سخنران مناسبی برای کسب و کارمان باشیم
امروزه سخنرانی های کلیدی یکی از مهمترین فرصت ها در مسیر توسعه کسب و کار محسوب می شود. استفاده مناسب از چنین فرصت هایی تا حد زیادی مسیر بازاریابی برندها را مشخص خواهد کرد. همچنین برندها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز بازخواهند یافت.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1401/03/22 | 00:03
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز )،امروزه بازاریای و برند سازی شیوه های بسیار زیادی را شامل می شود. یکی از شیوه های مهم برای برندسازی و ارائه تصویری جذاب از کسب و کار، مربوط به حضور در مراسم های بزرگ و ارائه سخنرانی های کلیدی پیرامون کسب و کار و برندتان است.
استیو جابز به عنوان یک رهبر تجاری موفق همیشه سخنرانی های جذابی داشته است. این امر وی و برند اپل را در صدر فهرست کسب و کارهای مورد علاقه مشتریان در بازارهای جهانی قرار داده است. یکی از مزیت های استیو جابز در زمان سخنرانی آگاهی از هدفش بود. بر این اساس تمرکز بسیار بالایی بر روی هدف اصلی سخنرانی اش انجام می داد. سپس به سراغ بیان نکات در قالبی غیرکلیشه ای می رفت.
این امر در میان بسیاری از سخنران های حرفه ای مشاهده نمی شود بنابراین کاهش انگیزه مخاطب هدف برای ادامه گوش دادن به کنفرانس سخنران های بزرگ تجاری بسیار پیش می آید.
بسیاری از سخنران های حرفه ای از جایگاه های بسیار کوچک کارشان را شروع کرده اند. این امر شامل سخنرانی در مراسم داخلی یک شرکت یا حتی بیان مطالب اساسی برای تیم شرکت با صدای بلند است بنابراین نیازی به شروع کار سخنرانی از جایگاهی بسیار بزرگ نیست.
هرچه توانایی یک برند برای مدیریت نحوه آماده سازی سخنران های اصلی اش بیشتر باشد، احتمال بروز اشتباه کمتر خواهد شد.
امروزه برندها نیز اهمیت بسیار زیادی به وضعیت سخنران اصلی شان می دهند. دلیل این امر نمایش جلوه کسب و کار از سوی سخنرانی اصلی است. اگر سخنران موردنظر استرس زیادی داشته باشد، مخاطب هدف احساس مناسبی از تعامل با وی نخواهد داشت.
نتیجه این امر ناتوانی یک برند برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف است. ملانی دیزیل، سخنران بین المللی و موسس آژانس استوری فول، در مورد اهمیت تمرین و تکرار در زمینه سخنرانی این گونه اظهار نظر می کند:
«هر چقدر که به تمرین نیاز دارید، باید 10 برابر بیشتر تمرین نمایید. امروزه اغلب مردم نسبت به نیازشان برای تمرین خوش بین هستند. همین امر اغلب اوقات موجب بروز مشکلاتی برای شرکت ها می شود. وقتی یک سخنران در هنگام اجرای مراسم نسبت به نقاط ضعف خویش آگاهی پیدا کند، دیگر زمانی برای رفع مشکل وجود نخواهد داشت بنابراین با تمرین بیشتر امکان آگاهی از مشکلات جاری وجود خواهد داشت.»
جف تویستر، سخنران بین المللی و مولف کتاب های پر فروش در زمینه سخنرانی، در مورد نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایده های متفاوتی دارد:
«مخاطب هدف همیشه از دیدگاه خودش اقدام به بررسی مراسم می کند بنابراین شاید نظرش با شما یکی نباشد. مهمترین مسئله در این میان مسئولیت سخنران های حرفه ای برای جلب نظر تمام حضار است. شاید بعدها ویدئوی سخنرانی شما به طور عمومی منتشر شود. حتی در این صورت نیز سخنرانی موردنظر باید همچنان جذابیت داشته باشد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت.»
یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش تمایل کاربران برای تعامل با برند در فرآیند سخنرانی انتخاب موضوعات هیجان انگیز برای مراسم تجاری است. این امر انگیزه مخاطب هدف برای تعامل با برند و سخنران را به شدت افزایش می دهد.
امروزه بسیاری از مردم دارای اطلاعات زیادی در زمینه کسب و کار هستند. همچنین پرسش های متعددی نیز از سوی آنها مطرح می شود. اگر یک سخنران توانایی پاسخگویی مناسب به پرسش های مخاطب هدف را نداشته باشد، اعتبار و برندش به شدت خدشه دار خواهد شد بنابراین باید همیشه آگاهی دقیقی از موضوع بحث و پرسش های احتمالی داشته باشند.
انتهای پیام/
ترند
برند
کسب و کار
استیو جابز
سخنرانی
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده