طلا فروشان رایگان مشتری جذب کنید!
سعی کنید در محدودهای مغازه خود را افتتاح کنید که نزدیک به سایر مغازههای طلافروشی منطقه باشد، چراکه مشتریان بیشتری در ان محدوده تردد دارند و شما بدون هزینه خودتان را به افراد زیادی معرفی کردهاید.
رویا شاهدایی زاده(نویسنده)
1401/08/16 | 00:08
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز )،در ابتدا لازم است برای جذب مشتری بیشتر با عملکرد آمیختههای بازاریابی که اصطلاحا به آن 4p گفته میشود، آشنا شویم.
اگر شما یک مغازه طلافروشی داشته باشید و یا در شرف راهاندازی آن هستید لازم است منطقه خود را به درستی و بادقت بررسی کنید. چرا که این امر آگاهی مناسبی از تعداد رقبای منطقهای و مشتری هدفتان به شما منتقل میکند، همچنین دسترسیهای محلی را بررسی کنید تا بتوانید مشتری خود را به راحتی برای خرید حضوری راهنمایی کنید.
سعی کنید در محدودهای مغازه خود را افتتاح کنید که نزدیک به سایر مغازههای طلافروشی منطقه باشد، چراکه مشتریان بیشتری در ان محدوده تردد دارند و شما بدون هزینه خودتان را به افراد زیادی معرفی کردهاید.
بعد از اینکه رقبای خودتان را شناسایی کردید قدم بعدی بررسی سبد محصول آنهاست. محصولات شما نشاندهنده اشتراک نظر و سلیقهتان با مشتری است. دقت کنید که چه طبع و فرهنگی بین مشتریان و محل عرضه محصولات حکمفرماست. همین نشانهها باعث میشود به جمعبندی درستی از سبدمحصول برسید.
سعی کنید از محصولات رقابتی و مقایسهای استفاده کنید تا تمایز خودتان را در منطقه به مشتری و رقبا نشان دهید. برای مثال بخشی از ویترین خود را به زیورآلاتی اختصاص دهید که از نظر طراحی نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک به محصولات رقبا باشد. اینگونه هم تمایز ایجاد کردهاید و نه از فرهنگ مشتری خود دور شدهاید.
یکی از عوامل اصلی جذب و حفظ مشتری قیمتگذاری زیورآلات است زیرا طلا یک کالای سرمایهای بوده و تندگردش نیست.
توجه به نوسانات قیمت جهانی انس، قیمت داخلی طلا و از همه مهمتر سطح درآمدی مشتریان منطقه باعث میشود بتوانید قیمتگذاری محصولات را به گونهای انتخاب کنید تا جامعه بیشتری از افراد را پوشش دهید.
برای مثال با بالا رفتن قیمت طلا قدرت خرید افراد کم میشود پس شما میتوانید با تغییر کوچکی در ویترین خود و ارائه محصولات کموزن مشتریان خود را حفظ کنید.
این استراتژی به شما کمک میکند تا نظر مشتری جلب شده و شما را به عنوان پایگاهی برای حفظ سرمایه خود در ذهن بخاطر بسپارد.
در این مرحله لازم است شیپور به دست شویم تا تمام افرادی را که میتوانیم، از حضور خود آگاه سازیم. اولین راه ارتباطی شما با مشتریان، ویترین مغازه شماست.
سعی کنید با توجه به فرهنگ منطقهای که درآن حضور دارید با نورپردازی مناسب و استفاده از رنگ و مانکنهای مناسب زیورآلات، نظر افراد را به سمت مغازه جلب کنید. اینکار باعث تبلیغات دهان به دهان شده و افراد بیشتری برای تردد از کنار مغازه شما حضور پیدا میکنند.
راه ارتباطی بعدی استفاده از شبکههای مجازی است، بررسی کنید رقبایتان از چه کانالهایی با افراد ارتباط برقرار میکنند و شما هم میتوانید متناسب با سبک کاری خودتان امتحان کنید.
به عنوان مثال استفاده از پنل پیامکی و ارسال یک پیام تبلیغاتی جذاب برای افراد منطقه که میتواند شامل یک تخفیف مناسبتی باشد، طیف وسیعی از افراد را به سمت فروش سوق میدهد.
شاید با خود فکر کنید که شماره تماس افراد حاضر در منطقه در دسترس شما نیست اما جای نگرانی نیست، میتوانید از خدمات و پشتیبانی پنلپیامکی خود استفاده کنید و با هزینه کم اینکار را انجام دهید.
جدول زیر خلاصهای از امکانات و بخشبندی راهکارهای عنوان شده میباشد. این جدول را برای خود تهیه کنید و موراد بیشتری را با فکر و خلاقیت به آن اضافه کنید.
قیمت | محصول | ترویج فروش | محل عرضه |
سطح درآمدی قیمتهای رقابتی تخفیفات فروش قسطی | کارکرد طراحی بستهبندی گارانتی طراحی و ساخت سفارشی اشانتیون امکان تعویض | ویترین مغازه و تابلو تبلیغات محلی رسانه و محتوا ارسال رایگان مشارکت در فروش | فروش حضوری پوشش منطقه حمل و نقل رقبای منطقهای |
انتهای پیام/
ترند
پیشنهاد ویژه
فروش
مشتری
کسب و کار
مشتری مداری
قیمتگذاری
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده