انتخاب بازار مناسب،
فوربز پاسخ می دهد:تا سال 2026، ارزش بازار جواهرات ایالات متحده به 307 میلیارد دلار خواهد رسید. فروش آنلاین جواهرات می تواند یک تلاش پرسود باشد، اما مهم است که قبل از شروع به کار آن را درک کنید.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1402/09/06 | 11:09
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)، فوربز ادوایزر می نویسد: ما اصول اولیه نحوه فروش جواهرات را به صورت آنلاین، از ثبت کسب و کار تا طراحی و تولید محصولات شما، شرح خواهیم داد. سپس، به شما نشان خواهیم داد که چگونه جواهرات خود را بازاریابی و تبلیغ کنید.
یکی از اولین کارهایی که باید در هنگام فروش آنلاین جواهرات انجام دهید، انتخاب بازار مناسب است. چه نوع جواهراتی را می خواهید بفروشید؟ آیا می خواهید روی مواد اولیه خاصی مانند طلا یا نقره تمرکز کنید؟ یا شاید بخواهید جواهرات لباس بفروشید.
هنگامی که شخصی نوع خاصی از جواهرات را درخواست می کند، شما طبعا می خواهید مشتریان فروشگاه شما را به عنوان منبع اصلی برای آن جواهرات خاص توصیه کنند. به عنوان مثال، شما می توانید با ایجاد جواهرات با استفاده از شن و ماسه از سواحل سراسر جهان، مسافران را هدف قرار دهید.
هنگامی که در مورد یک بازار خاص تصمیم گرفتید، هدف قرار دادن تلاش های بازاریابی و ایجاد هویت برند آسان تر خواهد بود.
ثبت کسب و کار شما بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد جواهرات خود را با نام تجاری قانونی بفروشید. این امر می تواند به ایجاد اعتماد با مشتریان و ارائه مزایای مالیاتی (در آمریکا) کمک کند.
شما می توانید طرح های خود را ایجاد کنید یا جواهرات را به صورت عمده از یک تولید کننده سفارش دهید. اگر طرحهای خود را ایجاد میکنید، مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی با کیفیت و منحصربهفرد هستند تا از رقبا متمایز شوند.
اتسی (Etsy)
ای بِی (eBay)
آمازون (Amazon)
AliExpress برای مقادیر کم
Manufacturers
هنگام سفارش محصولات عمده فروشی قابل تنظیم، درباره تولید کنندگان تحقیق کنید و درباره قیمت ها مذاکره کنید. همچنین یافتن تامین کننده ای که قابل اعتماد باشد و محصولات باکیفیت داشته باشد نیز مهم است. اکثر تولید کنندگان معتبر دارای گواهینامه ISO هستند که یک استاندارد بین المللی کیفیت است.
همچنین بازارهای عمده فروشی با محصولات نهایی که سفارشی سازی کمتری ارائه می دهند وجود دارد.
دی اچ گیت (DHgate)
علی بابا (Alibaba)
ابوند (Abound)
فیر (Faire)
هندشِیک (Handshake)
ایجاد فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین مراحل در فروش آنلاین جواهرات است. وب سایت شما اولین برداشتی است که مشتریان بالقوه از کسب و کار شما خواهند داشت، بنابراین مهم است که تاثیر خوبی روی آنها داشته باشید.
وب سایت شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد و شامل توضیحات محصول، تصاویر و قیمت باشد. همچنین ممکن است بخواهید یک وبلاگ برای نشان دادن مهارت های خود در ساخت جواهرات، توصیفات مشتری یا فیلم های پشت صحنه کسب و کار خود اضافه کنید.
اگر با کدنویسی یا طراحی وب آشنایی ندارید، می توانید از یک پلتفرم تجارت الکترونیک استفاده کنید. این پلتفرم ها به شما این امکان را می دهند که یک وب سایت حرفه ای بدون نیاز به تجربه فنی ایجاد کنید.
- یک حساب کاربری ایجاد کنید. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و رمز عبور ایجاد کنید. برای پلتفرمهای بدون نسخه آزمایشی رایگان، ممکن است لازم باشد قبل از ایجاد حساب، طرحی را انتخاب کنید.
- برنامه ها را نصب کنید یک برنامه ویژگی های اضافی را به فروشگاه شما اضافه می کند.
- تم خود را انتخاب و سفارشی کنید. قالب ها را مرور کنید و یکی را برای سایت خود انتخاب کنید. اکثر پلتفرم ها هم تم رایگان و هم ممتاز را ارائه می دهند.
- محصولات خود را اضافه کنید. عکس محصول با کیفیت بالا، توضیحات و قیمت را آپلود کنید. اگر در عکاسی عالی نیستید، در ازای دریافت محصولات رایگان، یک عکاس محلی استخدام کنید یا با او همکاری کنید.
- روش های پرداخت خود را انتخاب کنید.
- صفحاتی ایجاد کنید. صفحاتی مانند «درباره ما» و «تماس» را اضافه کنید.
- منوی خود را سازماندهی کنید.
- نام دامنه خود را سفارشی کنید. نام دامنه ای را انتخاب کنید که به راحتی به خاطر بسپارید و نشان دهنده برند شما باشد. اطمینان حاصل کنید که این نام نه تنها به عنوان یک دامنه بلکه در کانال های رسانه های اجتماعی نیز موجود است.
- حمل و نقل را تنظیم کنید. در مورد نرخ ها و روش های حمل و نقل خود تصمیم بگیرید. آیا ارسال بین المللی خواهید داشت؟ آیا بیمه رایگان ارائه می دهید یا مشتری هزینه آن را پرداخت می کند؟
- یک سفارش آزمایشی ایجاد کنید. سفارش آزمایشی مهم است زیرا اگر مشتری در تلاش برای سفارش جواهرات شما با مشکلات زیادی روبرو شود، ممکن است فروش خود را از دست بدهید.
- سایت خود را عمومی کنید.
شما می توانید بهترین جواهرات جهان را داشته باشید، اما اگر مردم در مورد آن ندانند، این افتخارات اهمیتی نخواهد داشت. اینجاست که بازاریابی وارد میشود. شما باید از طریق کانالهای بازاریابی مختلف به طور مداوم ترافیکی را برای وبسایت خود ایجاد کنید - این یک ماراتن است، نه یک مسابقه دو سرعت.
- تبلیغات رسانه های اجتماعی. از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه استفاده کنید.
- تبلیغات گوگل. پلتفرم تبلیغاتی گوگل تبلیغاتی را در وب سایت های مرتبط با جواهرات شما قرار می دهد.
- بازاریابی ایمیلی. برای مشتریانی که برای دریافت آنها شرکت کردهاند ایمیل ارسال کنید و محصولات جدید، رویدادهای فروش یا محتوای وبلاگ را برجسته کنید. بسیاری از ابزارهای بازاریابی ایمیلی عالی برای سادهسازی و بهبود کمپینهای شما وجود دارد.
- بازاریابی محتوا. پست های وبلاگ بنویسید، راهنماهای چگونگی ایجاد کنید یا وبینارهای مرتبط با محصول خود را میزبانی کنید. به عنوان مثال، یک وبینار می تواند نحوه انتخاب حلقه نامزدی عالی را آموزش دهد.
- بازاریابی وابسته. برای تبلیغ جواهرات خود با وبلاگ نویسان و سایر تولیدکنندگان محتوا کار کنید. در ازای هر فروش که از طریق تبلیغات آنها ایجاد می شود، کمیسیون دریافت می کنند.
- نمایشگاه های تجاری و پاپ آپ ها. در نمایشگاههای تجاری محلی شرکت کنید یا فروشگاههای پاپ آپ را میزبانی کنید تا جواهرات خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید.
- ایجاد وفاداری. استفاده از نرمافزار CRM برای حفظ ارتباط با مشتریان پس از ثبت سفارش، میتواند راه درازی را به سمت تشویق مجدد کسب و کار کمک کند.
ایجاد یک برنامه بازاریابی می تواند دلهره آور باشد، اما منابع زیادی برای کمک وجود دارد. همچنین می توانید یک آژانس بازاریابی یا مشاور برای کمک به تلاش های بازاریابی خود استخدام کنید.
بیشتر بخوانید:
چطور مشتریان تعمیر جواهرات را به خریدار تبدیل کنیم؟
مترجم:حسین راشدی
انتهای پیام/
ترند
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده