چرا کارهایتان پیش نمی رود؟

چرا کارهایتان پیش نمی رود؟

برای کارآفرینان مهم است که همیشه در بهترین حالت خود عمل کنند. با بازپس‌گیری توانایی خود برای تمرکز لیزری روی کسب و کارتان، توانایی انجام کارهایی را خواهید داشت

طیبه شهبازی(نویسنده)

1402/03/23 | 00:03

نظری ثبت نشده

چرا کارهایتان پیش نمی رود؟

به گزارش گلدنیوز ،متأسفانه عوامل محیطی و حواس پرتی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند توانایی تمرکز شما را در طول روز متزلزل کنند. اگر متوجه می‌شوید که چندین ساعت وقت می‌گذارید، اما به موفقیت بسیار کمی می‌رسید، شش مورد زیر می‌تواند دلیل آن باشد:

۱. ترس، تمرکز شما را مختل می‌کند

کارآفرین بودن می‌تواند بسیار سخت و ترسناک باشد. به عنوان یک کارآفرین، ممکن است با یک مشتری عصبانی، مشکل تامین‌کننده یا یک فاجعه اقتصادی قریب‌الوقوع مواجه شوید. در نهایت، این می‌تواند تأثیرات مخربی بر توانایی شما برای تمرکز داشته باشد. افراد به طور طبیعی تمایل دارند از کارها و تجربیاتی که ذاتا خطرناک یا ناخوشایند هستند اجتناب کنند. این باعث می‌شود مغز ما تمرکز خود را به سمت فعالیت‌های کمتر ترسناک مانند چک کردن ایمیل، خواندن اخبار یا چرخیدن در رسانه‌های اجتماعی سوق دهد.

در ظاهر، این کار غیرمنطقی است. راه منطقی واضح، اقدام، اصلاح یا اجتناب از این چالش‌ها است (که به نوبه خود باید اضطراب و ترس ما را کاهش دهد). واقعیت اما این است که ما اینگونه نیستیم، و این باعث می‌شود ذهن ما به راحتی سرگردان شود و تمرکز خود را به کارهای دیگر معطوف کند.

به عنوان یک کارآفرین، حتی ممکن است متوجه شوید که روی کارهایی کار می کنید که به نظر مولد هستند اما ارزش کمتری برای کسب و کار دارند. برای مثال، ممکن است روز خود را صرف ارتباط با مشتریان فعلی کنید، اما آن‌ها فقط مشتریانی هستند که با آنها احساس راحتی می کنید. در ظاهر، به نظر می‌رسد که این یک استفاده عالی از تمرکز و زمان شماست. اما ممکن است ناخودآگاه این فعالیت ایمن را به جای کار پرریسک‌تر و ناراحت کننده‌تر با مشتریان بالقوه جدید انتخاب کرده باشید.

راه حل چیست؟ با تهیه فهرستی از بدترین ترس‌ها و نگرانی‌های خود در کسب و کار شروع کنید. هنگامی که لیست خود را تهیه کردید، شروع به خط زدن آنهایی کنید که خارج از کنترل شما هستند. برای آنهایی که تحت کنترل شما هستند، فهرستی از موارد اقدام ایجاد کنید تا شما و کسب و کارتان را برای مقابله با این چالش‌ها آماده کنند. این باید ترس شما را قابل کنترل‌تر کند.

۲. کسب و کار شما فاقد استراتژی است

شما کارآفرین بودن را انتخاب کردید زیرا به شما آزادی و انعطاف می‌دهد تا کسب‌وکار و برند خود را آنطور که می‌خواهید بسازید. برای کارآفرینان آسان است که خود را در یک موقعیت کوچک، فرصت‌های بی‌پایان برای طراحی محصول، کمپین‌های بازاریابی و بازارهای هدف غرق کنند. طرز فکر «چه می‌شد اگر» چیزی است که کارآفرینان را به افرادی عالی تبدیل می‌کند. با این حال، بدون داشتن استراتژی و اهداف مشخص، به راحتی می‌توان تمرکز خود را روی کسب و کار خود از دست داد.

راه حل چیست؟ اگر برای شما سخت است که روز به روز بر روی کسب و کار خود متمرکز بمانید، ممکن است لازم باشد استراتژی خود را دوباره مرور کنید. اگر ایده‌های جدید شما با استراتژی شما همخوانی ندارد، ممکن است بخواهید به دقت بررسی کنید که آیا باید آنها را دنبال کنید یا خیر.

۳. به اندازه کافی استراحت نمی‌کنید

کارآفرینان به کار طولانی و طاقت‌فرسا شهره هستند. علاوه بر این زمان‌های کاری فیزیکی، کارآفرینان ساعت‌های بی‌شماری را خارج از کار صرف استرس و فکر کردن در مورد کسب‌وکارشان می‌کنند. این می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی بر میزان و کیفیت خواب شما داشته باشد.

کمبود خواب می‌تواند تمرکز، توجه و حواس‌جمعی را مختل کند. آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه می‌کند که بزرگسالان به طور متوسط هر شب حداقل هفت ساعت بخوابند. تنظیم الگوی خواب می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز تمرکز خود را حفظ کنید.

سایر عادات سالم علاوه بر خواب نیز می‌تواند تمرکز را بهبود بخشد، مانند استفاده از یک رژیم غذایی متعادل، نوشیدن مقدار زیادی آب و ورزش کردن.

۴. شما در محیط اشتباهی کار می‌کنید

مشکل در تمرکز می‌تواند نتیجه محیط کار شما هم باشد. آیا وقتی مقالات خبری در مرورگر شما ظاهر می‌شوند کارتان را متوقف می‌کنید و آن‌ها را می‌خوانید؟ آیا هنگام کار در یک کافه شلوغ توجه شما بخاطر اطرافیان شما منحرف می‌شود؟ آیا وقتی از خانه کار می‌کنید چندین بار در روز برای یک میان وعده به سمت یخچال می روید؟

حذف عوامل بیرونی حواس‌پرتی‌ و تنظیم محیط کار ممکن است چیزی باشد که برای بهبود تمرکز خود به آن نیاز دارید. سعی کنید در طول هفته برای فعالیت‌های خود و اینکه چه چیزی باعث شده است در آن فعالیت‌ها شرکت کنید، یک دفتر یادداشت داشته باشید. تنظیمات ساده مانند خاموش کردن اعلان‌های دیجیتال یا حرکت به یک فضای کاری ساکت‌تر ممکن است ضامن یک روز کاری متمرکزتر و پربارتر باشد.

۵- نقش‌های بیش از حدزیادی را ایفا می‌کنید

کارآفرینان اغلب یک میلیون مسئولیت دارند و نقش‌های بیش از حدزیادی را ایفا می‌کنند. در بسیاری از موارد، آنها روز خود را صرف حل کردن اختلافات و انجام کارهای اداری می‌کنند. این وظایف کم ارزش می‌تواند تمرکز شما را بر آنچه واقعاً برای کسب و کار مهم است از بین ببرد.

اگر متوجه شدید که روی امور زیادی کار می‌کنید، اما در واقع هیچ کاری را انجام نمی‌دهید، ممکن است از انجام کارهای بیش از حد رنج ببرید. یک مطالعه نشان داده است که کمتر از ۲.۵٪ از افراد می‌توانند با موفقیت چند کار را بطور همزمان انجام دهند. در عوض، واگذاری وظایف کم ارزش به دیگران و تمرکز بر روی یک فعالیت تجاری با ارزش در هر زمان می‌تواند اثربخشی شما را به عنوان یک کارآفرین افزایش دهد. حتی می‌توانید با استفاده از فناوری برخی از فعالیت‌های کاری خود را خودکار کنید تا زمانتان را آزاد کنید.

۶. از کاری که انجام می‌دهید متنفر هستید

در ابتدا، شروع یک کسب و کار جدید و کارآفرین بودن هیجان‌انگیز و چالش برانگیز است. در برخی مواقع، با روبرو شدن شدن به یک خلاء، هیجان و انگیزه شما کاهش می‌یابد. تمرکز شما ممکن است بخاطر لذت نبردن از مسئولیت‌های روزانه‌تان آسیب ببیند. در مورد نیروی کار، افراد زمانی که دیگر از کاری که انجام می‌دهند لذت نبرند به سادگی می‌توانند شغل جدیدی پیدا کنند. برای کارآفرینان اما، این همیشه یک گزینه نیست. شما نمی‌توانید به سادگی از تجارتی که برای ساختن آن خون، عرق و اشک زیادی صرف کرده‌اید، کنار بروید.

در عوض، به این فکر کنید که از چه فعالیت‌هایی لذت می‌برید و از چه فعالیت‌هایی لذت نمی‌برید. شاید کارهای ناخوشایندی وجود داشته باشد که بتوانید از آنها اجتناب کنید یا آنها را برون‌سپاری کنید. به عنوان مثال، اگر از بخش حسابداری کسب و کارتان متنفر هستید، ممکن است به استخدام یک حسابدار حرفه‌ای فکر کنید تا آن را از صفحه شما حذف کند. این ممکن است وقت شما را برای کار روی پروژه‌های لذت‌بخش‌تر آزاد کند.

برای کارآفرینان مهم است که همیشه در بهترین حالت خود عمل کنند. با بازپس‌گیری توانایی خود برای تمرکز لیزری روی کسب و کارتان، توانایی انجام کارهایی را خواهید داشت که هرگز فکر نمی‌کردید ممکن باشند.

بیشتر بخوانید:

بازاریابی جودویی /ویدئو

برند سازی شخصی (پرسونال برندینگ)

منبع: Entrepreneur/فردای اقتصاد

نویسنده: نیکلاس لیتون، مربی و سخنران حوزه مدیریت و نویسنده کتاب پرفروش " دقیقا می‌خواهی کجا باشی"

انتهای پیام/

برچسب:

کارآفرینی

پیشنهاد ویژه

کسب و کار

روحیه کارآفرینی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت