روانشناسی فروش/قسمت دوم

روانشناسی فروش-قسمت دوم

در روانشناسی فروش کارهایی باید انجام شود که مشتریان محصول و خدمات شما را از بین رقیبان انتخاب کنند.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/02/12 | 00:02

نظری ثبت نشده

روانشناسی فروش-قسمت دوم

ارتباط با مشتری

به گزارش گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز؛ علی اکبری نویسنده و مدرس کسب و کار گفت: تولیدکنندگان وقتی کالایی را تولید می کنند باید طوری عمل کنند که مشتریان بتوانند با کالا و خدماتی که ارائه می شود، ارتباط برقرار کنند و مشتریان را مجبور به خرید آن محصولات کند. مشتریان قبل از خرید محصولات و خدمات یک پیش زمینه از آن محصول دارند و به محض ورود به فروشگاه آن محصول مورد نظر را جهت خرید انتخاب می کنند. حال فرقی نمی کند این کالا و خدمات اقلام خوراکی یا بانک و بیمه باشد.

تحقیقات بازار خوب

تحقیقات بازار به فروشنده نشان می دهد که در بازار چه خبر است و در ذهن مشتری چه می گذرد؟ به عنوان مثال ورقه ای که بر روی کالایی مانند پنیر گذاشته شد یک نیاز برای عدم فاسد شدن مواد غذایی محسوب می شد که با خلق این ایده، یکی از نیازهای مردم برطرف شد پس می توان گفت آن فرد خلاق با عملی کردن این ایده، تحقیقات بازار قوی تری داشته است.

متاسفانه زمانی که تولیدکنندگان محصولی را تولید می کنند یا خدماتی را ارائه می کنند بعد از مدتی فراموش می کنند که رقیبی دارند، به مرور زمان اخلاق مصرف کننده تغییر می کند و تولیدکنندگان باید خود را با این تغییرات هماهنگ کنند.

هر کسی در زمینه کسب و کار خود باید توجه داشته باشد و هر روز از خود بپرسد که امروز مشتری به چه چیزی نیاز دارد؟

روانشناسی فروش مناسب

بسیاری از کسب و کارها برای فروش محصولات خود، فروشندگان قهار استخدام می کنند اما فروش بالایی ندارند زیرا خود جنس ذاتا مشکل دارد و متاسفانه بسیاری از شرکت ها در بحث تحقیقات بازار و نیاز مشتری ناقص هستند و مشتری راغب به خرید آن محصولات نیست.

بنابراین فردی که قصد موفقیت در کسب و کار خود را دارد باید بخش دوم روانشناسی فروش را در کسب وکار، کالا، جنس و خدمات خود در نظر بگیرد. به عنوان مثال یکی از شرکت هایی که ویفر تولید می کرد با درج و اضافه کردن یک بخش بر روی ویفر، باز کردن آن را تسهیل بخشید.

بنابراین صاحبان هر کسب و کاری باید ایرادات خود و ایرادات رقیبان خود را بشناسند و آنها را برطرف کنند تا بتوانند یکه تاز بازار باشند. مشتریان به دنبال راحتی هستند پس محصولات را به راحتی به دست مشتریان برسانید.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

بازاریابی

فروش

کسب و کار

روانشناسی فروش

تولیدکنندگان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت