تکنیک ها برای فروش جواهرات
تعداد کمی از فروش ها به اندازهی فروش جواهرات با احساسات انسان ها مرتبط هستند. به عنوان مالک یا مدیر یک جواهر فروشی، شما باید بدانید که در موقع فروش با چیزی فراتر از تکنیک های فروش که بین همه رایج هستند، روبرو هستید.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1401/01/15 | 00:01
به گزارش سرویس آموزشی گلدنیوز ، راه های ساده ، دقیق و تکنیک هایی برای افزایش فروش شما وجود دارد که میتواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد.
در دنیای امروز جواهرات، اینترنت بر روی مشتریان و چگونگی خرید آنها تاثیر گذاشته است. در گذشته فروش وابسته به وزن طلا و جواهر، رنگ، وضوح، برش، و با توجه به نگین یا سنگ روی آن بوده است.
امروزه مشتریان به تعداد فروش آنلاین محصول نگاه می کنند.هر چه محصولی بیشتر فروش رفته باشد، احتمال اینکه گزینه ی اصلی مشتریان برای خرید باشد نیز بیشتر خواهد بود.
از سوی دیگر مردمی که به مغازه ها می روند به دنبال تجربه جدیدی از خرید هستند، بنابراین به کارکنان خود باید یادآوری نمایید که بیشتر به دنبال نمایش زیبایی و احساسات جواهر باشند تا اینکه وارد جزئیات شوند.
هیچ چیز مانند ارتباطات گرم و صمیمانه در فروش نمیتواند باعث ایجاد صمیمیت شود.به همکاران خود بگویید همیشه لبخند بزنند و جنبه احساسی فروش را نگه دارند. در زمان ورود به مشتریان خود خوش آمد بگویید و در انتها نیز افرادی را برای بدرقه قرار بدهید تا حس خوبی را به آنها بدهید. این عامل به تنهایی تاثیری خوب خواهد داشت.
یاد بگیرید که مشتریان به دنبال چه چیزی هستندهر مشتری برای انتخاب فروشگاه شما دلیل خاصی دارد. آیا آن ها به دنبال خرید هدیه سالگرد خود هستند؟ یا حلقه نامزدی؟ هدیه تولد برای مادر؟ کارکنان شما باید با دقت سوالات مهم و با هدف مشخصی را بپرسند تا متوجه شوند که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و برای چه نوع شخصیتی خریداری می کنند.مطمئناً کارکنان شما گاهی با مشتریانی روبرو می شوند که نمی دانند به دنبال چه چیزی هستند ولی در اکثر مواقع مشتری با هدفی مشخص وارد فروشگاه شما میشود.
رابطهای شخصی ایجاد کنیددر طول زمانی که کارکنان شما با نیازهای مشتریانتان آشنا می شوند، فرصت خوبی است تا روابط شخصی تری را به وجود بیاورند. این موضوع مخصوصاً در فروش جواهرات بسیار با اهمیت تر است. زیرا چگونگی احساس مشتریانتان نسبت به کارکنان فروش شما از جزئیات دقیق جواهر مهم تر است.فروشندگان شما باید تا جایی که ممکن است سریع و خودکار با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این اتفاق معمولاً با پرسیدن سوالاتی جزئیتر و یا ارائه علاقه مندیهای شخصیتر به آن ها صورت میگیرد.
جواهرات کالاهای کوچکی هستند که مشتری به راحتی میتواند در فروشگاه شما آن ها را استفاده و انتخاب کند. به نمایندگان خود آموزش دهید تا به مشتریان اجازه بدهند که جواهر را استفاده کنند و هر چقدر هم لازم است آن را مشاهده و بررسی نمایند. شاید گاهی سخن گفتن با مشتری کارساز باشد ولی تجربه استفاده فیزیکی از جواهر تاثیر فوق العاده ای دارد.
این یک تغییر کوچک است که میتواند تفاوت ملموسی را در فروشگاه شما ایجاد کند. سعی کنید که کانتر خود را بالاتر از شکم مخاطبان قرار دهید. هیچ کس دوست ندارد برای دیدن جواهر خم شود. پس دیدن جواهرات را برای مشتریان خود راحت تر کنید. اگر محصول جدید و خاصی را عرضه می کنید، آن را در معرض دید مخاطبین قرار دهید.
به مشتریان خود بطری آب یا نوشیدنی دلچسب بدهید. تیم فروش استثنائی که تجربه فروش جواهر را داشتهاند استخدام نمایید. هر کاری که باعث میشود مشتریان فروشگاه شما را به خاطر بسپارند انجام دهید.
اگر روشهای مختلف جواب نداد، مشتری را به سوی همکارتان راهنمایی کنیداین یک پیشنهاد فوق العاده برای فروشندگان شماست.
فروشنده دوم ممکن است از زاویهای دیگر با مشتری صحبت کند و رابطه بهتری برقرار کند. همچنین فرصتی مناسب برای فروشنده اول به وجود میآید که بتواند جواهر بهتری را پیدا کند تا به مشتری ارائه دهد. هر مشتری قبل از خروج حداقل باید با دو نفر در فروشگاه صحبت کند.
یک تکنیک خوب دیگر آن است که با دیگر فروشگاه ها در حوزههای دیگر هماهنگ باشید و مشتریان را به سوی یکدیگر راهنمایی کنید. بگذارید نام فروشگاه شما در بین مردم محبوب شود. اگر جواهری جدید به بازار آمد، شما باید اطلاع رسانی کنید که آن جواهر را دارا هستید و آن ها می توانند از طریق فروشگاه شما به خرید آن بپردازند.
انتهای پیام/
ترند
پیشنهاد ویژه
بازاریابی جواهرات
تکنیک فروش
فروش طلا و جواهر
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده