راه های مقابله با دودلی مشتریان طلا

راه های مقابله با دودلی مشتریان طلا

آیا راهی برای افزایش احتمال اینکه مشتری به جای اینکه بگوید «در مورد آن فکر می کند»، خرید کند، وجود دارد؟

حسین راشدی(مترجم)

1401/09/27 | 00:09

نظری ثبت نشده

راه های مقابله با دودلی مشتریان طلا

گروه بین الملل پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز): اگر در حوزه طلا و جواهر مشغول به کار هستید، حتما با مشتریانی که در مورد خرید قطعه ای مردد هستند، سر و کار زیادی داشته اید.

وبسایت اینستورمگ با طرح سوالاتی در این باره سعی کرده راهکارهایی برای اطمینان دادن به مشتریان ارائه دهد که در ادامه آمده اند.  

کیت پترسون از پرفورمنس کانسپتس می‌گوید: «اغلب وقتی یک مشتری، به‌ویژه خریدار یک هدیه، نیاز دارد «درباره آن فکر کند» یا «با کس دیگری مشورت کند»، به این دلیل است که فروشنده اعتماد به توانایی تصمیم‌گیری‌اش را تضعیف کرده است. این معمولاً نتیجه پرسیدن سؤالات زیاد است که ممکن است پاسخ آنها «نمی‌دانم» باشد - مثلاً «او چه چیزی را دوست دارد؟» «آیا او ...؟»، «رنگ مورد علاقه او چیست؟»

در عوض، پیترسون می‌گوید: «با بازنویسی و پرسیدن سؤالاتی که خریدار می‌تواند به آن پاسخ دهد، احتمال این که «باید به آن فکر کنم» را کاهش دهید، مانند «کدام یک از این‌ها را می‌توانید برای او تصور کنید؟» یا «دوست دارید چه رنگی از این کالاها تن او باشد؟»

یک رویکرد خوب برای برخورد با یک مشتری ناراضی – از آن نوع مشتری ها که نمی خواهند راضی باشند- چیست؟

درست است که به نظر می رسد برخی از افراد صرف نظر از آنچه شما پیشنهاد می کنید، می خواهند تخلیه  روانی کنند. در چنین مواردی، بهترین رویکرد این است که به جای ارائه راه حل خودتان، مستقیماً از آنها بپرسید که چه می خواهند.

Candace D’Agnolo مربی کسب و کار پیشنهاد می کند: «گوش دهید، همدردی کنید، سپس بپرسید: «چطور می توانم این مساله را درست کنم؟» گاهی اوقات ممکن است چیزی را بخواهند که شما نتوانید انجام دهید، اما در بیشتر موارد درخواست آنها منطقی است. و اگر بتوانید با آن کنار بیایید، او راضی خواهد رفت.»

بنابراین چقدر باید برای تبلیغاتم هزینه کنم تا فروشگاهم را به سطح بالاتری ببرم؟

احتمالاً بیشتر از آنچه در حال حاضر هزینه می کنید. طبق نظرسنجی های بزرگ ما در اینستورمگ، بیش از نیمی از جواهرسازان 5 درصد یا کمتر از درآمد ناخالص خود را صرف تبلیغات و بازاریابی می کنند. اما برای جلب مشارکت ذهنی در جامعه خود، اکثر مشاوران این صنعت پیشنهاد می کنند که این رقم باید در محدوده 6 تا 12 درصد باشد و سهم عمده آن صرف تبلیغات رسانه های جمعی شود.

مشکل صرف هزینه برای تبلیغات این است که تقریباً همیشه نیاز به یک جهش در ایمان دارد. شما سعی می کنید بر اساس آنچه که مشتریانتان می خواهند و برایشان ارزش قائل هستند، رابطه ای برقرار کنید. این به ویژه برای جواهرسازان سخت است زیرا محصولات کلیدی آنها  شامل خرید طولانی مدت است. اکثر افراد در بازار شما به دنبال خرید حلقه نامزدی در هفته آینده نیستند.

جادوگر تبلیغات

بخش دردناک استفاده از رسانه های جمعی - تلویزیون، رادیو و فضای باز - این است که مانند کشاورزی است. روی اچ. ویلیامز، که با بسیاری از جواهرات برتر مستقل کشور کار کرده و نویسنده سه گانه «جادوگر تبلیغات» است، می نویسد: «باید بذر را بکارید، آبیاری کنید و صبر کنید، صبر کنید، صبر کنید، صبر کنید تا برداشت آغاز شود.

او ادامه می دهد: «رسانه‌های جمعی اگر به درستی استفاده شوند، شما را به تامین کننده ای تبدیل می‌کنند که مردم فوراً به آن فکر می‌کنند و بهترین احساس را در مورد آن دارند، اما اولین کاری که این افراد در صورت نیاز به چیزی که شما می‌فروشید انجام می‌دهند این است که آنلاین شوند و شماره تلفن شما، ساعات کار فروشگاه، یا آدرس یا نظرات آنلاین درباره فروشگاهشما را جستجو کنند.» و این زمانی است که شما از یک جواهرساز در بازار به یک جواهرساز غالب تبدیل می شوید. شجاعت، پول و تبلیغات باید باشند تا پیشرفتی اساسی حاصل شود.

در این باره بخوانید:

شایعه کناره گیری رئیس غول الماس روسی

اقتصاد صنعتی الماس هند

منبع: https://instoremag.com/how-to-deal-with-those-i-need-to-think-about-ii-customers-and-more-of-your-questions-answered/

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

مشتری ناراضی

مشتریان طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت