بازارسازی چیست؟
تصور بسیاری بر این است که دیجیتال مارکتینگ یعنی ادمین اینستاگرام بودن است و بسیاری بدون حوصله و بدون برنامه و هدف، محتوا درست میکنند و در وبسایت و شبکه اجتماعی قرار می دهند .
دبیر خبر(دبیر خبر)
1401/01/06 | 00:01
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز ؛ یک کسب و کار موفق براساس آرزوها و ای کاش هایی که در ذهن افراد جامعه وجود دارد برای خلق یک محصول اقدام می کند.در این راستا ابزارهایی موردنیاز است ابزارهایی چون بازارسازی ، بازار یابی و مشتری مداری که در آن دانستن دیجیتال مارکتینگ نقش بسزایی دارد.
بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال، اینترنت و فضای وب برای جذب و آگاهی دادن در رابطه با برند و محصول دیجیتال مارکتینگ است.
دیجیتال مارکتینگ یک پدیده جهانی و یک فرصت است تا به وسیله آن خدمات، محصولات و برند دیده شود. دیجیتال مارکتینگ تعاملی است که به وسیله آن مشتری و جامعه ی هدف به راحتی جذب و ارتباط با آن برقرار می شود.
با درست کردن محتوا و پست در شبکه ی اجتماعی و سایر موارد شخصی سازی می شود. ابزارهای موجود مانند: بازاریابی موتور جستجو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی درون گرا، شبکه های اجتماعی و سایر ابزارهایی در این راستا.
در رابطه با بازاریابی گزاره هایی وجود دارد . نخست این که طی یک سال یا حتی دو سال پیش از راه اندازی کسب وکار با کمک مشاوران و خبرگان متخصص نیاز و ذائفه ی خاص مشتری سنجیده و براساس آن خط تولید طراحی شود یعنی ابتدا به راه های کسب درآمد و پول بیاندیشیم و سپس کار را راه اندازی کنیم.
گزاره ی دوم خلق بازار های نوین است که به آن بازارسازی میگویند. در کسب و کارهایی که براساس ابداع و نوآوری جدید ایجاد شده اند اما هنوز خدمت و محصول شناخته شده نیست، باید بازار سازی صورت بگیرد.
بازار سازی یعنی ایجاد تشنگی در مخاطبین از طریق ترویج و ارائه ی مفاهیم و آشناسازی با محصول جدید. البته بازارسازی زمانبر است باید تولید محتوا صورت گیرد به عنوان مثال مصاحبه در رادیو و وتلویزیون وچاپ کتاب انجام شود.
بازارسازی به معنای کشف ذائقه ی غیر آشکار مشتری است که علاقه به دریافت محصولی دارد که ابزار ها و امکانات ارائه و خدمت آن محصول وجود ندارد.
می توان با توجه به جستجوهای اینترنتی مردم یک شهر در یک بازه ی زمانی به این رسید که چه چیزی در ذهنشان بوده است و براساس آرزوها و ای کاش هایی که در ذهن افراد جامعه وجود دارد برای خلق یک محصول اقدام شود.
به معنای دیگر ذائقه سنجی در فضای بیرون از کسب و کار که مطالبات پنهان و غیر آشکار مشتری را بیان میکند مقدمه ای بر خلق محصول جدید است. در خلق بازارهای جدید، محصول و خدمت به وجود نیامده است، اما آرمان ها و آرزوهایی در اذهان وجود دارد که می تواند به سمت محصول جدید سوق پیدا کند.
تصور بسیاری بر این است که دیجیتال مارکتینگ یعنی ادمین اینستاگرام بودن است و بسیاری بدون حوصله و بدون برنامه و هدف، محتوا درست میکنند و در وبسایت و شبکه اجتماعی قرار می دهند و مراقب نیستند هر کاری که در دنیای دیجیتال مارکتینگ انجام می دهند به معنای نمایش برند و محصول خودشان به جامعه و مشتری است.
75 روش برای بازاریابی وجود دارد اما سه نکته را خلاصه بیان می کنیم.
نخست این که اصولا بازاریابی مبتنی برمحصول است. یعنی اول باید بدانیم چه محصول و خدمتی باید عرضه شود و به تناسب هویت و ماهیت محصول، برنامهی بازاریابی طراحی شود.
دوم اینکه استفاده از بازارهای موجود مورد توجه است.کسب کاری که تازه شروع به کار کرده است و در بازار شناخته شده نیست در گام اول تحت لیسانس و برند شناخته شده، محصول را ارائه میدهد و بعد از پذیرش محصول توسط جامعه، اقدام به خلق برند اختصاصی خود می کند یعنی برای ورود به بازار، کسب و کارهای موجود و جا افتاده می تواند مجرای ورود به بازار باشد.
سوم اینکه در مورد مشاغل خرد و خانگی ابزار های زیادی برای شناخت محصول وجود دارد. می توان از طریق باشگاه مشتریان، بانک اطلاعات مشتریان، ایجاد اتاق فکر مجازی و …. از فکر مشتری آگاهی پیدا کرد.همچنین اجرای آزمایشی برای کسب و کارهای نو توصیه می شود که نقاط ضعف محصول شناسایی شود و سپس به جامعه بزرگتر تعمیم یابد.
منبع :دکتر مسلم خانی ومحمدرضا رضانیا
انتهای پیام/
ترند
پیشنهاد ویژه
دکتر مسلم خانی
بازارسازی
دیجیتال مارکتینگ
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده