راهنمای «پایداری» در کسب و کار جواهرات

راهنمای «پایداری» در کسب و کار جواهرات

برند جواهرات گکو (Gecko Jewellery) مسیر کسب و کار خود را از طریق روش­ های منطبق با اصول «پایداری» متحول می کند.

حسین راشدی(مترجم)

1401/05/08 | 00:05

نظری ثبت نشده

راهنمای «پایداری» در کسب و کار جواهرات

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، به نقل از پرفشنال جولر، مدیر عامل این تامین کننده جواهرات به نام «روث جانسون» به زبان خود توضیح می دهد که چگونه این شرکت در حال دستیابی به این هدف است.

او می گوید: سفر پایداری ما یک فرآیند طولانی و هیجان انگیز بوده است که قرار است در آینده در کسب و کار ما ادامه یابد.

گکو از سال 2017 یکی از اعضای معتبر شورای جواهرات مسئول بوده است، که به جهاتی سفر ما از آنجا شروع شد.

با این حال، با نگرانی های هر چه بیشتر در مورد وضعیت سیاره ما و آنچه که باید برای کمک به محافظت از آینده نه تنها کسب و کارمان، بلکه عزیزانمان نیز انجام دهیم، برای ما واضح بود که باید تغییراتی ایجاد کنیم. بزرگ یا کوچک، باید جهشی به سمت یک روش اقتصادی تر داشته باشیم.

تغییر پایدار کاتالوگ ها

ما با کاتالوگ های خود شروع کردیم: ما سالانه هفت کاتالوگ بزرگ برای مجموعه های خود تولید می کنیم که همه آنها از طریق پست برای مشتریان ما ارسال می شوند.

تعداد آن بیش از 10 هزار کاتالوگ در کل مجموعه های ما می شود که عددی باورنکردنی است. ما در مورد راه هایی برای کاهش ردپای کربن شنیده بودیم و یکی از این راه ها کاهش کربن در کارهای چاپی بود.

این بدان معناست که با هر کار چاپی بزرگ، از یک قطعه زمین محافظت می‌کنیم یا درختان جدیدی می‌کاریم.

استفاده از این خدمات از طریق چاپگرهایمان به ما این امکان را داد که انتشار 6518 کیلوگرم دی اکسید کربن را خنثی کنیم و هزاران متر مربع زمین را در سال 2021 حفظ کنیم یا در آن درخت بکاریم.

در کنار متعادل‌سازی کربن، ما می‌خواستیم تغییرات دیگری نیز ایجاد کنیم، از جمله استفاده از لمینت زیست تجزیه‌پذیر روی پوشش‌هایمان و استفاده از فویل زیست تجزیه‌پذیر.

ایجاد همه این تغییرات تفاوت بزرگی در کسب و کار و مشتریان ما ایجاد کرده است. ما به تعادل انتشار کربن کاتالوگ های خود ادامه خواهیم داد و شروع به جستجوی راه هایی برای تعادل کربن در کارهای کوچکتر خود خواهیم کرد!

استفاده از مواد بازیافتی

تغییر دیگری که در سال 2021 ایجاد کردیم در محدوده محصولات ما بود. سال گذشته مجموعه «فرد بِنِت» خود را با ظاهر و احساسی کاملاً جدید معرفی کردیم.

مجموعه جدیدی از جواهرات، از جمله مجموعه ریبورن (Reborn) از دستبندهای چرمی بازیافتی نیز عرضه شد. این دستبندها در سبک ها و رنگ های مختلفی عرضه شدند و همگی با بسته بندی پایدار ساخته شده از بطری های پلاستیکی بازیافتی عرضه شدند. این اولین باری بود که ما سعی کردیم از مواد بازیافتی برای لباس مردانه استفاده کنیم و مشتریان ما کاملاً آن را دوست داشتند.

امسال ما به استفاده از چرم بازیافتی و حتی استفاده از چوب پنبه برای جدیدترین راه اندازی فرد بنت ادامه دادیم.

«فیورلی» یکی دیگر از برند های ما است که در پاییز گذشته مواد بازیافتی را امتحان کرد. مجموعه‌ای از نقره‌های کوچک بازیافتی را با مجموعه‌های مختلفی از جمله گردنبند، گوشواره و دستبند راه‌اندازی کردیم.

مشتریان بازخورد باورنکردنی در این مورد به ما دادند که ما را بر آن داشت تا کل مجموعه را برای امسال به نقره بازیافتی منتقل کنیم. عرضه اصلی ما در ماه آگوست خواهد بود.

در نهایت، D 4 Diamond  مجموعه دیگری است که امسال در ماه سپتامبر مجدداً عرضه می کنیم. ما بسته‌بندی جدید پایدار و پیام پایداری جدید به مجموعه ظاهر و احساس جدیدی می‌دهیم.

یک مجموعه مکمل کوچک را هم در ماه آوریل راه‌اندازی کردیم که همگی از نقره با روکش پلاتین بازیافت شده ساخته شده بودند، که در رویداد تجاری CMJ در ماه مارس پیش‌نمایش شد. این مجموعه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و ما را بر آن داشت تا کل مجموعه اصلی جدید را با مواد بازیافتی برای سپتامبر بسازیم.

ایجاد این تغییرات یک چالش بزرگ برای ما به عنوان یک کسب و کار بوده است و گامی بزرگ در جهت درست برای پایداری بیشتر است. با پایدارتر کردن جواهرات خود، یافتن مواد جدید و ایجاد بسته بندی جدید به پیشرفت خود ادامه خواهیم داد.

راهنمای «پایداری» در کسب و کار جواهرات

کاهش استفاده از پلاستیک

با گام‌های صحیحی که برای مجموعه‌ها و کاتالوگ‌های ما برداشته شده است، اکنون تمرکز ما به پایداری داخلی تغییر کرده است. استفاده کمتر از پلاستیک چیزی است که ما از آن آگاه هستیم. با توجه به اینکه انبار ما ردیف های زیادی از جواهرات را ذخیره می کند، ما از کیف های دستگیره زیادی استفاده می کنیم.

در حال حاضر به دنبال گزینه های پایدارتری هستیم، چه کیسه های تجزیه پذیر یا حتی کیسه هایی که محتوای پلاستیکی کمتری دارند. ما در حال مذاکره با همه تامین کنندگان خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها نیز اهداف مشابهی دارند که امیدواریم مصرف پلاستیک ما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

یکی دیگر از تغییرات داخلی بسته بندی ما است. تمام بسته های خود را به طور معمول با استفاده از بسته بندی حباب دار و نوار پلاستیکی قهوه ای معمولی ارسال می کنیم.

با تعداد زیادی بسته که هر روز بیرون می فرستیم، از مقدار نوار حباب‌دار که استفاده می‌کردیم بسیار آگاه بودیم. برای مقابله با این مشکل، به استفاده از کاغذ بسته بندی بازیافتی و نوار کاغذ بازیافتی روی آورده ایم.

از آنجایی که مشتریانمان می‌توانند آن‌ها را بازیافت کنند، احساس می‌کنیم که این روش کار به‌طور قابل توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و امیدواریم از اتلاف زیاد جلوگیری کنیم زیرا بسیاری از کسب و کارها نوار های حباب دار‌ را بازیافت نمی‌کنند.

تغییراتی که در گکو در طول یک سال و نیم گذشته ایجاد کردیم، تغییرات کوچکی بوده است که تأثیر زیادی بر کسب و کار، مشتریان و سیاره ما گذاشته است. در حال ساخت چارچوبی برای ادامه سفر پایداری خود در سال های آینده با تغییرات هیجان انگیز فراوانی هستیم که هنوز در راه است.

منبع:

https://www.professionaljeweller.com/guest-column-a-guide-to-making-your-jewellery-business-more-sustainable/

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

برند

پیشنهاد ویژه

جواهرات

کسب و کار جواهرات

گکو

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت