سرنخ فروش

سرنخ فروش

سرنخ فروش یک فرآیندی در بازاریابی است که به جذب و اعتماد خریداران به شرکت های فروش محصولات کمک می کند.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/01/17 | 00:01

نظری ثبت نشده

سرنخ فروش

به گزارش گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز؛ تولید سرنخ فروش، فرآیندی در بازاریابی است که در آن بازاریابان به دنبال مشتریانی هستند که علاقه مند به محصولات و خدمات شرکت ها می باشند. این بازاریابان با کسب اطلاعات از افراد و مشتریان علاقه مند به این محصولات، سعی می کنند با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

تولید سرنخ فروش معمولاً به وسیله کانال‌های دیجیتال انجام می شود و این سرنخ ها در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌های اجتماعی تغییرات زیادی کرده اند. همچنین بازاریابان با افزایش حجم اطلاعات در اینترنت با مشتریانی مواجه می شوند که به تحقیق و کسب اطلاعات در مورد محصولاتی که قصد خرید دارند، می پردازند.

اهمیت سرنخ فروش

اخیرا در فرآیند خرید تحولاتی ایجاد شده است و بازاریابان برای دیده شدن در میان تعداد زیادی از تبلیغاتِ رقبای خود باید روش‌های جدید پیدا کنند. در واقع یکی از روش هایی که می توان برای دیده شدن به کار گرفت این است که به جای تبلیغات بی هدف یک رابطه صمیمی با مشتریان ایجاد کنند.

سرنخ فروش

اقتصاد توجه

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل می گوید: ”حدود 5 اگزابایت اطلاعات از آغاز تمدن بشری تا سال 2003 تولید شده است که این مقدار اطلاعات امروزه هر دو روز یک بار ساخته شده و این میزان رشد هر روز فراتر می‌رود.”

امروزه یکی از چالش هایی که در زمینه اطالاعات وجود دارد این است که مخاطبان با حجم زیادی از اطلاعات رو به رو هستند و همین مسئله موجب کاهش توجه آن‌ها به بعضی از اطلاعات می‌شود. این موضوع نیز به عنوان “اقتصاد توجه” (Attention Economics)  معروف است.

قدرت مشتریان در رد یا قبول کردن اطلاعات بسیار هوشمندانه شده است، آنها می دانند برای به دست آوردن محصولی که در نظر دارند، در کجا به دنبال آنها باشند.

نحوه خریدهای امروزی

در گذشته فروشندگان و مشتریان خواستار ایجاد تعامل با یکدیگر بودند اما امروزه این موضوع کاملاً متفاوت شده است. در واقع خریداران پیش از صحبت با تیم فروش به صورت آنلاین یا برخط به تحقیق در مورد محصول مورد نظر می پردازند و اطلاعات کافی از آن محصول را در فضای اینترنت به دست می آورند.

استفاده از استراتژی تولید سرنخ فروش به فروشندگان کمک می کند که اعتماد خریداران را نسب به خود جلب کنند.

سرنخ فروش

قرار گرفتن در ابتدای قیف فروش

شرکت های بسیاری عملکرد خوبی جهت تولید سرنخ دارند اما نکته اینجاست که برخی از این سرنخ ها آمادگی و انگیزه خرید در مشتریان، ایجاد نمی کنند. برای مثال مشتریان برای خرید نرم افزارها به سرعت تصمیم نمی گیرند.

بازاریابان موفق در گسترش و پرورش تولید سرنخ سرمایه گذاری می‌کنند و در بخش‌های میانی قیف فروش، تمرکز بیشتری دارند تا ارتباط مناسبی با مخاطبان داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

تولید

بازاریابی

فروش

اطلاعات

خرید

سرنخ فروش

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت