فروشندگان چه سوالاتی را نباید از خریداران بپرسند ؟

فروشندگان چه سوالاتی را نباید از خریداران بپرسند ؟

پرسیدن سوال های مناسب و فوق العاده یک مهارت حیاتی و مهم برای هر فروشنده خوب است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/02/27 | 00:02

نظری ثبت نشده

فروشندگان چه سوالاتی را نباید از خریداران بپرسند ؟

به گزارش سرویس آموزشی پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز ) ، اگر فروشندگان بدانند پرسش هایی که از مشتریان می پرسند گاهی تا چه اندازه میتواند در فرایند فروش شان مخرب باشد هرگز این سوال ها را مطرح نخواهند کرد.در ادامه به 4 نمونه از چندین نمونه از این پرسش ها توجه کنید.

فروشندگان چه سوالاتی را نباید از خریداران بپرسند ؟

شما چقدر بودجه دارید یا برای چه چیزی می خواهید بودجه خود را مصرف کنید؟

مشتری ها عموما در مورد بودجه خود به فروشنده، حقیقت را نمی گویند، چون فکر می کنند در فرآیند خرید، نگفتن بودجه، اولین قدم اساسی است. از طرف دیگر، چه نیازی دارید که بدانید آنها برای خرید، چه بودجه ای در نظر گرفته اند. اگر در گذشته مشتری چنین محصولی را خریده باشد که تقریبا می داند آن محصول چه قیمتی دارد و اگر هم نداند، با پرس و جو از چند مغازه یا جستجو در اینترنت، قیمت آن را خواهد فهمید.

قیمت برایتان مهم است یا کیفیت؟

یک سوال تاسف بار که برخی فروشندگان از مشتریان خود می پرسند این است که “قیمت محصول برای شما مهم تر است یا کیفیت آن؟”. اگر مشتری محصول شما را به خاطر قیمت پایین آن بخرد، برای دیگران فقط در مورد قیمت محصول شما و نه کیفیت آن، صحبت می کند.

اما از سوی دیگر، اگر محصول شما پایین ترین قیمت را در بازار ندارد، شما باید به مشتری بفهمانید چرا محصول شما ارزش این قیمت را دارد و چه چیز بیشتری نسبت به اجناس ارزانتر، برای مشتری فراهم می کند.

خریداران از پاسخ دادن به سؤالات فرضی متنفرند. سوالاتی شبیه اینکه: اگر من به شما تخفیف بدهم، آیا همین امروز خریدتان را نهایی می‌کنید؟

این قبیل سؤالات، خریدار را مجبور می‌کند که بخواهد در لحظه تصمیم گیری نماید، درصورتی‌که ممکن است در حال حاضر آمادگی خرید را نداشته باشد. این قبیل سؤالات به خریداران حس زور یا اجبار و یا نامعتبری را می‌رساند و با خودشان می‌گویند، حتماً کاسه‌ای زیر نیم کاسه‌اش است که می‌خواهد همین امروز جنسش را به من بفروشد.

درصورتی‌که همین جمله را اگر طور دیگری بیان کنید، خیلی بهتر از این است که بخواهید سؤالات فرضی بپرسید. برای مثال به این شکل بیان کنید که: من میتونم به شما تخفیف بدم، اما درصورتی‌که تا دوشنبه، خریدتان رو نهایی کنید. با این سؤال دیگر شما هیچ‌گونه فشاری به خریدار وارد نکرده‌اید.

تا چه میزان و سطحی برای سرویسها و خدمات، تمایل به پرداخت پول دارید؟

با طرح چنین سوالی به مشتریان خود، این ذهنیت را می دهید که فقط با آنها به خاطر پول ارتباط دارید. شما باید بررسی کنید تا ببینید مشتری چه نیازهایی دارد و براساس آن نیازها، سرویس مناسب را به آنها ارائه دهید.

سوال های شما باید به گونه ای باشد که مشتری بداند شما از کسب و کار آنها آگاه هستید و در صدد ارائه راه حل متناسب با مشکلات آنها هستید به خصوص اگر دارای چند سطح سرویس باشید.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

بازاریابی

فروش

مشتریان

فروشندگان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت