گروه بین الملل
پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز): با ادامه این مقاله در بخش سوم به نکات 51 تا 75 درباره طلافروشی می پردازیم. 50 نکته قبلی در دو بخش تقدیم شد و بخش چهارم، بخش پایانی خواهد بود که در هفته آتی منتشر خواهد شد.
- زمانی که کسی خرید می کند، پارکینگ آنها را تأمین کنید.
- مشتریان را پس از فروش تا بیرون همراهی کنید.
- کارت ویزیت خود را به آنها بدهید.
- از آنها بخواهید که درباره فروشگاهتان به دوستانشان بگویند.
- یادداشت های خود را پس از فروش ثبت کنید. این کلید ایجاد روابط طولانی و قابل اعتماد است.
- یک یادداشت تشکر بفرستید. نوشته های دستی هنوز راه ایجاد ارتباط است.
- اما برای سایر ارتباطات و بهروزرسانیها، راحت باشید که به مشتریانی که پیامک را به تماس تلفنی یا ایمیل ترجیح می دهند، پیام ارسال کنید - بسیاری از آنها پیام متنی را ترجیح می دهند.
- با این حال، از ایمیل برای رسیدها، فرمهای سفارش، تأییدیهها و سایر اسناد از این دست استفاده کنید.
- هنگام پیگیری خریدها، جنبه احتیاط را رعایت کنید. هر طلافروشی چنین داستانی در مورد زمانی دارد که به خانم جونز زنگ زده تا بپرسد که دستبند جدیدش را دوست دارد یا خیر؛ غافل از اینکه آقای جونز این دستبند را برای کسی غیر از همسر خود خریده است.
- پیش از تولدها، سالگردها، و تعطیلاتی مانند روز ولنتاین، روز مادر و روز پدر، به طور فعال با مشتریان برای پیشنهاد هدیه تماس بگیرید.
- هر زمان که سفارش خاصی می دهید، یادآورهایی را تنظیم کنید تا پیشرفت آن را بررسی کرده و مشتری را در جریان وضعیت آن قرار دهید.
- یک پیشخوان درب نصب کنید تا تعداد افرادی که در روز وارد می شوند را ردیابی کنید، به این ترتیب می توانید درک تقریبی از مشتریان احتمالی و نرخ بسته شدن درب را داشته باشید.
- یک ایستگاه شارژ تلفن همراه در جلوی فروشگاه با کابل هایی برای دستگاه های اندروید و اپل راه اندازی کنید. مشتریان قدردان آن خواهند بود، و شما به آنها دلیلی برای درنگ کردن و نگاه کردن داده اید.
- نام شبکه و رمز عبور وای فای خود را در جایی که مشتریان بتوانند آن را ببینند ارسال کنید.
- هر وقت یک دقیقه زمان دارید، یک دور با محلول شیشه شور ویندکس قاب ها و آینه ها را پاک کنید، به خصوص بعد از شلوغی ها.
- بلافاصله لامپ های سوخته را تعویض کنید. نور بهترین دوست جواهرات شماست.
- هر بار که از سرویس بهداشتی استفاده می کنید آن را مرتب کنید و هر ساعت آن را چک کنید.
- غذاها و نوشیدنی های خود را خارج از سالن نمایشگاه نگه دارید.
- هنگامی که در بخش فروش هستید، تلفن خود را در حالت بی صدا یا در ایستگاه کاری خود بگذارید.
- برای خریدارانی که ماسک های یکبار مصرف می خواهند آن را تهیه کنید.
- مداد شمعی، کاغذ و آب نبات در دسترس داشته باشید، حتی اگر بچه ها به ندرت وارد مغازه شوند.
- یک کیت کمک های اولیه استاندارد، مسکن و پماد سوختگی برای مواقع اضطراری در دسترس داشته باشید.
- محصولات قاعدگی را در سرویس بهداشتی نگهداری کنید. اگر مشتری به یکی از آنها نیاز داشته باشد، برای همیشه در ذهن او نجات بخش خواهید بود.
- حداقل دو بار در روز ایمیل و پست صوتی خود را بررسی کنید و قبل از رفتن به خانه به مشتریان پاسخ دهید، حتی اگر فقط به آنها اطلاع دهید که به زودی با اطلاعات بیشتر به آنها پاسخ خواهید داد.
- به همه نظرات آنلاین خود - مثبت و منفی - مودبانه و صادقانه پاسخ دهید.
منبع:
https://instoremag.com/100-things-every-jewelry-salesperson-should-know
بیشتر بخوانید:
100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش اول)
100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش دوم)
انتهای پیام/
نظری ثبت نشده