چرا مشتریان از شما خرید نمی کنند؟

چرا مشتریان از شما خرید نمی کنند؟

هر چقدر هم فروشنده ماهری باشید، نرخ فروش شما هیچ گاه 100% نخواهد شد. اما اگر به هر دلیلی فروش های حتمی را از دست می دهید، حتماً یک جای کار ایراد دارد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/01/14 | 00:01

نظری ثبت نشده

چرا مشتریان از شما خرید نمی کنند؟

به گزارش سرویس آموزشی گلدنیوز ، اگر دلیل عدم موفقیت در فروش را متوجه شوید، می توانید آن را برطرف یا بهبود بخشید،درست در همان زمان متوجه خواهید شد که چرا مشتریان از شما خرید نمی کنند.

یک قیف فروش خوب کیفیت را به جای کمیت هدف قرار می دهد. اگر مخاطبینتان از شما خرید انجام نمی دهند، کیفیت این مخاطبین را دوباره ارزیابی کنید. آیا آن ها به درستی انتخاب شده اند؟ آیا می دانید چرا مناسب خرید از شما هستند؟ یا فقط سعی می کنید به هر فردی که ذره ای علاقه به شما نشان داده است بفروشید؟

مشتری را کلافه نکنید

دلیل مهمی وجود دارد که افراد هرگز به تماس هایی از شماره های نا شناس پاسخ نمی دهند: نمی خواهند چیزی به آن ها فروخته شود!

این مورد حتی در ایمیل ها هم صدق می کند. اگر شرکت ها از ایمیل به عنوان ابزاری صرفاً تبلیغاتی استفاده کنند (به جای این که به صورت هوشمندانه سعی در برقراری ارتباط با آن ها کنند) ایمیل ها نیز همانند تماس های تلفنی بی پاسخ خواهد ماند.

مشتری را به ستوه نیاورید

از ایجاد اشتیاق کاذب خودداری کنید. باعث به ستوه آمدن مخاطبین نشوید.

به جای آن، نقش خود را ایفا کنید و ارزش های واقعی محصول را به مخاطب هدف ارائه دهید. راهکار مناسب تر این خواهد بود که بیشتر نقش مشاور را داشته باشید تا نقش فروشنده. همچنین شما باید تا جای ممکن اطلاعات زیادی از مخاطبین خود داشته باشید تا وقتشان را بابت سوالات پایه ای مانند اندازه شرکت و نوع فعالیت نگیرید.

مواجهه با مخالفت ها همواره ترسناک است. شاید با این جمله مخالف باشید. اما واقعیت این است که مخالفت هنگام خرید چه بخواهید و چه نخواهید وجود دارد و این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که در ابتدا یا میانه فرآیند خرید هستید (جایی که ذهن خریدار هنوز باز است.)

به منظور این که بدانید چه عاملی باعث عدم خرید مخاطبین از شما می شود، سوالات زیر را از آن ها بپرسید:

اگر این مذاکره موفقیت آمیز نبود، چه چیزی عامل آن است؟

ما درباره این که چه چیزی(محصولی) دوست دارید صحبت کردیم، اما بیایید راجع به این که چه چیزهایی دوست ندارید صحبت کنیم.

خیلی طبیعی است که راجع به خرید هایی بدین شکل نگرانی هایی وجود داشته باشد. اگر مایل باشید راجع به دغدغه ها و نگرانی های شما صحبت کنیم.

انتقادات شما را بررسی کردیم. چه نظرات مثبتی دارید؟

محصول شما ممکن است تمرکز اصلی شما باشد، اما برای مخاطب شما این فقط یک تماس دیگر برای جلب توجه است. اگر مخاطب شما خرید را هم اکنون انجام نمی دهد، در آینده نیز دلیلی برای خرید نخواهد داشت.

هیچ کس نمی خواهد بر روی چیزی که از آن به صورت 100% مطمئن نیست حساب باز کند. این واقعیت بسیاری از معاملات را از بین می برد.

آنچه مشتری از شما خریداری میکند کالا و خدمات نیست اعتماد است.

لحظه ای تصور کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر مخاطب شما که مسول خرید سازمانی است برای خرید محصول قانع شده باشد، بودجه آن را از ارگان مربوطه گرفته باشد و از راهکار شما استفاده کند و این راهکار غیرموفق باشد و یا در حالت بدتر، باعث ضرر مشتری شما شود.

آن ها ممکن است که از کارشان اخراج نشوند اما در فضای درون سازمانی حتماً دچار مشکلات متعدد می شوند.

بنابراین بخشی از کار شما این است که به آن ها احساس امنیت و راحتی به منظور سرمایه گذاری و ریسکی که متحمل می شوند بدهید. این کار را از چندین روش می توانید انجام دهید:

ابتدا، اگر شرکت شما پیشنهاداتی مانند بازپس گیری محصول،دموی محصول و یا جابجایی محصول خریداری شده ارائه می دهد ضمن مذاکره به آن ها اشاره نمایید.

همچنین باید از طریق موارد زیر اعتبار ایجاد نمایید:

به مشتریان فعلیتان اشاره کنید،هر چقدر مشتری معتبرتر و نام دار تر باشد بهتر است.

داستان موفقیت مشتریان و موارد مشابه آن را بازگوکنید.

نظرات مثبتی که به صورت آنلاین دریافت می کنید را با آن ها در میان بگذارید.

هرگونه تقدیرنامه، لوح و جایزه ای که در صنعت خود دریافت کرده اید را به مخاطب ارائه دهید.

موارد فوق را به دقت بررسی کنید و در مذاکرات فروش بعدی خود لحاظ کنید. نتایج آن باورنکردنی خواهد بود. به مرور این روند را بهینه کنید تا نتایج بهتری به دست بیاورید.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

بازاریابی

فروش

مشتریمداری

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت