10 راه برای مشتری مدار کردن طلافروشی ها (بخش دوم)

10 راه برای مشتری مدار کردن طلافروشی ها (بخش دوم)

در این گزارش به 5 راه دیگر که می توانند به فروش این صنف کمک کنند پرداخته می شود.

حسین راشدی(مترجم)

1400/12/07 | 00:12

نظری ثبت نشده

10 راه برای مشتری مدار کردن طلافروشی ها (بخش دوم)

گروه بین الملل گلدنیوز: هفته گذشته گلدنیوز به نقل از وبسایت اینستورمگ 5 راه برای آسان تر کردن دسترسی مشتریان در طلافروشی ها و جذب آنها به داخل فروشگاه را برشمرد. این روش ها شامل استفاده از طراحی مناسب برای فروش پهلو به پهلو، ایجاد فضای خصوصی در فروشگاه، فروش طرح های سفارشی دور یک میز، هنر مهمان نوازی در فروشگاه و ظاهر روشن و غیر رسمی طلافروشی بود. در این گزارش به 5 راه دیگر که می توانند به فروش این صنف کمک کنند پرداخته می شود.

پنجره ای به فروشگاه: «تماشای نحوه پختن سوسیس»

درون مغازه ها به طور فزاینده ای از طریق پنجره یا درگاه قابل مشاهده شده اند. ممکن است از مشتریان دعوت شود تا از مغازه بازدید کنند یا جواهرسازان را تماشا کنند که الماس های خود را می چینند. بلیتی، طراح فروشگاه از شرکت «بلیتی پراپرتی انهنسمنت» می‌گوید: «قبلاً معتقد بودیم که مشتریان نمی‌خواهند ببینند سوسیس چگونه پخته می‌شود و مغازه‌ای که از بیرون قابل دیدن باشد ممکن است تجربه خرید جواهرات فانتزی را کاهش دهد.»

او می افزاید: «دو چیز تغییر کرده است. اول اینکه تقاضا برای طراحی سفارشی کامل، از طرح‌ گرفته تا محصولی منحصربه‌فرد که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند در اینستاگرام به نمایش بگذارد، به طور انفجاری افزایش یافت. هیچ چیز مانند خود مغازه نمی تواند توانایی جواهرساز را نشان دهد. ثانیاً، یک فروشگاه قابل مشاهده، جنبه تجربی خرده‌فروشی مدرن را نشان می دهد، نه اینکه از تجربه آن کم کند.» بلیتی می‌گوید: «در اصل، مشتریان به نحوه تهیه سوسیس علاقه مند هستند.»

نورپردازی LED می تواند حال و هوا و همچنین ویترین را روشن کند

بلیتی می‌گوید وسایل LED برای طراحی فروشگاه‌ها پیشرفت کرده است. ما اکنون به انواع زیادی از وسایل در سطوح مختلف برای هر وسیله کوچک خاص در فروشگاه دسترسی داریم.

با این حال، بزرگترین تغییر به روشنایی مناطق غیرمرتبط به جواهرات درون فروشگاه بر میگردد. او می‌گوید: «استراتژی قدیمی روشنایی یکنواخت بر روی دریایی از ویترین‌ها قدیمی به نظر می‌رسد.» بلیتی ادامه می دهد: «برای مشتریانی که به فضاهای خرده فروشی عالی حتی برای محصولات با قیمت پایین تر عادت دارند، خوشایند نیست. اکنون ما فضاهای استراحت مجلل، بارها، مناطق بازی و پاسیو ایجاد می کنیم. برای ایجاد روحیه در این فضاها از نورپردازی تزئینی و غیرمستقیم استفاده می کنیم که مکمل فضاهای جواهرات است.» رندی میچام می گوید که انتخاب LED های فرورفته برای فروشگاهش در اوزارک دنیای او را تکان داد. او می‌گوید: «اگر در فروشگاهی با چراغ‌های فلورسنت و هالوژن کار می‌کردید و ناگهان روشن‌تر شد، ممکن است شوکه شوید.» میچام می گوید: «مشتریان دائما در مورد شگفت انگیز بودن نورپردازی صحبت می کنند.»

فروشگاه را شبیه یک خانه کنید

مشتریان بلیتی در پنساکولا، فلوریدا، یک فضای بار کامل، یک قسمت بیرونی نشیمن و فضایی برای استراحت نیز در جدیدترین فروشگاه خود تعبیه کردند. بلیتی می گوید: «وقتی وارد می شوید و جواهرفروش را در این محیط می بینید، به نظر می رسد که او را در این اتاق نشیمن بزرگ می بینید. این واقعاً شخصیت مالک است که با طراحی ترکیب می شود و آن را به یک تجربه خرده فروشی لذت بخش تبدیل می کند.»

لزلی مکگوایر، طراح داخلی می گوید نورپردازی تزئینی، لوازم جانبی، از جمله هنر، و استفاده از رنگ و بافت، همگی لایه های بصری جالبی را اضافه می کنند که حال و هوای خانه را ایجاد می کند.

شخصیت برند: شادی آور بودن رنگ های تند

طراحان خلاق اقدامات چشمگیری انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که خرید جواهرات سرگرم کننده و جذاب است و در عین حال شخصیت برند را بیان می کند. انتخاب رنگ های جسورانه یکی از راه های رسیدن به این هدف است.

فیات لوکس یک فروشگاه جواهرات اعلا و سالن پیرسینگ در سانفرانسیسکو است. اولین مکان فیات لوکس حال و هوای پانک راک متناسب با آن محله را داشت. اما ماری مک کارتی، مالک آن، برای مکان دوم خود در قسمتی دیگر از شهر، آنچه را که «بیشینه گرایی شادی‌بخش» می‌نامد، انتخاب کرد.

نوز نوزاوا، طراح داخلی که تمرکزش عمدتاً طراحی منازل مسکونی است، بر ایجاد یک تجربه خانگی برای این طلافروشی متمرکز شده است، گویی که خریدار در اتاق نشیمن دوستی است که اتفاقا جواهرات شگفت‌انگیز زیادی دارد. او می‌گوید: «این اغلب یک خرید بسیار گران برای چیزی کوچک است. چگونه با این تجربه برخورد می کنید تا ترسناک نباشد؟»

نوزاوا می‌گوید: «رنگ در خرده‌فروشی جواهرات، اندازه‌گیر قدرتمندی برای احساسات است. بسیاری از اوقات فکر می کنم که مردم در مغزشان زندگی می کنند و حواس را نادیده می گیرند. شما باید رنگ را وارد کنید اگر چیزی که می خواهید منتقل کنید شادی است، جایی که جواهرات چیزی است که شما را خوشحال می کند.»

یک میل طبیعی برای آوردن نور روز

در سال 2017، خانواده Yeko از  شهر جینزویل در ویسکانسین یک فروشگاه جدید تحت مدیریت طراحی لزلی مکگوایر ساختند. پس از 30 سال در یک مرکز خرید بدون پنجره، آنها آماده بودند تا نور را با منظره 270 درجه ببینند. این فروشگاه دارای بیش از 609 متر مربع دیوار با پرده ای شیشه ای است که بیش از نیمی از آن شیشه به ارتفاع 7 متر از کف تا سقف به بیرون کج شده است.

روث ملرگارد از GRID/3 International می‌گوید نور روز الماس‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و از حرکت به سمت محیط‌های طبیعی پشتیبانی می‌کند. او می افزاید: «این وابستگی انسان و طبیعت بیوفیلی نامیده می شود و ما شاهد علاقه بیشتری برای افزودن گیاهان به فروشگاه ها و حتی دیوارهای سبز هستیم، زیرا کیفیت هوا را در فضاهای داخلی بهبود می بخشند.»

منبع: instoremag.com

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

مشتری مدار کردن طلافروشی ها

نورپردازی در طلا فروشی ها

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت