ایده های شما برای پاسخ هایی که مشتری را درگیر می کند چیست؟

چگونه با مشتری که می گوید «برمی گردم» رفتار کنیم

اگر به آنها بگویید ادامه دهند و «فقط به اجناس نگاهی بیندازند»، فرصت بزرگی را از دست داده‌اید.

حسین راشدی(مترجم)

1402/12/09 | 08:12

نظری ثبت نشده

چگونه با مشتری که می گوید «برمی گردم» رفتار کنیم

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوزهمه ما میلیون ها بار آن را شنیده ایم: «من فقط دارم نگاه می کنم.» اما واقعا این چه معنایی دارد؟ این به این معنی است که «وقتی آن کالا را پیدا کنم، می خرمش»  یا «وقتی آن را ببینم متوجه خواهم شد» یا «برای پیدا کردن آن به کمک نیاز دارم.» به یاد داشته باشید، هر کسی که از در فروشگاه شما رد شود، می خواهد با یک کالای خریداری شده خارج شود، خواه تعمیر باشد یا خرید چیزی. این وظیفه شماست که به آنها کمک کنید و تجربه ای عالی ارائه دهید.

به گزارش گلدنیوز، «شِیم دِکر» نویسنده این مقاله در وبسایت اینستورمگ می نویسد: برخی از پاسخ های خوبی که شنیده ام عبارتند از:

«عالی، من بهتون کمک می کنم، بیاید شروع کنیم.»

«خیلی خوشحالم که اومدید. واقعا میدونید دنبال چه چیزی میگردید؟»

«عالیه! من فقط می فروشم.»

 

ایده های شما برای پاسخ هایی که مشتری را درگیر می کند چیست؟

-         به یاد داشته باشید که 60 تا 70 درصد از مشتریان نمی توانند تصمیم خود را بگیرند. آنها به ما به عنوان حرفه ای پول می دهند تا به آنها در تصمیم گیری کمک کنیم. از کسانی که می گویند «من برمی گردم»، بیش از 90 درصد دیگر برنمی گردند. در واقع، 70 تا 80 درصد از خریداران طی دو ساعت پس از خروج از فروشگاه شما، خریدشان را می کنند. افراد اگر امروز برای خرید بیایند، فردا دیگر زمانی برای خرید ندارند.

-         وقتی مشتریان مغازه را ترک می‌کنند، این بدان معناست که چیزی از ارائه شما باقی مانده است. اگر از شما خرید نکنند، این سوالات را از خود بپرسید:

 

1.     آیا تکنیک «نشان بده و بگو» را (به جای نشان بده و بفروش) انجام دادید؟

2.     آیا به اندازه کافی سوالاتی برای ایجاد ارتباط پرسیدید؟ همیشه آن سوالات را در مورد خود آنها بپرسید، نه کالا یا قیمت.

3.     آیا به اندازه کافی سؤالات خاص فروش پرسیدید تا بفهمید آنها واقعاً چه می خواهند؟

4.     آیا سوالات درستی پرسیده اید که به شما کمک کند بفهمید بودجه آنها چقدر است؟ (هرگز صراحتاً سؤال نکنید - آنها فکر می کنند که شما فکر می کنید پول مهمتر از آنهاست.)

5.     آیا به همه اعتراضات آنها رسیدگی کردید؟

6.     آیا به اندازه کافی محصول را عاشقانه کردید تا ثابت کنید قیمت روی برچسب واقعی است؟ (این همچنین به جلوگیری از مذاکره بعدی کمک می کند.)

7.     آیا اجازه دادید مشتری صحبت کند یا زیاد صحبت کردید؟

8.     قبل از رفتن آنها، آیا برای نجات فروش، اقدام به فروش تیمی کردید؟ هیچکس صاحب مشتری نیست.

9.     بعد از رفتن آنها، آیا پیگیری مناسبی برای بازگرداندن شان انجام دادید؟

10.آیا گفتگو را با استفاده از معروف به ALPC (پرسیدن-گوش دادن-خلاصه کردن-بستن مطلب) به صورت حرفه ای بسته اید؟

11.آیا گفتید، «برو و اجناس را نگاه کن، و اگر چیزی پیدا کردی، به من اطلاع بده»؟ این غیر حرفه ای ترین کاری است که می توانید انجام دهید. این به این معنی است که «من نمی خواهم منتظر شما باشم، مگر اینکه به من پول بدهید.»

اگر از مشتری که می گوید فقط در حال نگاه کردن است، مراقبت نکنید، آنها به جای دیگری نگاه می کنند و پول خود را به آنها می دهند. فصل عروسی، که در غرب از 16 آوریل (28 فروردین) شروع می‌شود و تا پایان سپتامبر (شهریور) ادامه دارد، بزرگترین فصل مشتری های نامطمئنی است که می خواهند به اجناس نگاهی بیندازند. به همه افراد نامطمئن تجربه ای بدهید که هرگز فراموش نخواهند کرد و آنها را به مشتریانی مادام العمر تبدیل کنید. بالاخره همه چیز با نگاه کردن شروع می شود.

منبع:

https://instoremag.com/how-to-handle-the-ill-be-back-customer/

انتهای پیام/

برچسب:

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت