بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از ابزارهای قوی برندینگ برای خلق مشتریان بالقوه، عامل اعتماد به برند و ترغیب مشتریان بالقوه به بالفعل می‌باشد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/01/16 | 00:01

نظری ثبت نشده

بازاریابی محتوایی

‌به گزارش سرویس آموزشی گلدنیوز ،بازاریابی محتوایی یکی از ابزارهای قوی برندینگ برای خلق مشتریان بالقوه، عامل اعتماد به برند و ترغیب مشتریان بالقوه به بالفعل می‌باشد.

تعریف فرایند تولید محتوا شامل انتخاب هدف، موضوعات و خروجی‌های مطلوب است.

برای تولید این محتوا باید تیم و هر منبعی که مورد نیاز تولید محتوا می‌باشد شناسایی و تخصیص داده شود.

ارزیابی مهم است و باید کمک شاخص‌هایی که تعریف می‌کنیم محقق می‌شود. این شاخص‌ها می‌توانند بر مبنای تعداد بازدیدها، میزان به اشتراک‌گذاریها، بیان نظرات و غیره باشد.

هرمحتوای بارگذاری شده رو را بعد مدتی بازبینی کنید.

بر مبنای بازبینی و ارزیابی، تغییرات لازم را برای محتواهای بعدی اعمال کنید و تصمیم گیری کنید.

از آنجا که ایجاد رغبت در مشتری، القای حس اعتماد به او و بهبود رابطه با مشتری برای بازاریابی محتوا حیاتی می‌باشد، به برخی از مهمترین اولویت‌ها برای استراتژی محتوا می‌پردازیم:

برنامه‌ریزی تولید محتوا

برنامه می‌بایست فرایندمحور و زمان‌بندی شده باشد. در این صورت موفقیت بازاریابی محتوا تضمین شده است. تعریف مجدد هدف بر مبنای ارزیابی و بازخور برای رسیدن به هدف ضروری می‌باشد. بدین منظور نقشه راه برنامه‌ریزی تولید محتوا را در ادامه به دقت مطالعه کنید:

موضوع محتوا را انتخاب کنید

زمان‌بندی تولید و انتشار را مشخص کنید

شاخص‌های ارزیابی عملکرد را مشخص کنید

یک نفر(یا افرادی) را مسئول ساخت و تایید محتوا کنید

نویسندگان محتوا

نویسندگان محتوا همچون روزنامه‌نگاران هستند و می‌توانند عوامل ایجاد حس اعتماد و وفاداری به سازمان شوند. داستان‌سرایی می‌تواند به بهبود هرچه بیشتر رابطه مشتریان بالقوه با سازمان کمک کند (مثال: مصاحبه با کارمندان، داستان توسعه و ساخت محصول و موفقیت مشتریان)

ایمیل مارکتینگ

از ایمیل‌ها به عنوان واسطه برای وبسایت استفاده کنید و لینک‌های مربوطه را در آن قرار دهید.

مخاطبان ایمیل را طبقه‌بندی کنید و برای هر دسته مطالبی متناسب با سلیقه و نیازشان ارسال کنید.

از استفاده از موارد زیر در تولید محتوا غافل نشوید :

  • بلاگ‌نویسی(روزانه، هفتگی یا ماهانه)
  • اخبار درون سازمانی
  • حمایت مشتریان از طریق ایمیل( ارائه‌ی نکات و اخبار مورد نیاز- خودتان انتخاب کنید به صورت ماهنامه یا هفتگی ارسال کنید)
  • موردکاوی(Case-Study) و کتاب‌های الکترونیک
  • ارائه‌ی اطلاعات به مشتریان
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی( فراموش نکنید که صرف تمرکز بر محصول خودتان به عنوان محتوا در شبکه‌ی مجازی اشتباه است)
  • محتوایی در جهت حل مسائل مشتریان
  • موضوعاتی برای محتوا
  • رویدادهای پیش‌رو
  • آخرین ویژگی‌های اضافه شده به محصول
  • اخبار مربوط به صنعت و رفتارشناسی مصرف‌کنندگان
  • نقطه‌ضعف و نقطه قوت صنعت شما
  • نظرسنجی
  • مصاحبه با کارمندان
  • داستان موفقیت

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

بازاریابی

فروش

بازاریابی محتوا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت