گروه بین الملل
پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز): در بخش چهارم (پایانی) مقاله وبسایت اینستورمگ درباره 100 نکته کوچک اما مهم جواهر و طلافروشی نکات 76 تا 100 آورده شده اند. بدون مقدمه بیشتر سراغ نکات برویم:
یشتر بخوانیم:
100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش سوم)
100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش دوم)
100 چیزی که هر طلافروشی باید بداند (بخش اول)
- قبل از پاسخ دادن به نظرات منفی، کمی دقت کنید و قبل از زدن دکمه ارسال، پاسخ های خود را به شخص دیگری چک کنید.
- برای طلافروشان ساکن آمریکا، مهم است که هنگام ارسال کالایی که تحت هیچ عنوانی نباید گم یا دزدیده شود، از یک شرکت پستی ثبت شده در «خدمات پستی ایالات متحده» استفاده کنند. شرکت های UPS و FedEx سریعتر هستند اما امنیت کمتری دارند.
- هنگام انجام تعمیرات عکس بگیرید.
- قبل از برگرداندن یک جواهر به مشتری، حتی اگر تنها کاری که انجام داده اید تمیز کردن آن بوده است، تمام جزئیات را بررسی کنید.
- هر کار تعمیری را قبل از تحویل جواهر به مشتری با او بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار با رضایت آنها انجام شده است.
- وقتی مشتری جواهر تعمیر شده را تحویل می گیرد، دوباره چک کنید شاید مناسبتی در راه باشد که برای آن به هدیه ای نیاز داشته باشد. این فرصت ها را برای آماده سازی فروش های آینده از دست ندهید.
- برای محصولات و خدماتی که نمی توانید یا نمی خواهید ارائه دهید، خریداران را به رقبای خود ارجاع دهید. این نشان می دهد که شما آگاه، امن و مایل هستید که نیازهای مشتری را در اولویت قرار دهید.
- بدون معطلی کارهای زودفروش خود را دوباره سفارش دهید. غفلت از شارژ مجدد بدترین دلیل برای از دست دادن یک فروش است.
- الماس های زیادی از جمله سنگ های بزرگ در دست داشته باشید. جواهرفروشی هایی که سنگ های بزرگ در دسترس نداشته باشند، سنگ های قیمتی بزرگ نمی فروشند.
- هر هفته حداقل یک ساعت را به آموزش فروش، از جمله نقش آفرینی با سایر همکاران فروش اختصاص دهید.
- دانش خود درباره محصولاتتان را به طور مداوم گسترش دهید. در دورههای آنلاین شرکت کنید و در مورد جواهراتی که میفروشید تحقیق کنید. در دنیایی که جواهرات زیادی به صورت آنلاین خرید و فروش می شود، تخصص فروش حضوری شما در زمانی که مشتریان در حال یافتن مکان خرید هستند، تفاوت عمده ای ایجاد می کند.
- هدف گذاری کنید. اهدافتان را مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و با محدودیت زمانی تنظیم کنید و به اندازه ای که می خواهید آسان یا چالش برانگیز باشد بسازیدش. این اهداف را راهی برای پیگیری پیشرفت و دستاوردهای خود به عنوان یک فروشنده تنظیم کنید.
- جواهراتی را که می فروشید بپوشید. اگر عاشق انداختن آن برای خودتان نیستید، چگونه می توانید دیگری را متقاعد کنید آن را بخرد؟
- جواهراتی را که می پوشید بفروشید. اگر کسی گفت که گوشواره های شما را می خواهد، به او بگویید که می توانید این کار را انجام دهید.
- ناخن های خود را کوتاه نگه دارید، از لوسیون استفاده کنید و روی مانیکورهای معمولی سرمایه گذاری کنید. مشتریان زمان زیادی را صرف تماشای دستان شما می کنند.
- فروشگاه را حداقل به همراه یک نفر دیگر ببندید. بستن به تنهایی برای شما و همچنین برای کسب و کارتان خطرناک است.
- دوباره بررسی کنید که بوق دزدگیر تنظیم شده باشد.
- با سایر مشاغل محلی روابط ایجاد کنید. سازمان های خدماتی، انجمن های تجاری و اتاق بازرگانی را کاوش کنید. هرچه شبکه شما بزرگتر باشد، فرصت های بیشتری خواهید داشت.
- کمتر وعده دهید و بیشتر تحویل دهید. دادن فضایی به خود باعث ایجاد اعتماد در مشتریان شما می شود، زیرا آنها متوجه می شوند که می توانند روی آنچه شما به آنها می گویید حساب کنند.
- آموزش دهید. جواهرات فقط سنگ ها و فلزات براق نیستند - علم، مهندسی، تاریخ و هنر هستند. دیدن آن از طریق آن لنزها می تواند باعث علاقه (و فروش) در بین افرادی شود که به ندرت از آن استفاده می کنند.
- حقیقت را بگویید. یک کسب و کار کوچک و مستقل بدون حُسن شهرت و یکپارچگی آن چیزی نیست.
- ارتباط برقرار کنید. هنگامی که مشکلی پیش میآید - و قطعا مشکلاتی پیش میآید - به مشتریان خود اطلاع دهید تا بتوانند بر اساس آن تصمیم بگیرند. مردم تمایل دارند اشتباهات و بدبیاری های حتی بزرگ را درک کنند. اما آنها در مورد تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات بسیار کمتر بخشنده هستند.
- چشم انداز خود را حفظ کنید. شما جواهرات می فروشید نه نیروگاه هسته ای.
- به یاد داشته باشید که تجربه مشتری در واقع مهمتر از محصول است. این محصول بخشی از تجربه است، اما چیزی که باعث بازگشت آنها می شود این است که چقدر احساس خوبی در آنها ایجاد کرده اید. این خبری عالی است، زیرا شما کنترل زیادی روی آن دارید.
- هر ماه جلد مجله INSTORE را بخوانید - زیرا اگر یک چیز وجود دارد که می توانید مطمئن باشید، این است که همیشه چیزهای بیشتری در مورد فروش جواهرات وجود دارد.
پایان
بیشتر بخوانید:
قطعه جواهر هفته: گوشواره ای به نام «پس از طوفان»
رئیس کنفدراسیون جهانی جواهرات: باید با تغییر چشم انداز پساکرونایی مواجه شد
برگزاری نمایشگاه جواهرات ژاپن در شهریور ماه
منبع:https://instoremag.com/100-things-every-jewelry-salesperson-should-know/
انتهای پیام/
نظری ثبت نشده