‌کنم این میزها ناخودآگاه ما را به یاد رویدادهای خانوادگی خوب دور میز ناهارخوری یا آشپزخانه می‌اندازند.»

ارتقای هنر مهمان نوازی

بلیتی توصیه می‌کند، که مهم است که نشستن در فروشگاه را به عنوان اولویت پایین تلقی نکنید. یک سالن یا بار را نه تنها فضایی که فدای ویترین های ضروری می شود، بلکه به عنوان یک فضای رفاهی که تعهد شما را به تجربه مشتری نشان می دهد، در نظر بگیرید.

کیلی گرایس از گرایس شوکیس می گوید: «شما می بینید که بارهای نوشیدنی زیادی در طراحی نهایی جواهرفروشی گنجانده شده است.» او ادامه می دهد: «بسیاری از فروشگاه ها حتی سالن های استراحت را برای نشستن با مشتریان خود و لذت بردن از لحظه در حین فروش یا در حالی که منتظر تعمیر طلا و جواهر هستند، در نظر می گیرند.» مک‌گوایر نیز می‌گوید که صاحبان طلافروشانی که او با آنها کار کرده، صبح‌ها قهوه خوش طعم و بعد از ظهر آبجو، شراب یا کوکتل سرو می‌کنند.

ظاهری روشن و مطبوع، رسمیت را از بین می برد

جواهرفروشی‌ها با آینه‌کاری طراحی داخلی، از بسیاری جهات روشن تر می‌شوند و برای مثال برای ایجاد فضای بصری‌تر سفید، از محفظه های بدون پایه استفاده می‌کنند. مکگوایر می‌گوید: «طراحی کلی به نظر می رسد که احساس سبکی و هوای بیشتری ایجاد کند.»

طراح جواهر، گورجانا ریدل و همسرش، جیسون گریفین ریدل، صاحب 25 جواهرفروشی با برند گورجانا در سراسر آمریکا هستند که همگی منعکس کننده حال و هوای کلبه های ساحلی هستند. گورجانا می‌گوید: «هدف شماره یک ما این بود که چگونه این احساس را ایجاد کنیم که شما وارد خانه ما می‌شوید.»

کیت پترسون می‌گوید تغییر از «تاریک و سنگین» (یعنی چوب زیاد، فرش‌های رنگارنگ، چراغ‌های کانونی و غیره) به سبک‌تر و مینیمالیستی‌تر، به‌ویژه در فروشگاه‌های گران‌قیمت، تغییر قابل توجهی است که منعکس کننده مفهوم جدیدی از حرفه ای بودن است که همه چیز در مورد مشتری است.

منبع:INSTOREMAG.COM

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

راه اندازی طلافروشی

جواهر فروشی

دکوراسیون

ویترین

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت