100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش دوم)

100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش دوم)

برخورد با مشتری چگونه باید باشد؟

حسین راشدی(مترجم)

1402/03/08 | 00:03

نظری ثبت نشده

100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش دوم)
گروه بین الملل پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز): در بخش اول این مقاله از وبسایت اینستورمگ 25 نکته مهم درباره نحوه فروش جواهرات در طلافروشی ها گفته شد. حال، در بخش دوم 25 نکته دوم را مرور می کنیم.

معرفی کلکسیون های تابستانه نقره «جیووانی راسپینی»

 
  1. به جای اصطلاحات تخصصی طلافروش ها از زبان ساده استفاده کنید. تصور نکنید مشتریان تفاوت بین قیراط (carat) و عیار (karat) را نمی دانند - اما فرض هم نکنید همه آنها می دانند. اصطلاحات استاندارد صنعتی مانند باگت (یک گوهر، مخصوصا الماس، که به شکل مربعی درازی برش داده شده) یا برش زمرد می تواند برای کسانی که خارج از این کسب و کار هستند، کاملا نامفهوم به نظر برسد و در هنگام خروج احساس خجالت به آنها دست دهد. بنابراین اگر چیزی تخصصی می گویید، سریعاً به معنای آن اشاره کنید.100 Things Every Jewelry Salesperson Should Know
  2. بگویید «این قطعه را بندازید ببینیم چطور به نظر می رسه!» این قسمت پَری مادرخوانده کار شماست! باید برای همه سرگرم کننده باشد.100 Things Every Jewelry Salesperson Should Know
  3. از آن قطعه در حالی که آن را پوشیده اند عکس بگیرید. سپس آن را برایشان از طریق ایمیل یا راه های دیگر بفرستید. به خصوص اگر احتمال زیادی وجود داشته باشد که قبل از تصمیم گیری نهایی به مغازه های دیگری بروند، این امر ضروری است. آنها عکسی خواهند داشت تا جواهرات (و شما) را به آنها یادآوری کند، و همچنین شما به طرز ماهرانه ای اطلاعات تماس آنها را برای فروش بعدی دریافت کرده اید.
  4. وقتی یک قطعه بخشی از یک مجموعه است به آنها اطلاع دهید.
  5. قبل از بیرون آوردن یک قطعه دیگر، جواهرات را به قاب برگردانید؛ فقط یک یا حداکثر دو قطعه همزمان نشان دهید اگر نمی‌خواهید بیمه‌گر خود را سکته دهید.
  6. کنار مشتری خود بمانید. به محض این‌که دور می‌شوید، شخصی که در حال بازدید است از شما می‌خواهد چیزی را بیرون بیاورید و منتظر بمانید.

    12 فروشگاه آنلاین برتر برای خرید جواهرات

  7. اگر مشتری طلافروشی شما فضای شخصی می خواهد، بدون معلق ماندن بالاسر او، در معرض دید و در دسترس باشید.100 Things Every Jewelry Salesperson Should Know
  8. فروش تیمی را تمرین کنید. هنگامی که همکاران بخش فروش همکاری می کنند، می توانید فروش هایی را که در غیر این صورت از دست می رفتند داشته باشید و کل فروشگاه برنده می شود. زمانی که به حوزه تخصصی شما نیاز است وارد عمل شوید و به یکدیگر کمک کنید.

    12 طلافروشی که نورپردازی حرفه ای دارند (بخش نخست)

  9. با توجه به نکته قبل، تشخیص دهید که چه زمانی شما و یک مشتری با هم ارتباط برقرار نمی کنید و بدون تردید آنها را به یک همکار مناسب تر بسپارید. زندگی خیلی کوتاه است و انرژی شما بهتر است صرف مشتریانی شود که با حال و هوای شما هماهنگ هستند.

    12 طلافروشی که نورپردازی حرفه ای دارند (بخش دوم)

  10. وقتی فروشنده دیگری وارد صحنه شد، فوراً آنها را معرفی کنید و توضیح دهید که چرا آنجا هستند - و سپس به آنها را در مورد نیازهای مشتری اطلاع دهید.
  11. از ورود به تعامل سایر فروشندگان طلافروشی خود با مشتریان خودشان خودداری کنید، مگر اینکه از شما درخواست شده باشد. شاید هفته گذشته منتظر آنها بودید و می خواهید بدانید چرا امروز با کارول کار می کنند. اما شما و کارول می‌توانید پس از رفتن آن‌ها این موضوع را حل کنید.100 Things Every Jewelry Salesperson Should Know
  12. زمانی که مشتری طلافروشی شما ممکن است صدای شما را بشنود از شکایت، شایعه پراکنی یا صحبت کردن در فروشگاه خودداری کنید.100 Things Every Jewelry Salesperson Should Know
  13. فقط برای سرگرمی به مشتری طلافروشی  خود چیزی بسیار گران قیمت نشان دهید. شما نمی خواهید آن را بفروشید (اگرچه، مطمئناً، گاهی اوقات این اتفاق می افتد) - فقط چند بار یک گردنبند 20 هزار دلاری را امتحان می کنند؟ شما در حال ایجاد تجربه ای هستید که مشتری شما آن را به خاطر خواهد آورد.
  14. اجازه دهید مشتریان نیز با میکروسکوپ به قطعه ها نگاه کنند.
  15. یک لیست علاقه مندیها را بین خریداران توزیع کنید. حتی اگر آنها «فقط نگاه می‌کنند»، بهتر است در صورت امکان سابقه ای از قطعات مورد علاقه‌شان را برای شما بگذارند.
  16. با انواع تکنیک های پایان مکالمه، از پایان مستقیم («انجامش بده») تا پایان اطمینان دهنده («او تا یک هفته وقتی این را ببیند لبخند می زند») آشنا شوید و بفهمید که کدام یک برای شما بهتر کار می کند.
  17. منتظر بمانید تا مشتری به شما اطلاع دهد که خریدش تمام شده است. به طرز شگفت‌آوری آسان است که در مورد پایان مکالمه یک فروش هیجان‌زده شوید و آنها را سریعاً به صندوق پرداخت هدایت کنید در حالیکه آنها می‌خواهند به جستجو ادامه دهند.
  18. با گفتن نکته قبلی، وقتی مشتری در مورد چیزی تصمیم گرفت، دیگر گزینه‌ها را به او نشان ندهید.
  19. سعی کنید هر بار آنها در فروشگاه هستند و حال خرید دارند، یک چیز اضافی هم بفروشید. (قاعده حساب سرانگشتی: هزینه یک قطعه اضافی نباید بیش از نصف هزینه خرید اصلی باشد. شما نباید آن را تحت الشعاع قرار دهید).
  20. پای قیمت های خود بایستید. مواقعی وجود دارد که مذاکره یا ارائه تخفیف منطقی است، اما کاهش سود صرفاً برای بستن فروش، سابقه خطرناکی ایجاد می کند.
  21. هنگام خریدهای نقدی، قبوض خود را وقت حساب باقی در یک جهت قرار دهید. افرادی که اهمیت می دهند متوجه می شوند اگر شما این کار را نکنید.
  22. نوشته ها را در محل فروش تحویل دهید. فرقی نمی‌کند این دعوت به نمایشگاه بعدی شما باشد یا چیزهای بی‌اهمیت درباره سنگ ماه تولد، شانس دیگری برای تأثیرگذاری است.100 Things Every Jewelry Salesperson Should Know
  23. خرید بسته هدیه را پیشنهاد دهید.
  24. در مورد رویدادهای آتی که ممکن است مشتری برای آنها به هدیه نیاز داشته باشد پرس و جو کنید.
  25. آدرس های ایمیل و سایر اطلاعات تماس را جمع آوری کنید.
ادامه دارد... بیشتر بخوانید:

100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش اول)

  منبع: https://instoremag.com/100-things-every-jewelry-salesperson-should-know/ انتهای پیام/
برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

جواهرات

ویترین طلافروشی

طلافروشی

طلافروش

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت