کسب و کار زیان ده

کسب و کار زیان ده

کسب‌وکاری دارم که حدود چند ماه است به زیان‌دهی افتاده است. ازکجا می‌توانم بفهمم که بهتر است کار را تعطیل کنم و جلوی ضررهای بیشتر را بگیرم یا با اصلاح مشکلات موجود، برای بقای کسب‌و‌کار تلاش کنم؟

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/03/16 | 00:03

نظری ثبت نشده

کسب و کار زیان ده

به گزارش سرویس آموزشی جهان طلا (گلدنیوز )،علائم زیان در کسب و کارها شامل موارد زیر است:

  • پول لازم برای پرداخت های واجب ماهیانه مثل قبوض و شارژ ندارید یا کم می آورید
  • حساب بانکی شما منفی شده و نمی توانید از بانک وام بگیرید
  • میزان فروش شما با میزان محصولات و کالاهایی که در انبار دارید موزون نیست. کم فروش می رود و خریدار نیست.

شاید همین الان با خود بگویید ای داد بیداد من دارم با زیان روبه رو میشوم.حال راه حل چیست؟

در ابتدا یک مشاور خبره استخدام کنید و صورت‌های مالی کسب و کارتان را با همفکری مورد بررسی قرار دهید. از دل این بررسی مشخص می‌شود که امکان کاهش هزینه‌ها وجود دارد یا خیر و همچنین روشن می‌شود که آیا تناسبی بین فروش و درآمد و هزینه‌ها وجود دارد یا خیر.

به عبارت ساده‌تر مشخص می‌شود که اگر فروش افزایش یابد، شرکت به سوددهی می‌رسد یا خیر.

کسب و کار زیان ده

در ابتدا از این موارد به شدت دوری کنید

  • مانند کبک رفتار نکنید بیخیال گزارشات مالی کسب و کار خود نشوید و هر روز آن ها را چک کنید.
  • بی برنامه نباشید مدام روش های فروش را مطالعه کنید.
  • بلندپروازی سقوط سنگینی را در بر خواهد داشت..
  • حتما با حسابدار مشورت کنید یا از نرم افزارهای حسابداری استفاده کنید تا حساب و کتاب جز به جز کسب و کارتان مسلط باشید.
کسب و کار زیان ده
A businessman losing his money down the drain

در بعضی اوقات بنا به دلایل مختلف حتی اگر فروش افزایش یابد، متناسب با آن هزینه‌ها هم رشد می‌کند به‌طوری‌که فروش بیشتر سود شرکت را افزایش نمی‌دهد.


دراین شرایط اصل کسب‌وکار سودآور نیست و باید تعطیل شود، ولی اگر مشکل درکم بودن فروش باشد، دراین صورت می‌توان به راه‌حل‌های تبلیغاتی و بازاریابی فکر کرد.

اگر شرکت توان مالی دارد، می‌تواند یک کمپین تبلیغاتی علمی تدوین کند، دراین کمپین تحقیقات بازار انجام می‌شود و رسانه‌های مختلف مناسب برای کسب‌وکار شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

یک برنامه زمانی مناسب برای تبلیغات شما تدوین می‌شود، با این تبلیغات می‌توانید به افزایش فروش و متعاقب آن به سودآوری شرکت امیدوار باشید.

البته توجه داشته باشید هزینه‌ای که برای تبلیغات انجام می‌دهید، جزو هزینه‌های شما قرار خواهد گرفت و در نهایت بعد ازیک دوره که سطح تبلیغات کاهش می‌یابد، باید درآمد و سود شما آنچنان باشد که هزینه‌های اولیه از جمله هزینه‌های تبلیغات را جبران کند. در این شرایط کمپین شما و کسب‌وکارتان را می‌توان موفق ارزیابی کرد.

از بیان دکتر محمد حسین ادیب

من در مشاوره های روزانه متعدد به مواردی برخورد می کنم که یک شرکت در بعضی از قسمت ها زیان آور است و اگر آن فعالیت قطع شود به ماموریت شرکت آسیبی نمی رسد اما شرکت زیان این قسمت را از محل سود قسمت دیگر در همان شرکت جبران می کند.

اگر شما در کسب و کار خود ، ٢٠ درصد فعالیت ها که زیان آور است را متوقف کنید هیچ انفاق مهمی نمی افتد.فقط باید یک بازاندیشی در ساختار هزینه و درآمد داشته باشید.هشتاد درصد از سود فعال اقتصادی از محل ٢٠ درصد از فعالیت های او تامین میشود.شما اگر ٢٠ درصد از کارهایی را که انجام می دهید از فردا حذف کنید ، هیچ اتفاقی در کسب سود شما نمی افتد.

کسب و کار زیان ده

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

کسب و کار

حسابداری

کسب وکار زیان ده

محمد حسین ادیب

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت