روانشناسی فروش /قسمت اول

روانشناسی فروش -قسمت اول

بخش طلایی فروش همان بخش آخر است که مشتری را الزام به خرید محصول خود می کنید. بنابراین جوش دادن معامله مهم ترین قسمت فروش است.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/02/11 | 00:02

نظری ثبت نشده

روانشناسی فروش -قسمت اول

زبان شما چقدر نافذ و اثرگذار است؟

علی اکبری مدرس کسب و کار به گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز؛ گفت: صاحبان کسب و کار در طی روز مشتریان زیادی دارند اما قادر به جوش دادن معامله و فروش محصولات خود نیستند به این دلیل که باید دقت نظر داشته باشند که مشتری خواستار چه چیزی است و محصولات خود را متناسب با خواسته مشتریان عرضه کنند بنابراین باید نحوه جوش دادن معامله را آموزش ببینند.

به عنوان مثال: زمانی که دو فرد، یکی چاق و دیگری لاغر است؛ جهت خرید لباس به فروشگاهی مراجعه می کنند، فروشنده با توجه به چاق بودنِ مشتری جهت جذب او برای خرید لباس می گوید این لباس شما را لاغر نشان می دهد بنابراین آن فرد را ترغیب به خرید لباس می کند اما برای فرد لاغر نیاز نیست از این الفاظ استفاده شود زیرا او لاغر است و این مسائل برای او اهمیتی ندارد.

روانشناسی فروش

در روانشناسی فروش باید به این نکته توجه کرد که چطور می توان مشتری را برای خرید محصول خود تحریک و او را با توجه به نیازی که دارد قانع به خرید محصول کرد.

یکی از اشتباهاتی که فروشندگان در واحد فروش مرتکب می شوند این است که صرفا از خوبی های محصول یا خدماتی که به مشتری ارائه می کنند، می گویند. به عنوان مثال: یک کارشناس بیمه برای فروش بیمه از خوبی های بیمه ای که ارائه می داد؛ بسیار تعریف و مشتری را ترغیب به خرید آن کرد اما همین توضیحات را به یکی دیگر از مشتریانی که نمایشگاه ماشین داشت ارائه کرد؛ اما در این مورد مشتری صرفا به دنبال یک بیمه کوتاه مدت بود و نیازی به تمامی ویژگی های خوب بیمه این کارشناس نداشت.

شما کارشناسان فروش یا صاحبان کسب و کار بهتر است با مشتری صحبت کردن را یاد بگیرید، نیاز آنها را بسنجید و توجه کنید که به چه چیزی نیاز دارند و سپس بر اساس نیاز مشتریان با آنها به گفتگو بپردازید.

در واقع یک اطلاعات اولیه از مشتریان دریافت کنید که بتوانید آنها را قانع کنید که کالا و خدمات شما را انتخاب و استفاده کند.  

مشتریان قبل از خرید محصولات و خدمات یک پیش زمینه از آن محصول دارند و به محض ورود به فروشگاه آن محصول مورد نظر را جهت خرید انتخاب می کنند. حال فرقی نمی کند این کالا و خدمات اقلام خوراکی یا بانک و بیمه باشد.

انتهای پیام/

برچسب:

بازار

فروش

کسب و کار

روانشناسی فروش

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت